جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سن هاشمی مانع پویایی وی است

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 287566
حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک گفت: دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مسائلی را که مطرح می کنند بر اساس مستنداتی است که درا ختیار دارند و بنابراین موضع گیری آقای مصلحی در ارتباط با آقای هاشمی و قضیه فتنه حتما بر اساس مستندات است.
سن هاشمی مانع پویایی وی است
به گزارش جهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با سایت 598 به بررسی عملکرد آقای هاشمی در فتنه 88 و مواضع کنونی ایشان پرداخته است:
 
چرا آقای هاشمی حضور خود در انتخابات را منوط به اجازه رهبری دانستند با توجه به اینکه اطرافیان ایشان نیز بیان کرده اند که وی با اجازه رهبری به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد شده اند؟
 
نکته اول اینکه مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که من هیچگونه دخالتی در این قضایا ندارم بنابراین موضع رهبری در مورد کلیه کاندیداها مشخص است و هاشمی و غیر هاشمی ندارد و نکته دوم اینکه این نوع مسائل پیامدهایی  در آینده در دنباله ی خود دارد و آنهایی که این نوع صحبت ها را میکنند میخواهند بهره های دیگری را در این نوع ارتباطات با خودشان رقم بزنند و این هم یک کار غلطی است اگر در آینده و بر فرض هم بر کلید ریاست جمهوری باشند هر اتفاق خوب یا بدی بیافتد به عهده دیگری و ولایت میگذارند و این نکته، نکته ی خوبی نیست و آقایان اطراف ایشان و یا خود ایشان این نکته را مطرح کردند یک کار صحیحی نیست.
 
اگر کسی از خودش توانمندی میبیند قانون راهش را باز کرده است و نکته سوم هم اینست که این نوع برخورد ها به نظر من یک نوع تضعیف و مقابله ی با مقام ولایت است شان و مقام ولایت در نظام اسلامی و در فقه آل محمد (ص) بسیار بالاتر از این نوع صحبت ها و این نوع مسائل است و امیدواریم که رعایت بکنند.
 
نظر شما درباره سخنان اخیر وزیر اطلاعات که بیان کردند آقای هاشمی در فتنه نقش داشته اند چیست؟
 
دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مسائلی را که مطرح می کنند بر اساس مستنداتی است که درا ختیار دارند و بنابراین موضع گیری آقای مصلحی در ارتباط با آقای هاشمی و قضیه فتنه حتما بر اساس مستندات است و الا دلیلی ندارد که خدای ناکرده برخورد بدون منطق  بدون سند بکنند.
 
به نظر شما آیا جناب آقای هاشمی با عرصه ورود به انتخابات بازیچه ی دست اصلاحات خواهد شد؟
 
آقای هاشمی به تعبیر معروف با یک فکر باز و به تعبیر دیگر لیبرال در این قضایا هستند بنابراین ممکن است که در این مسیر کسانی هم از خود ایشان استفاده کنند یا خود ایشان در نگاهشان به جامعه ی اطراف یک نگاه حمایتی است بنابراین هم عناصر فتنه از ایشان استفاده کردند و هم ایشان ارتباط داشتند و بنابراین به این نکته باید توجه ویژه ای شود.
 
علت ورود مجدد آقای هاشمی با توجه به شکست های قبلی ایشان در انتخابات های گذشته چیست؟
 
خوب دلایلشان  را باید از خودشان سوال کنید ولی یکی از دلایلش انتقادی است که به دولت آقای احمدی نژاد هم در سیاست خارجی و هم در مسائل اقتصادی  و هم در مسائل داخلی داشتند. شاید فکر کردند که اگر بیایند بتوانند این مسائل و مشکلات را حل کنند نکته دوم اینکه بعضیها صحبت هایی در این قضایا دارند و نقطه نظرات مختلفی که در این زمینه هست و آن اینکه در این جهت فکر میکنند که شاید یک نوع انتقام گیری در این مساله باشد که این نظر بعضی ها هست و ثالثا سن ایشان اقتضا نمیکند الان شرایط سنی و مسائلی که مربوط هست مانع از آن تحرک و پویایی که آقا فرمودند باید رئیس جمهور در اجرا قدرتمند باشد میشود و معلوم نیست که این اتفاق در این سن و سال برای ایشان بیافتد امیدواریم که به همان مسئله اولیه خودشان برگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *