دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۴
۱

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از اظهارات سخیف سروش درباره قرآن

پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 301821
آیت الله مکارم شیرازی از برخی اظهارات سخیف درباره قرآن کریم انتقاد کرد و با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان علیه این کتاب مقدس، از حوزه های علمیه و روحانیت خواست با کار و تلاش بیشتر و گسترش فرهنگ قرآن پژوهی پاسخ مناسبی به این هجمه بدهند.
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از اظهارات سخیف سروش درباره قرآن
به گزارش جهان، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید، در جمع طلاب و فضلای حافظ قرآن کریم در دارالقرآن علامه طباطبایی، با تجلیل از خدمات علمی و قرآنی صاحب تفسیر گرانسنگ المیزان، تاسیس دارالقران به نام ایشان را اقدامی ارزنده دانست و تاکید کرد:‌ خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی در این مرکز انجام شده و امیدواریم در آینده به کانونی تبدیل شود که در جهان اسلام بدرخشد.
 
وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه قرآن کریم، تصریح کرد: دشمان گاهی قرآن را به آتش می‌کشند، گاهی به آن اهانت می کنند، گاهی هم می‌گویند قرآن زاییده ذهن پیامبر اکرم (ص) است.
 
مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: اخیراً هم صاحب این مقال ساز تازه ای نواخته و گفته قرآن رؤیاها و خواب‌های پیامبر اکرم (ص) است و از سویی دیگر همین فرد می گوید قرآن را قبول دارم!
 
این مرجع تقلید از قرآن به عنوان حلقه اتصال همه مسلمانان یاد کرد و گفت: این کتاب مقدس قانون اساسی اسلام، الهام بخش قلوب اسلامی و همه چیز مسلمانان است و دشمنان می‌خواهند با روش های مختلف به این کتاب مقدس جسارت و اهانت کنند.
 
وی وظیفه حوزه های علمیه در مقابل این هجمه سنگین را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما باید بیشتر در جامعه به ویژه حوزه علمیه و بالاخص در در حوزه علمیه قم به قرآن توجه کنیم و و قرآن پژوهی را در جامعه گسترش دهیم.
 
این مرجع تقلید یادآورشد: قرآن کریم کلام خداست، کلام خدا هم نامحدود است و هر چه روی آن کار و تدبر شود باز هم به مطالب تازه‌ای دست پیدا می کنیم و ما این مطلب را تجربه کرده ایم.
 
آیت الله مکارم‌ شیرازی تصریح کرد: با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان ضروری است قرآن پژوهان فعالیت‌ها و برنامه های خود را متمرکز کنند و کار گروهی را در دستور کار قرار دهند.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زارع
حالا تا چند سالی باید همه بسوزند