شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 8 Jun 2024
 
۰

اصول‌اسلامی رابایددرنطق کاندیداهامحک‌زد

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 290043
امام جمعه موقت تهران گفت: کاندیداها باید در سخنرانی‌های خود به اصول و محکمات انقلاب اسلامی توجه داشته باشند و ملت می‌توانند با توجه به خروجی نطق‌های کاندیداها، آنها را محک بزنند.
اصول‌اسلامی رابایددرنطق کاندیداهامحک‌زد
به گزارش جهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حاشیه همایش سیاسی و بصیرت علوی که با حضور علما، خانواده شهدا و بسیجیان در سالن هلال احمر شهرستان سمنان برگزار شد، در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: برای ما محک اصلی معیارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران روش بسیار خوبی برای معرفی کاندیداها در نظر گرفته و آن، استفاده از رسانه‌های عمومی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بیان محکمات اسلامی خاطرنشان کرد: خدامحوری، نخستین اصل از محکمات انقلاب اسلامی است و باید به وعده‌های الهی ایمان و به خدا اتکا داشت؛ همان‏طور که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «شما با خدا باشید، اگر دنیا علیه شما شود، نمی‌تواند به شما آسیبی برساند».

«خدا، مکتب و اسلام»؛ بیشترین کلمات مورد استفاده حضرت امام

امام جمعه موقت تهران همچنین در سخنانی بیان داشت: امام راحل، انقلاب بزرگ اسلامی را با این محور آغاز کرد و حتی می‌توان با کنکاش در سخنان و بیانات امام راحل متوجه شد که بیشترین کلمه‏هایی که ایشان تکرار کرده‌اند «خدا، مکتب و اسلام» بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما اگر با خدا باشیم، ضربه‌ناپذیر خواهیم بود و کم‏ترین عدول از این اصل باعث آسیب‌پذیری خواهد شد.

خاتمی افق آینده کشور را افق روشنی دانست به شرطی که ایمان و اعتقاد به خدا داشته باشیم.

وی در ادامه قدرت خدا را در حفظ نظام با بیان دو جریان یادآوری کرد و گفت: خداوند قدرتش را به این ملت در جریان‌های مختلفی مانند ماجرای طبس و بیانیه حضرت امام راحل در ۲۱ بهمن ۵۷ نشان داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: کاندیدایی که در نطق خود به تقویت این باور بپردازد، از جنس انقلاب اسلامی است.

مقاومت در سیاست خارجی جواب می‌دهد، نه مذاکره و سازش

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در سیاست خارجی چیزی که جواب می‌دهد، مقاومت است نه مذاکره و سازش، اظهار داشت: کاندیدایی که ادعا می‌کند می‌تواند مسائل خارجی را از طریق مذاکره حل کند، مطمئنا گزافه‌گویی بیش نیست؛ چرا که غربی‏ها با نظام اسلامی ما مشکل دارند و نمی‌خواهند ما پایبند به نظام و اصول اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: استکبار در بحث انرژی هسته‌ای به ایران اجازه نداد که حتی یک درصد غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد؛ اما امروز با مقاومت ملت ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم رسیده‌ایم.

خاتمی گفت: اصل ولایت فقیه و مردم‏سالاری دینی از دیگر اصول و محکمات اسلامی است که باید در نطق‌های کاندیداها مد نظر قرار داده شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در مسئله مردم‏سالاری دینی، «جمهوریت» رکن نظام اسلامی است و مردم‏سالاری دینی در این چارچوب آنچه مشروع است را انتخاب می‌کند و مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان خبرگان، مجلس و شورای شهر سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند؛ بنابراین باید ملت توجه کنند که وعده‌هایی که کاندیداها می‌دهند در این چارچوب باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *