سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

دیوار ترس معترضان ترک از اردوغان ریخت!

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 294593
خشونت بی رویه نیروهای امنیتی علیه تظاهرات کنندگان، بر خلاف ادعای وزیر کشور ترکیه، همچنان حکمفرماست، به طوری که تا کنون هزاران مجروح بر جای گذاشته است. حوادث میدان تقسیم استانبول اثبات کرده که شهروندان دیگر از برخوردهای خشونت بار دولت بیمی ندارند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترک، تاکید کرد، ترکیه هم اکنون وارد مرحله جدیدی شده و حوادث میدان تقسیم شهر استانبول اثبات کرده که شهروندان، دیگر از برخوردهای خشونت بار دولت بیمی ندارند.

حسنی محلی، امروز گفت: خشونت بی رویه نیروهای امنیتی علیه تظاهرات کنندگان بر خلاف ادعای وزیر کشور ترکیه، همچنان حکمفرماست، به طوری که تا کنون هزاران مجروح بر جای گذاشته است.

وی افزود: اردوغان زمانی که از وزیر کشور می خواهد میدان تقسیم را 24 ساعته از معترضان پاک سازی کند، این بدان معناست که وی تحمل شنیدن صدای مخالفان را ندارد، چون حوادث میدان تقسیم در ابتدا اعتراضی بسیار ساده بود و فقط حدود 50 جوان به پارک گِزی،  نزدیک میدان تقسیم رفته و به طرح ساخت ساختمان در آن و تخریب پارک، اعتراض کردند.

محلی تصریح کرد: اردوغان، این جوانان ساده را نتوانست تحمل کند و نیروهای امنیتی با آنان درگیر شدند؛ در نتیجه، تظاهرات و تحصن در سراسر کشور فراگیر شد.

وی با بیان اینکه ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است، تأکید کرد: حوادث میدان تقسیم ثابت کرد شهروندان، دیگر از ترورها و استبداد دولت بیمی ندارند.

محلی افزود: همه می دانند پیش از حوادث میدان تقسیم، مردم ترکیه از دولتی که همه تماس ها و مکاتبات را زیر ذره بین داشت و سیاستمداران، خبرنگاران و فرهنگیان را زندانی می کرد، ترس داشتند.

این تحلیلگر ترک افزود: ابتدا، صدای مخالفان در حجم کنونی، یعنی پس از حوادث میدان تقسیم نبود و این حوادث ثابت کرد اقدامات استبدادی دولت ترکیه و ترورها نتوانست سبب ارعاب شهروندانی شود که به خیابان ها آمده اند؛ و این امر، بیانگر آن است که شهروندان در سراسر ترکیه، دیگر برای اعتراض در خیابان تردید نخواهند داشت.

محلی با اشاره به پخش تصاویر سرکوب معترضان در رسانه های جهان گفت: بر اساس اسناد منتشر شده، حدود 8 هزار تن در سه هفته گذشته بر اثر اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی دچار جراحتهای مختلفی شده اند و این خشونت ها آنگونه که وزیر امور خارجه ترکیه می گوید ادعا نیست بلکه واقعیت دارد.

وی گفت: دموکراسی به معنای این نیست که حزب حاکم بر افرادی که به آن رای نداده اند، تسلط یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *