سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

بنا:تغییر وزن‌ها به نفع کشتی ایران شد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 333475
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: تغییر وزن ها در کشتی فرنگی برای ما نقطه مثبتی است و به نفع کشتی فرنگی ایران شد و مطمئن هستم می توانیم در وزن های جدید نتایج مطلوبی در مسابقه های جهانی و بازی های المپیک بگیریم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، «محمد بنا» سه شنبه شب در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: وزن های جدید را در اولین مسابقه رسمی که پیش رو داریم (پیکارهای جام جهانی سال ۲۰۱۴ کشتی فرنگی در روسیه) مورد آزمایش قرار خواهیم داد چرا که وزن های جدید همانند هندوانه در بسته ای است که برای همه تیم های کشتی جهان، ناشناخته و مبهم است.

وی افزود: به عنوان مثال ما نمی دانیم در وزن ۵۵ کیلوگرم کدام کشتی گیران کنار رفته و یا اینکه به وزن جدید ۵۹ کیلوگرم صعود کرده اند. در هر صورت این تغییر وزن ها به نفع کشتی فرنگی ما خواهد بود و ما می توانیم از مهره هایی که در اختیار داریم، بهترین استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه در وزن ۸۴ کیلوگرم، طالب نعمت پور و حبیب الله اخلاقی را در اختیار داریم، تصریح کرد: در وزن های جدید می توانیم از اخلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم و از نعمت پور در وزن ۸۵ کیلوگرم استفاده کنیم و شرایط برای ما بسیار خوب است.

وی اظهار امیدواری کرد، بتوانیم تمرینات را با آرامش ادامه دهیم تا در رقابت های جام جهانی، بازی های آسیایی و قهرمانی جهان نتایج مطلوبی بگیریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران ادامه داد: امید نوروزی قبل از تغییر وزن ها تمایل داشت از وزن ۶۰ کیلوگرم به ۶۶ کیلوگرم برود.

ولی با توجه به اینکه او قهرمان جهان و المپیک بود، تغییر وزن برای وی سخت و مشکل به نظر می رسید و به سختی می توانست نتیجه بگیرد.

وی افزود: از سوی دیگر، حمید سوریان که همیشه با مشکل اضافه وزن روبرو بود، با این تغییر وزن ها اکنون شرایط خوبی پیدا کرده و روحیه بهتری گرفته چرا که از پس در وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و کمتر با مشکل اضافه وزن روبرو خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در قسمت دیگری از صحبت های خود راجع به استعفا و کنار رفتن خود از مسوولیت سرمربیگری تیم ملی پس از بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن و بازگشت دوباره خود اظهار داشت: در سال های اخیر با بوجود آمدن شرایط های مختلف از جمله کمبود امکانات چند بار تصمیم به کناره گیری از مسوولیت خود کردم ولی احساس کردم با کنار رفتن و قهر کردن از مسوولیت به جایی نخواهم رسید. البته تمام خواسته های من از مسوولان ورزش برای کشتی فرنگی و ملی پوشان این رشته بود و برای خودم هرگز چیزی نخواستم.

وی افزود: شرایطی بوجود آمد که دیدم نه تنها به خواسته های خود برای کشتی فرنگی نرسیدم بلکه احساس کردم چیزهای دیگری هم در حال از دست رفتن است و آن وقت تصمیم گرفتم دوباره به کشتی بازگردم و به کشور خود خدمت کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *