چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

انتقاد مدیر سابق از صداوسیما

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 274050
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جای کارشناسان رشته های علوم اجتماعی در شبکه های صدا و سیما خالی است و کمتر از این متخصصان در برنامه ها استفاده می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا،ˈ علی اصغر پورمحمدیˈ در اصفهان افزود: بسیاری از مدیران بخش های مختلف تلویزیون دارای مدارک تحصیلی کشاورزی، شیمی، دامپروری یا دیگر رشته ها هستند و کمتر رشته های مرتبط با رسانه در میان آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تلویزیون رابطه بهتری با روانشناسان دارد، افزود: لازم است برای پرداختن به مسائل اجتماعی از تخصص کارشناسان حوزه علوم اجتماعی نیز بهره گرفته شود.

وی گفت: تاکنون تلویزیون در ایران، رسانه دولتی و منحصر به فرد بوده اما با آمدن ماهواره ها و سایر رسانه ها، از اهمیت آن مقداری کاسته شده است.

وی با بیان اینکه هنوز تلویزیون در ایران مهم است، ادامه داد: مهمترین گروه های برنامه سازی در این رسانه، گروه اجتماعی است.

مدیر سابق شبکه سه صدا و سیما گفت: مدیران رسانه دو نوع رویکرد به مسائل اجتماعی دارند که شامل تهدید یا فرصت است.

پورمحمدی با بیان اینکه اگر به دید تهدید به این موضوع نگاه شود، نمی توان مسائل را بخوبی ارائه کرد، افزود: با این رویکرد دچار نقص گویی، دیرگویی، کم گویی و کار غیرکارشناسانه و غیرصادقانه می شویم.

وی تصریح کرد: اگر با رویکرد مبتنی بر فرصت به مسائل اجتماعی نگاه شود، رفتاری نقدگرایانه همراه با ارزیابی، اصلاح و عمل گرایانه خواهیم داشت.

مدیر سابق شبکه سه از جمله مشکلات پرداختن به مسائل اجتماعی در تلویزیون را وجود تفاوتها و آسیب ها در تعریف آن دانست و افزود: متخصصان، سازمانها و مدیران هر یک نوعی تعریف از مسائل اجتماعی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *