شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

نسیم محرم در بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع)

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 319292
همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) و با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (علیه‌السلام)، با حضور هیئت‌های عزاداری نسیم محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه‌السّلام) وزیدن گرفت.
به گزارش جهان به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، بنا به سنت دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) فرستاده امام حسین (علیه‌السلام) به شهر کوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های عزاداری به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
 
دسته‌های سینه‌زنی همچنین در صحن‌های حرم مطهر و نیز مسجد جامع و مصلای بزرگ ری، تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.
 
بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه‌السلام) در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز دفاتر خدمات زائر و دارالشفاء کوثر در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیت‌های عزادار فراهم آورده است.
 
این مراسم از شنبه‌شب، 20 مهرماه تا دوشنبه 22 مهرماه بعد از اقامه نماز جماعت نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *