پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۴
۱۰
زاکانی:

مذاکره باآمریکای درحال استیصال خطای محض است

مسئولان در صف اول سختی‌ها قرار گیرند
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 270912
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط استیصال خطای محض است.
مذاکره باآمریکای درحال استیصال خطای محض است
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی بعد از ظهر امروز در جمعی از گروه‎های اصولگرای گرگان اظهار داشت: ایران امروز در عزت کامل به سر می‎برد و نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد.

وی با بیان اینکه در راستای مذاکره با آمریکا در داخل کشور دو نظر وجود دارد تصریح کرد: برخی معتقدند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می‎کند که در این زمینه تجربه نادرستی وجود دارد و در تحلیل منطقی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد کاملا معلوم می‎شود که مذاکره با آمریکا کاملا اشتباه است.

دشمن در استیصال کامل به سر می‎برد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کرنش و تمایل، مشکل ما را حل نمی‎کند خاطرنشان کرد: اگر چنین بود، مشکل ایران باید در زمان پهلوی حل می‎شد نه اینکه کشوری عقب مانده و نابسامان باشد.

زاکانی افزود: نگاه دوم از مذاکره با آمریکا این است که ما بر اساس خودباوری و اتکا به اسلام و سرمایه‎های کشور باید ایران را بسازیم و از مواهبِ دست‎ساخته بشری از سراسر جهان در صورت نیاز و آنچه مطلوب نظام است استفاده کنیم که منافاتی هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا آن هم در زمانی که دشمن در استیصال کامل به سر می‎برد یک اشتباه محض است متذکر شد: برخی‎ها مذاکره با آمریکا را توصیه می‎کنند که این تفکر یا از روی ناآگاهی و یا شیطنت و غرض‎ورزی است و معتقدیم که پاسخ آن را متن جامعه اسلامی در 22 بهمن نشان خواهد داد.

باید مسئولان و نه مردم در صف اول سختی قرار بگیرند

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص گرانی‎های موجود در کشور گفت: اگر سختی در کشور وجود دارد باید مسئولان در صف اول سختی کشیدن قرار بگیرند نه اینکه انتظار داشته باشیم مردم صبر کنند و برخی از مسئولان هیچ دریافتی نسبت به سختی‎ها و مشکلات نداشته باشند.

زاکانی ابراز داشت: باید آن شیوه‎ای که امام راحل داشتند و امروز مقام معظم رهبری آن را پیگیری می‎کنند با تمام وجود لمس شود همانگونه که معظم‎له زندگی ساده‎ای دارند و الگوی ساده‎زیستی هستند، باید این مهم به مسئولان نیز تعمیم داده شود و مسئولان باید سطح زندگی‎شان پایین‎تر از سطح شرایطی که امروز مشاهده می‎شود باشد.

وی تدبیر کوتاه‎مدت برای تثبیت بازار ارز، نظارت دقیق در کشور، ایجاد ثبات بهتر، جلوگیری از هرج و مرج و ارائه اقلام مختلف در عرصه جامعه مهم خواند و افزود: باید کمک و یاری به کسانی که آسیب‎های جدیدی را در قبال فشار و نوسانات اقتصادی متحمل شدند را داشته باشیم تا به لحاظ معیشتی در فشار قرار نگیرند و این بخش نیازمند برنامه است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیاز به تغییرات اساسی در زیرساخت‎های کشور را ضرورتی مهم خواند و گفت: زیرساخت‎ها باید مطابق با نیاز جامعه در تقابل با نظام سلطه نقش‎آفرینی کند که نمونه عینی آن را در دفاع مقدس داشتیم.

زاکانی اضافه کرد: چنانچه در دفاع مقدس اگر می‎خواستیم با جنگ منظم، وارد نبرد با دشمن بعثی شویم در همان روزهای اول شکست می‎خوردیم لذا بر اساس خلاقیتی که به خرج دادیم و مدل مبارزه و مواجهه با دشمن را تغییر دادیم و توانستیم افتخارات بزرگی را کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نبود امکانات سبب نشد که تسلیم دشمن شویم متذکر شد: با روحیه ایمان و فداکاری جوانان توانستیم جبران کاستی‎های‎مان را در مقابل دشمن داشته باشیم که برای تحول در این عرصه باید نگاه به تولید داخل و ایجاد اشتغال رقم بخورد.

فرهنگ تولید و مصرف باید تغییر کند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به تورم افسار گسیخته‎ای که جامعه با آن روبروست اظهار داشت: باید زمینه‎ای فراهم شود که بتوان از فرصت ایجاد شده نهایت فرصت را برای خودمان خلق کنیم.

زاکانی با بیان اینکه باید بودجه کشور مستقل از درآمدهای نفتی دیده شود افزود: با یک برنامه‎ریزی درست و بر اساس شیب دقیق می‎توان به گونه‎ای که حرکت رو به رشد کشور آسیب نبیند این شیب و تغییر آهنگ را به طور جدی دنبال کرد.

وی نیاز به تغییر فرهنگ تولید و مصرف را مهم خواند و ابراز داشت: به اقتضای این تغییر باید تولید در کشور به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار بگیرد و کیفیت آن نیز به گونه‎ای رقم بخورد که کالای ایرانی به عنوان کالای مطلوب در کشور و برای صادرات به حساب آید.

باید رفع مشکل معیشتی مردم جزو اولویت قرار بگیرد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی یادآور شد: در بخش مصرف نیز به عنوان منطق درست و جایگاه دینی و اعتقادی به دور از تزویر و اسراف و تجمل‎گرایی باید مقدمه‎ای برای ایجاد تلطیف فضای کشور فراهم شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه اولویت توجه به معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی از اهم کارهای امروز جامعه است متذکر شد: هر چند ممکن است کارهای بسیار مهم دیگری در کشور وجود داشته باشد اما فرصت برای همه آنها نیست بنابراین باید اهم امور را مورد توجه قرار دهیم و امروز باید رفع مشکل معیشتی مردم جزو اولویت قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موافقان مذاکره با آمریکا نگاهی به لینک زیر بیندازند
https://www.jahannews.com/vdcjtye8tuqeaaz.fsfu.html
دوباره شما پیش بینی فرمودید
برخی فکر میکنند که اگر با آمریکا مذاکره کردند محبوبیتشان بالا میرود
مجتبی
آقای عزیز ما رهبر داریم ولایت فقیه داریم و فرمایشات ایشون به اندازه کافی واضح و روشن هست و نیازی به تفسیر نیست ایشون راه مذاکره رو نبستن فرمودن در حال فشار مذاکره معنایی ندارد و حسن نیت باید محرز شود . آمریکا با بحرانهای داخلی و اجتماعی و بین المللی مواجه هست اما واقع نگر باشیم و شعار ندهیم .
آزاده
طرفداران مذاکره با امریکا از خون سرخ شهدا خجالت بکشند
Iran, Islamic Republic of
ایران باید کلا" از فکر مذاکره و ارتباط سیاسی با امریکا بیرون بیاید و خود را آلوده نسازد امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و دنبال ایجاد سلطه خود در ایران هستند .
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد امروز شرایط بسیار حساس است شاید بشود شرایط فعلی را با سال هشتم هجری مقایسه کرد و شاید شرایط برای صلح حدیبیه به نحوی آماده شده باشد و سالهای بعد با نیرو گرفتن قوای اسلام فتح مکه فراهم شود ( فنظروا کیف کان عاقبه الذین من قبلهم )
به جای مذاکره مناظره کنیم. چطوره؟
Iran, Islamic Republic of
مگر در عراق مذاکره کردیم چه شد که حالا بخواهیم مذاکره کنیم؟
با سلام احتمالاً مذاکره باید در زمان اقتدار دشمن صورت بگیرد نه در زمان استیصال ، شاید هم نه در زمان ضعف دشمن و نه در زمان قوت دشمن و نه در هیچ شرایط دیگری اینطور نیست؟