دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۳
۱۲
زنگنه خبر داد:

دولت‌معتقدبه فساد در قرارداد کرسنت و فسخ آن‌است

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 335241
وزیر نفت در دیدار با برخی نمایندگان مجلس اظهار داشت: در سومین لایحه فساد قرار داد کرسنت که به دادگاه لاهه ارسال شده، آمده است دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است در این قرار داد فساد صورت گرفته و بر این اساس قرار داد فسخ شده است.
دولت‌معتقدبه فساد در قرارداد کرسنت و فسخ آن‌است
در روزهای گذشته به دنبال قطع یکباره اخبار مرتبط با پرونده فساد نفتی کرسنت در جهان نيوز، بسیاری از مخاطبان ضمن نگرانی از سرنوشت این پرونده، نسبت به سکوت یکباره جهان نيوز در مورد این پرونده سوال کردند.

به اطلاع این دسته از مخاطبان می رساند همانطور که مستحضرید، جهان نيوز به صورت ویژه در مورد پرونده فساد نفتی کرسنت اطلاع رسانی کرد اما با به جریان افتادن مجدد این پرونده و به دنبال ابلاغیه وزارت ارشاد مبنی بر منع رسانه ها از پرداختن به پرونده کرسنت، از ادامه اطلاع رسانی خودداری نمود.

در همین زمینه دو تن از نمایندگان مجلس اخیرا در جلسه ای مشترک با حضور وزیر نفت موضوع پرونده کرسنت و لایحه سوم فساد را که اخیرا از سوی دولت به دادگاه لاهه ارسال شده است را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار جهان، در این جلسه زنگنه به نمایندگان اطمینان داده است که لایحه از سوی دولت در مهلت قانونی ارسال شده و در آن نیز به موضوع فساد در قرار داد کرسنت تاکید شده است.

وزیر نفت در این جلسه اظهار داشت: من خودم متن این لایحه را به زبان فارسی نوشته و برای وزارت خارجه فرستادم تا آنها ترجمه کنند.

زنگنه همچنین به نمایندگان می گوید: در این لایحه آمده "دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است در این قرار داد فساد صورت گرفته و بر این اساس قرار داد فسخ شده است."

به گزارش جهان، این سومین لایحه فساد در خصوص قرار داد کرسنت است که به دادگاه لاهه ارسال می شود.

پیش از این در دو گام اول داوری در دیوان بین‌المللی لاهه به نفع ایران حکم صادر شده است.

وجود نام برخی از آقازاده ها و مسئولین کشور، این نگرانی را بوجود آورده بود که با تغییرات در وزارت نفت، ایران از ادعای شکایت خود عقب نشینی نماید.

در همین رابطه مسعود میر کاظمی رئیس کمیسون انرژی مجلس گفت: این کمیسیون در نامه ای به وزارت نفت از دولت خواسته تا نسخه ای از لایحه ای که به دادگاه لاهه ارسال شده است را در اختیار مجلس قرار دهد تا بررسی شود که آیا منافع نظام در این لایحه رعایت شده است یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای زنگنه تبعات ناشی از این قرارداد وفساد وارتشاء ومسایل ان چگونه ابطال خواهد شد یعنی صورت مسله پاک شود موضوع حل شده است ؟؟؟؟وبا این تفکر وروشها وزارت خانه مدیریت می کنید جای صلوات دارد
United States
کاش نمایندگان در رای به این وزیر بیشتر دقت می کردند
United States
لغو کنید این قرارداد ننگین رو
فقط می تونم بگم متاسفم به خاطر این همه بی توجهی در قراردادهای این شکلی
عجب دنیایی شده ! جای شاکی و متهم عوض شده! از فراموشی برخی عوام خوب استفاده میکنند.
United States
عجیب است که چنین دستوری صادر می شود.با تعوجه به اینکه خود دولت هم معتقد به این فساد است آیا بهتر نبود از شفافیتی که رسانه ها ایجاد می کنند استفاده کنیم و اعتماد مردم را بالا ببریم!
United States
دستور صادر می شود ولی هرگز عمل نمی شود
United States
قطعا رسالت همه رسانه ها اطلاع رسانی صحیح به موقع و شفاف است.باید از این اقدام جهان نیوز که اطلاع رسانی می کند باید حمایت کرد.شفاف سازی را نباید با جناح بندی کنار هم گذاشت
Iran, Islamic Republic of
اقاي وزير ميشود بفرماييد انوقت چه كسي وزير بوده كه اين فساد را وضع حمل كرده
United States
چودانی و پرسی سوالت خطاست
United States
خب نتیجه
؟
جوادعرفان طلب اوینی
خدایا در ظهور حجتت تعجیل کن ما که خون به دل شده ایم.