شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۴۰
۹

این سخن میرزا اسماعیل را حتما بخوانید

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 310557
هر کس گرفتار است در واقع گرفتار یار است.
این سخن میرزا اسماعیل را حتما بخوانید
به گزارش جهان به نقل از مفتاح 24، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی، عارف معاصر درباره برخی علل گرفتاری‌ها برای بشر فرمودند: هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه‌بندان شد بدان خدا کرده است! زود برو با او خلوت کن بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است در واقع گرفتار یار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرزو
ممنون از مطالب زیباتون
رویا نابع
Iran, Islamic Republic of
بسیار آموزنده و عالی بود. با تشکر از شما
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد حاج اسماعیل
علي
United States
خدايش رحمت كند
ف
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه حاج آقای عزیز رو. تاج سر ما بودند. دو سال توفیق خدمت رسیدن داشتم به محضرشون....خدا ما را در اخرت از شفاعت ایشون در مقابل مولا امیرالمومنین(ع) بهره مند کنه.
Iran, Islamic Republic of
سالها پيش وقتي در تهران تازه استخدام شده بودم و از شهرستان به آنجا عزيمت كردم در محل كارم دوستي از شاگردان حاج محمد اسماعيل خان دولابي رحمه الله عليه بود و گاهي اوقات پاي صحبتهاي ايشان به نقل از حاجي مي نشستم و ابراز تمايل كردم من هم به جلسات حاجي بروم در همين احوال بود كه به جلسات حاجي نرفته خبر ارتحال اين فقيد عزيز را از دوستم شنيدم و آهي كشيدم كه چه حيف شد نتوانستم در محضر ايشان باشم و كوچ كرد و در همين احوالات بودم كه در اتاق محقرم به خواب شبانه رفتم. خوابي ديدم و در خواب پيرمردي نورانی با كلاه عرق چين را ديدم كه به من خيره شده بود وفقط لبخند مي زد فقط لبخند حتي در عالم خواب مات و مبهوط آن پيرمرد شدم زيرا مشخص بود از سالكان است من گناهكار بايد با آن پيرمرد نوراني چه ميگفتم؟ صبح شد و خوابم را بازهم در ذهن مرور كردم و علتش را هرچه جستجو كردم نيافتم و ندانستم كه بود و چه ميخواست .به اداره رفتم و همچون گذشته گريزي بر احوالات سياسي و فرهنگي كشور زدم در وبگردي چهره اي را نظاره كردم و پيامهاي تسليت و گاهی از فضايل حاجي نوشته بودند!! خدا شاهده تا به آن زمان چهره حاج محد اسماعيل عزيز را نديده بودم و اين چهره همان پيرمرد نورانی اي بود كه در خواب ديدم!! و اين است ويژگي سالكان حقيقي راه حق كه در محبت به خلق خدا و همچون مني حتي بعد از مرگ كوتاهي نكرده و با لبخندي مرا به راه الهي و سلوك الي الله دعوت كرد .خداوند رحمتش كند .يا علي
منم خواب ایشونو دیدم......و در ضمن در زمان حیات ایشون هم برنامه هاشونو از شبکه 4 دنبال میکردم.....
سید مصطفی
سلام علیکم
اولا مطلب خیلی خیلی جالبی بود که کلید حل مشکلات خیلی از ما ها است
ثانیا ممنونم و تقاضام دارم که از این مطالب ناب ، زیادتر بگذارید
التماس دعا از همتون
سید مصطفی از شهر مقدس شیراز
عجب؟