سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۱
سید احمد خاتمی:

آمریکا به دنبال کاندیدای منعطف است

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 291538
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا به دنبال کاندیدای منعطف است‌ گفت: دوره اصلاحات دوره کوتاه آمدن‌ها در برابر غرب بود.
آمریکا به دنبال کاندیدای منعطف است
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش حماسه حضور در جمع اقشار مختلف مردم همدان با اشاره به این که مقطع کنونی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از مقاطع حساس و کلیدی تاریخ ایران به شمار می‌رود، افزود: تجربه نشان داده که بصیرت ملت ایران همواره در گردنه‌های بسیار سخت به داد نظام رسیده و موفقیت‌های ارزشمندی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اتفاقات گذشته تاریخ ملت ایران و هوشیاری و بصیرتی که ملت از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: در ۳۴ سال اخیر بصیرت ملت ایران حرف نخست را زده است که یکی از نمونه‌های عینی و بارز این بصیرت در حماسه ۹ دی و پس از فتنه سال ۸۸ خلق شد که بساط فتنه را جمع کرد.

برخی کاندیداها به دنبال جمع‌آوری آرای فتنه‌گران هستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مناظرات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در آخرین مناظره برخی از کاندیداها ناشیانه و بدون تعبیر می‌خواستند طوری حرف بزنند که آرای فتنه‌گران را جمع کنند، در حالی که رهبری حکم محکومیت این افراد را صادر کرده است.

وی با اشاره به برخی از صحبت‌های کاندیداها در مناظرات تلویزیونی خاطرنشان کرد: برخی از کاندیداها با حمایت از فتنه‌گران خواهان بازگشت آنها به صحنه جامعه هستند، در حالی که چگونه می‌توان از افرادی که اهانت به عزاداران، اهانت به سیدالشهدا، اهانت به عکس امام(ره) و... را در کارنامه خود دارند، حمایت کرد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور مردم را نماد برجسته بصیرت عنوان کرد و افزود: امروز نماد دیگری از حضور مردم به عنوان حماسه سیاسی در حال شکل‌گیری است، همدانی‌ها نیز نیاز به تشویق برای خلق حماسه ندارند و با بصیرت خود می‌دانند که حفظ نظام نیازمند حضور حداکثری است و بدون شک حماسه بزرگی رقم خواهند زد.

غرب به دنبال کاندیداهای منعطف به مواضع آنهاست

وی ادامه داد: کشورهای غربی و آمریکا در انتخابات ایران هدف دیگری را مد نظر دارند و تلاش می‌کنند چهره‌هایی که در این مناظرات انعطاف بیشتری نسبت به مواضع غرب دارند، روی کار بیایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برخی از کاندیداها حائز همه معیارهای صلاحیت نیستند، اظهار کرد: از یکی از اعضای شورای نگهبان شنیدم که احراز صلاحیت به این معنا نیست که افراد تأیید شده حائز بالاترین نمره قبولی هستند، بلکه برخی از کاندیداها حداقل نمره قبولی را برای احراز صلاحیت کسب کرده‌اند.

وی با شمردن برخی از معیارهای کاندیدای اصلح یادآور شد: با خدا بودن، حفظ مقاومت و صلابت ارزش‌ها از معیارهایی است که مردم باید در انتخاب اصلح مد نظر قرار دهند.

خاتمی در ادامه سخنانش بیان داشت: دیروز حدود ۵۰ میلیون نفر از ملت ایران در مناظره دیدند که چه کسانی آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند و چه کسانی در بین دو گروه حرکت کرده و از این ماجرا بهره‌مندی خود را جویا می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف دشمنان ایران در انتخابات روز جمعه اذعان کرد: آمریکا و اروپا نمی‌خواهند سر به تن هیچ کدام از این کاندیداها باشد اما در عالم سیاست به دنبال آن هستند که فردی انتخاب شود که تمایل بیشتری برای تعامل با غربی‌ها دارد.

دوره اصلاحات دوره کوتاه آمدن‌ها در برابر غرب بود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدون شک دنیای غرب با ما در تضاد و سر جنگ است، اظهار کرد: برخی از کاندیداها می‌گویند که راه حل اتمام مشکلات کشور تعامل با غرب است در حالی که تعامل، مشکلات را حل نکرده و نمی‌کند چرا که نظیر دوره هشت ساله اصلاحات که دوره کوتاه آمدن‌ها بود، می‌دانیم به جایی نمی‌رسیم بلکه همه چیز را از دست می‌دهیم.

وی تأکید کرد: تاریخ هسته‌ای ما نشان می‌دهد که مشکلات هسته‌ای در دوره اصلاحات آغاز شد، دوره‌ای که آقایان اصلاحات می‌خواستند کمال رفاقت با غرب را داشته باشند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش راه مقاومت را در عقب‌نشینی غرب، مؤثر دانست و افزود: شیوه مقاومت جواب داده به طوری که در دوره اصلاحات غرب اجازه نداد حتی یک سانتریفیوژ داشته باشیم اما اکنون هزاران سانتریفیوژ در ایران در حال اجراست.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در آن زمان غرب اجازه یک درصد غنی‌سازی اورانیوم را نیز به ما نمی‌داد در حالی که ما برای درمان بیماران سرطانی نیازمند غنی‌سازی ۲۰ درصد بودیم و فناوران و مهندسان ما خود توانستند به این غنی‌سازی دست یابند که به فضل خدا به غنی‌سازی ۳۰ درصدی نیز می‌رسیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به گفته برخی از کاندیداها مبنی بر اینکه مردم حق زندگی خوب و مناسب را دارند، بیان داشت: همه ما به حق زندگی مطلوب مردم اعتقاد داریم اما آن زندگی مد نظر آقایان زندگی آباد عزت‌مندانه است یا زندگی آباد ذلت‌مندانه؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *