پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۵
۹

آیا درازنشست شکم را لاغر می‌کند؟

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۲۷
کد مطلب: 335545
امروزه مشکل چاقی و خصوصا چاقی شکم مشکلی است که مرد و زن، پیر و جوان نمی شناسد و حتی در پیشرفته ترین کشورها وجود دارد.
به گزارش جهان، نوشادی  در الف نوشت:
حتما در اطراف خود دیده اید که اکثر افراد چاق در تلاش هستند تا به هر نحوی شده خود را لاغر کنند و در واقع میزان چربی اضافه بدن خود خصوصا در اطراف شکم را کاهش دهند که در این راه از هر روشی (از خوردن چربی سوزها گرفته تا لیپوساکشن و ورزش) استفاده می کنند که بسیاری به نتیجه دلخواه نمی رسند.

البته من چون در مورد چربی سوزها و ... اطلاعاتی ندارم توضیحی در این مورد نمی دهم و به صورت مختصر و مفید به بخش ورزش می پردازم.

در ابتدا توضیحی مختصر در مورد سیستم های ورزشی هوازی و بی هوازی:

ورزشهای هوازی به ورزشی گفته می شود که بطور مستمر و طولانی مدت (بیش از ۲ دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب می‌باشد. دویدن و پیاده ‌روی دوچرخه‌ سواری، شنا در مسافت های طولانی مدت از انواع تمرینات هوازی هستند.

ورزش های بی هوازی به ورزش هایی گفته می شود كه برای مدت زمان كوتاه (كمتر از ۲ دقيقه) و با شدت بيش از ۷۰ درصد حداكثر ضربان قلب صورت می‌گيرد. ورزش های مانند دوي سرعت ۱۰۰ متر و يا ۸۰۰ متر.

همچنین در این ورزش ها سیستم تامین انرژی مورد نیاز بدن نیز متفاوت است بطوری که در سیستم های ورزشی بی هوازی انرژي مورد نياز براي انجام تمرينات از گلوكز (قند خون) تأمين می شود اما در ورزش های هوازی انرژی مورد نیاز از طریق پروتئین‌ها، گلیگوژن و چربی ها تامین می شود. احتمالا تا بدینجا باید متوجه شده باشید که چه ورزشی برای سوزاندن چربی بدن مناسب است در واقع زمانی بدن شما شروع به چربی سوزی می کند که در سیستم هوازی تمرین کنید.

توجه داشته باشید ورزش بدن سازی یک فعالیت بی هوازی است در نتیجه هنگام انجام درازنشست تقریبا چربی ها نقشی در تولید انرژی ندارن و در کل درازنشست یک ورزش برای تقویت ماهیچه های شکم است و نه ورزشی برای چربی سوزی و لاغر شدن و تا بحال هیچ مرکز علمی در دنیا چربی سوز بودن درازنشست را تایید نکرده است.

شما برای لاغر شدن باید به ورزش های هوازی بپردازید که اکثر ورزش های هوازی مانند پیاده روی و دو آهسته بسیار کم خرج هستند و شما با یک لباس ورزشی ساده و یک کفش ورزشی با قیمت حد اکثر ۷۰ هزار تومان و صد البته با یک اراده قوی که جزو مهمترین ابزار هاست با کمترین هزینه می توانید لاغر شوید و نیازی به لباس و کفش های گران قیمت انچنانی نخواهید داشت.

همچنین دستگاه هایی برای سهولت در انجام حرکت درازنشست وجود دارد که به قول معروف واقعا دیگه آخرشه ...

این دستگاه ها نتها به لاغر شدن کمک نمی کند حتی به تقویت عضلات شکم هم کمک چندانی نمی کند. پس پول خودتون رو هدر ندهید و با یک رژیم غذایی مناسب و اراده ای قوی به آرامی و بطور متناوب به کاهش وزن بپردازید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مقاله خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
اولا که از هیچی بهتره ثانیا یک دلیل بزرگ شدن شکم داشتن عضله های ضعیف شکمی است که با دراز نشست تقویت شده واز افتادگی شکم وبزرگ شدن آن تا حدودی جلوگیریمیکند.
Italy
چه ارتباطی با فروش تن تاک داری ناقلا که اینجوری موضع گرفتی؟
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. ممنون.
عزیز مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنی ارزونترین کفش پیاده روی ایرانی (کفش ملی) 110 تومنه 70 تومن بهت یه صندل پلاستیکی میدن.
ما کتانی های ارزانتر هم دیدیم.
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
تبلیغاتی که اخیرا در کانالهای متعدد صدا و سیما در مورد استفاده از دستگاه دراز و نشست در سطح وسیع پخش می شود حکایت آن کرم حلزون را دارد. با وجود آن که هیچ متخصص فیزیوتراپی و متخصص طب ورزشی استفاده از چنین وسیله ای را توصیه نمی کنند بلکه بعضا مضر هم می دانند با این وجود وزارت بهداشت و متولیان امور ورزشی هیچ عکس العملی نشان نمی دهند در واقع این مردم هستند که دارند ضرر می کنند
Iran, Islamic Republic of
چرا صدا و سیمای ملی اینجور جاها آزاد آزاد می شود و تبلیغات فریبکارانه و بی اساس را به راحتی پخش میکند.
آیا هزینه ای که با فریبکاری بر جیب عده ای تحمیل می شود جزء منافع ملی نمی باشد.
کالاورزش
Iran, Islamic Republic of
برای از بین بردن تمام چربی ها به وسایل و تمرینات دیگری مانند تمرینات هوازی ، قدم زدن و دویدن نیز نیاز است
http://www.kalavarzesh.com