پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

کوثری: توفیقی رای اعتماد نخواهد گرفت

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 313560
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه روحانی در خصوص انتصاب توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم عملکرد خوبی نداشت گفت: چنانچه رئیس‌جمهور توفیقی را به عنوان وزیر علوم به مجلس پیشنهاد دهد، نمایندگان به وی رای اعتماد نخواهند داد.
به گزارش جهان، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: نقش نداشتن وزرای پیشنهادی دولت در فتنه ۸۸ همچنان به عنوان خط قرمز مجلس در دادن رأی اعتماد به وزرا مطرح است و دولت باید برای وزارتخانه‌های باقیمانده وزرایی را به مجلس معرفی کند که نقشی در فتنه ۸۸ نداشته باشند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که اینگونه برنامه‌ریزی شده که توفیقی در دوران سرپرستی خود در وزارت علوم انتصابات مورد نظر را انجام دهد تا وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه مسئولیتی بر عهده نداشته باشد و انتصابات مورد نظر در دوران سرپرستی توفیقی انجام شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای روحانی در خصوص سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم عملکرد خوبی نداشت و باید دولت این مسئله را مدنظر داشته باشد که همانطور که مجلس بنای تعامل با دولت را دارد، دولت نیز این رویه را حفظ کند.

کوثری تصریح کرد: چنانچه توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود،‌ مجلس به وی رای اعتماد نخواهد داد. چرا که علاوه بر نقش داشتن در فتنه ۸۸ با اقدامات اخیر وی در عزل و نصب رؤسای دانشگاه‌ها در عدم رای اعتماد مجلس به توفیقی تاثیرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *