جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۸۸
علیرضا زاکانی:

دلایل حمایت رهبرانقلاب از تصمیم سران قوا/ دولت و مجلس به سمت توزیع عادلانه ثروت بین مردم بروند/ مردم احساس کردند دچار فریبکاری شدند

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 707727
دولت و مجلس باید به سمتی بروند که ثروت ملی را به صورت عادلانه بین همه تقسیم کنند، مانند طرحی که مجلس در گذشته داشت که در همین راستا بود.
دلایل حمایت رهبرانقلاب از تصمیم سران قوا/ دولت و مجلس به سمت توزیع عادلانه ثروت بین مردم بروند/ مردم احساس کردند دچار فریبکاری شدند
به گزاش جهان نيوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سهمیه بندی بنزین و اتفاقات بعد از آن گفت: امروز کشور نیاز به حفظ آرامش دارد و در حین حفظ آرامش نیازمند به آگاهی پیرامون رخدادهای اتفاق افتاده نیز وجود دارد، لذا هم باید دشمنان انقلاب را محکوم کرد و هم کسانی را که اموال عمومی و اموال مردم را تخریب می‌‌کنند و البته باید این کار را مذموم و جرم دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا افزود: دلیل حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا مشخص است، اصل اول این است که از یک به هم ریختگی در کشور و از خیانت به حفظ امنیت و استقلال کشور در تعارض با بدخواهی بیگانگان جلوگیری کنند، اصل دوم هم این است که به مسئولین اعتماد بدهند که اگر می‌خواهند کار اصلاحی کنند این کار را انجام دهند زیرا کشور امروز نیازمند یک اصلاحات جدی و اساسی است. نکته سوم هم اینکه برای عمل کارشناسی قیمت قائل شوند و این عمل کارشناسی اصلاح گرایانه را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هم اکنون دو نظر وجود دارد و نظراتی مخالف نظر دولت و مجلس نیز هست که انسان را به تأمل وا می‌دارد.

زاکانی اضافه کرد: متاسفانه مسئولان کشور امروز با یک زرنگی خاص خودشان را پنهان کردند و دارند هزینه‌ها را به  سوی رهبر معظم انقلاب منعکس می‌کنند که این خلاف جوانمردی است، مسئولان اگر اشتباه کردند باید این را بگویند و کار خود را اصلاح کنند.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: سهمیه بندی بنزین و در کل انرژی کار درستی است که در گذشته هم اتفاق افتاده ولی متاسفانه این دولت اتفاقی که در گذشته افتاده بود را متوقف و کارت‌های سوخت را جمع کرد و بیش از 150 هزار میلیارد تومان به کشور آسیب زد، مبلغی که چند برابر بودجه عمرانی کل کشور است.  آقای رئیس جمهور و آقای زنگنه باید در این رابطه پاسخگو باشند که چرا کاری که در گذشته اتفاق افتاده و روال هم شده بود را متوقف و امروز با یک هزینه سنگین آن را دوباره به کشور تحمیل کردند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است بنزین با هدفی مانند توزیع ثروت میان مردم سهمیه بندی شود که ما هم اعتقاد داریم این کار لازم است، نباید این اتفاق با یک روند نادرست‌ صورت گیرد. امروز بخشی از ثروت کشور عملاً به صورت ناعادلانه توزیع می‌شود و یک عده‌ای استفاده می کنند و یک عده هم استفاده نمی‌کنند، با این حال ما نباید برای جلوگیری از این روند، یک روند نادرست‌تری را اجرا کنیم.

 زاکانی اضافه کرد: امروز بخش زیادی از امکانات کشور ذخیره می شود یعنی می‌ماند و خلق ثروت صورت می‌گیرد. این ثروت را باید به صورت عادلانه بین تمام مردم تقسیم کنند نه اینکه رفتاری داشته باشند که نشان بدهند هیچ برنامه‌ای برای توزیع عادلانه ثروت در بین مردم ندارند.

وی تاکید کرد: به نظر بنده نوع مدیریت غلطی که امروز در دولت وجود دارد بی توجه به منافع عمومی و مصالح ملی است و به واسطه این است که آسیب‌های سنگینی می زنند آنگاه هم دیگران را سهیم کرده و هم خودشان کنار می‌نشینند که این کار غلطی است.

نماینده سابق مجلس گفت: اگر بنا باشد سهمه بندی انجام شود که به اعتقاد بنده هم این کار لازم است، باید دولت و مجلس به سمتی بروند که ثروت ملی را به صورت عادلانه بین همه تقسیم کنند. مانند طرحی که مجلس در گذشته داشت که می‌گفت به هر نفر در روز یک لیتر بنزین داده شود و هر کسی هم خودرو ندارد و از آن استفاده نمی‌کند بتواند پول آن را برای پرداخت هزینه های آب و برق استفاده کرده یا جای دیگری همان مبلغ ذخیره شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ما اکنون ۲۰ میلیون خودرو در کشور داریم و ۸۰ میلیون جمعیت، این در حالی است که برخی از خانوارها و افراد چندین ماشین دارند و در مقابل خیلی از افراد هم  خودرویی ندارند. حال اگر قرار است طرح سهمیه‌بندی انجام شود باید در ابتدا این امکان بین کل کشور توزیع و از سود حاصل از آن تمامی مردم منتفع شود.

وی با اشاره مجدد به طرح سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: برای این کاری که آقای روحانی انجام داد هیچ توجیهی عمومی صورت نگرفت و مردم احساس کردند دچار فریبکاری شدند. اینکه وزیر نفت، سخنگوی دولت و خود آقای رئیس‌جمهور بیایند طرحی را نفی کنند ولی بعد با کمال پنهانکاری این طرح را اینگونه اجرا می کنند که یکدفعه به مردم شوک وارد شود کار بسیار غلطی است.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: به اعتقاد بنده باید آرامش در جامعه حفظ شود و مردم تخریب کنندگان اموال عمومی را محکوم و پیگیری کنند تا مسیر درست و عادلانه ای که هم امکانات کشور از بین نرود و هم امکانات موجود برای تمام مردم به صورت عادلانه در نظر گرفته شود، مورد توجه قرار بگیرد؛ حال دولت و مجلس فعلی اگر می‌توانند این اقدامات را انجام دهند در غیر این صورت مجلس آینده باید روندی دنبال کند که در آن منافع ملی و مصالح کشور که در هم تنیده است در مسیر خدمت به مردم قرار گیرد.

وی گفت: متاسفانه بیشترین خبط و خطا را دولت کرد که در نهایت پنهانکاری طرح ناقصی را پیاده کرد و زمینه سوء استفاده بدخواهان را فراهم کرد علاوه بر اینکه به اقشار مختلف مردم و قشر‌های طبقه ضعیف نهایت فشار را وارد کرد آن هم به صورت یک شوک که این کار بسیار غلط و نادرست بود.

زاکانی ادامه داد: دولت باید برگردد و با یک کار کارشناسی دقیق موضوع را دنبال کند که در آن هم سرمایه‌های کشور حفظ شده و هم این سرمایه ها به بهترین شکل و عادلانه در بین عموم مردم توزیع شود، به طریقی که نه کمک به تشدید نقدینگی کند و نه شرایط را به شکلی درآورد که مجدداً یک کار ناعادلانه جایگزین کار نادرست قبلی شود.

وی اظهار داشت: این موضوع نیاز به بازبینی جدی دارد و دولت و مجلس باید شجاعت این را داشته باشند که یک بازنگری جدی را در دستورکار قرار دهند، یعنی اقداماتی را دنبال کنند که نهایتا آنچه در نظر گرفته می شود منافع ملت و مصالح کشور باشد نه منافع حزبی و گروهی و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب هم دنبال آن هستند و دولت هم مکلف بوده این را انجام دهد اما به بدترین نحو این کار را کرده است.

زاکانی در خاتمه گفت: کاری که درباره بنزین شد مثل یک جراحی می‌ماند که بدون بیهوشی آن هم به دست یک آدم ناشی انجام شده است. با این حال دولت و مجلس باید دست به دست هم داده و مسیر درستی را انتخاب کنند که نتیجه آن التیام وضع موجود باشد و از طرفی هم کمک کنند در ادامه مسیر توزیع عادلانه ثروت در میان مردم صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
جمله آخر دکتر زاکانی کاملا درست است:"کاری که درباره بنزین شد مثل یک جراحی می‌ماند که بدون بیهوشی آن هم به دست یک آدم ناشی انجام شده است."...
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین جمله پایانی، کاملا مفید و خلاصه و مانع و جامع است
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری با حمایت قاطع از مصوبه سران قوا ، اجازه ندادند این موضوع هم مثل برجام دستاویز عده ای دلواپس برای تضعیف دولت قرار گیرد.
تحریف ممنوع
Iran, Islamic Republic of
رهبری برای پذیرفتن برجام 9 شرط گذاشتند و برجام را مشروط پذیرفتند که شرایط هیچ کدام در توافق نبود
زمانی که شما یک امری را مشروط قبول کنید اگر شروط انجام نشود قبولی هم در کار نیست
لطفا بیانات را کامل ببینید

برای حمایت از تصمیم روحانی و علی لاریجانی هم رهبری حمایت شان را مشروط کردند به اقناع مردم و عمل سریع دولت به وعده ای که داده و تذکر هم دادند دولت اشتباه کرده که از قبل با مردم هماهنگی نکرده

از سویی دیگر از مردم خواستند صف خود را از اغتشاشگرها جدا کنند
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد برای افزایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومن در قیمت یک لیتر بنزین ، برای هر نفر ۴۰ هزار تومن یارانه بنزین قرار داد
ولی روحانی ۲۰۰۰ تومن قیمت بنزین را بالا برد ولی همان مقدار یارانه یعنی حدود ۴۰ ، ۵۰ هزار تومن قرار داد و آن هم تازه برای ۶۰ میلیون نفر نه ۸۰ میلیون نفر
Iran, Islamic Republic of
....
ولی
Iran, Islamic Republic of
.....
خاتمی منفور
Iran, Islamic Republic of
ولی خائن تر از خاتمی نداریم
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بر قلبها حکومت میکند
ممنوع التصویر محبوب خاتمی عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
ممد خاتمی خائن به نظام و کشور
Iran, Islamic Republic of
باید خدارو شکر کنید که فعلا اعدامش نکردند وگرنه سزای خیانت مرگ است
آدمای منفور ، تصوریشان هم منفور است
Iran, Islamic Republic of
جزو آدم نیست تا ممنوع التصویر شود .
مشکل خاتمی بی غیرت بودنش است نه چیز دیگری
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات خاتمی و شبکه وهابی کلمه که رسما از داعش حمایت می کرد
هر دو یک حرف را زدند و مردم رو دعوت کردن به یک جناح مشخص رأی بدن
برو بخواب برادر
Iran, Islamic Republic of
....
غضنفر تحمیلی بازم سوتی داد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهترین دوران اقتصاد ایران بعد از انقلاب دوره خاتمی بود؟ چرا منفور
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
عالی گفته زاکانی
....
Iran, Islamic Republic of
.
حالا هرچقدر دوست داری مصاحبه کن، دلایل رو بیان کن ، ...
مرگ بر منافقین و سلطنت طلب های حرامزاده
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافقین کور دل . خوبه شبکه های لختی هوس باز را دیدید که چگونه حمایت کردند از آشوب ایران .
شاهین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی و زنگنه باید در مورد خسارت 150 هزار میلیارد تومانی کشور که با حذف کارت سوخت در 5 سال گذشته ایجاد شد و خسارت 53 میلیارد دلاری قرارداد کرسنت پاسخگو باشند.
من
Iran, Islamic Republic of
اینترنت را چرا قطع کردین
ما هزار یک کار داریم...
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست...
اما آیا با این خطای! بزرگ دولت، چاره ای جز این باقی مانده است؟
Iran, Islamic Republic of
این قطع اینترنت تا کی قراره باشه؟
امروز جهرمی گفته
Iran, Islamic Republic of
امروز جهرمی گفته : قطع نت تصمیم شورای امنیت ملی است
Iran, Islamic Republic of
رئیس شورای امنیت ملی هم رئیس جمهور است
بنابراین برای وصل نت باید منتظر اجازه روحانی باشیم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تا قیام قیامت!!!
Iran, Islamic Republic of
واسه خاطر این که ایران سوریه نشه و خداینکرده ناموسمون گرفتار داعشی جماعت نشه. قطعی اینترنت چند روز هست ...
Iran, Islamic Republic of
نت به دستور روحانی ، رئیس شورای امنیت ملی قطع شده

البته جای تعجب است چون اغتشاشگرها از ماهواره و برخی شبکه ها خط می گیرن دیگه قطع شدن نت معنی نداره
سوء مدیریت
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که در این دولت مشاهده نمی شود و وجود ندارد تدبیر و امید و زمان سنجی است.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دقیق می دونن کی ، چه کاری بکنن که خسارت حداکثری داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دستگاه قضا تاکنون با تخریب‌کنندگان اموال عمومی برخورد قاطع نکرده است‌...
منم
Iran, Islamic Republic of
هنوز که شورشیها بازداشت نشده اند، دستگاه قضا چه باید بکند؟ ابتدا دستگاه های انتظامی- امنیتی باید آنها را بازداشت کنند و بعد دستگاه قضا قاطعانه محاکمه کند.
Iran, Islamic Republic of
دستگاههای امنیتی و انتظامی بایدخیلی ازموارد دستور وهماهنگی قضایی داشته باشند استاد
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی زیرنظر وزارت کشورـه، سپاه و بسیج هم که در کنار ناجا دارن به مسئولیتشون عمل میکنن.. بعدم تو از کجا میدونی قوه قضائیه کدوم دستور و هماهنگی رو باید اعمال میکرده که حالا مدعی هستی به وظیفه ش عمل نکرده؟!
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
تادیروزنماینده پایداری می‌گفت.فردادرمجلس قیمت بنزین را برمی گردانم... رییس‌جمهور..وریس مجلس را استیضاح میکنم..‌‌‌‌‌ام مروزحرف دیگری میزنید.....
Iran, Islamic Republic of
نماینده پایداری یا فراکسیون امید بود که احتمالا طی یک برنامه و هماهنگی قبلی با دولت میخواست قهرمان بازی در بیاره؟!!!
که البته با تدبیر رهبری معظم انقلاب... تیرشان به سنگ خورد
Iran, Islamic Republic of
پایداری کسانی هستند که در مجلس طرح سوال از ریاست مجلس رو مطرح کردند
لیست امید کسانی هستند که به جای سوال از ریاست جمهوری و ریاست مجلس و مطالبه حق مردم ، خواستند به اعتراض استعفا بدن
این استعفا بازی می تونست قوه مقننه رو از حد نصاب انداخته و تعطیل کند ....
صبور
Iran, Islamic Republic of
دولت کار اشتباهی نکرد. ملت اشتباه کرد که اولا به این دولت اعتماد کرد. ثانیا به مجلس اعتماد کرد و ثالثا، جمعه 24 آبان را از تقویم حذف نکرد.
Iran, Islamic Republic of
دولت یا بی تدبیر است یا.... /
Iran, Islamic Republic of
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
خدا بنده
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت مانند همه کشورهای دنیا از افراد ثروتمند مالیات بیشتری نمیگیرند و به فقرا پرداخت کنند ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی میگی از خودشون مالیات بگیرن که به مردم بدن؟

رفیق اگه می خواستن این کار رو بکنن دیگه صندوق ها رو غارت نمی کردن
تقصیر ما بود که به اینا رأی دادیم
عالی بود دکتر
Iran, Islamic Republic of
کاری که درباره بنزین شد مثل یک جراحی می‌ماند که بدون بیهوشی آن هم به دست یک آدم ناشی انجام شده است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درست میگه مردم به جای مردم سالاری دچار احساس مردم فریبی شده اند.
Iran, Islamic Republic of
......
عبدالرضا ویسی پور
Iran, Islamic Republic of
اگر رهبری از این مساله حمایت نمی کرد اتفاقات زیر قطعی بود ...
1. مخالفین انقلاب احساس موفقیت می کردند و این باعث تضعیف انقلاب می شود .
2. مخالفت رهبری با رئیس جمهور و مجلس باعث تضعیف ارکان جمهوری اسلامی می شود که هیچ عاقلی این را نمی پذیرد
3.مخالفت رهبری خلاف قانون اساسی تلقی می شود و شبهه دیکتاتوری درست می کند .
..پس رهبری همانگونه که از تعبیراتی که داشتند موافق نبوده اما این ضرورتها باعث شد که حمایت خود را البته مشروط به مراقبتهای لازم . اعلام کند .
واین یعنی دقت و حکمت رهبری که همه از آن توقع داشتیم و الحمدلله رب العالمین .
اما هرچه هست روحانی کاری کرد اشتباه و غیر قابل اصلاح که مسئولین راهی بجز حمایت ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اما هرچه هست روحانی کاری کرد اشتباه و غیر قابل اصلاح که مسئولین راهی بجز حمایت ندارند. ....
Iran, Islamic Republic of
شما یقین بدانید که آقا با این موضع گیری، فتنه بسیار بزرگی که طراحی شده بود را در نطفه خفه کردند....
بعدها مشخص خواهد شد که چه طراحی خیانت باری مثل سالهای 78 و 88 توسط همین خائنان داخلی و البته با هدایت کدخدایشان انجام شده بود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از ابتدا دستگاه قضا تاکنون با تخریب‌کنندگان اموال عمومی برخورد قاطع نکرده است‌.
Greece
انصافا آقای زاکانی در طی این سال ها هر چه گفتنی بوده گفت و هر کار میتوانست کرد اما وقتی کسی گوش نمی دهد ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
هر كارى ميتونست كرد ؟! مگه زاكانى كيه ....
اصلاح طلبان منافق صفت
Iran, Islamic Republic of
....ذاکانی مدافع کشور در زمان جنگ بوده و الان همون شخص است و جلوی وطن فروشانی همچون خاتمی ایستاده و دزدی های اصلاح طلبان منافق را بر ملا می کند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم به زاکانی اعتماد ندارند چطور حرف او را گوش کنند.
Iran, Islamic Republic of
.....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که برای حفظ منافع شخصی و حزبیتان به جریان آقای احمدی نژاد تاختید و جریان عدالتخواهی را پیمال کردید باید فکر این روز را می کردید.
امثال آقای زاکانی های باید بدانند که با این کارشان در قبال امام و خون شهدا مسئولند....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دیگر از نظر ما مردود است . اما از لحاظ ارزش داشتن ، به صد تای اصلاح طلبان می ارزد .
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
....‌
.
Iran, Islamic Republic of
بی غیرتی اصلاح طلبان تمامی ندارد....
Iran, Islamic Republic of
براي انتخابات مجلس تبليغات خوبي است! آقاي زاكاني كشور را شما به اينجا رسانديد
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وادب هموطن گرامی تمام مطالب اقای ذاکانی بحق وکاشناسانه بود لطفا جناهی صحبت نکنید ایشان سربازولایت هستند خداحفظشان کند
پاسخ به 15:12
Iran, Islamic Republic of
اوضاع امروز کشور نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان و کارگزارانی هاست که 32 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض و بیکاری است.
Iran, Islamic Republic of
بطور کلی این طرح بسیار غلط است و امکان کنترل آن نیست و یا بسیار هزینه دارد راه حل صحیح تر اختصاص سهمیه سوخت به افراد است که عادلانه تر است و این سهمیه هم قابل تبدیل به ریال و اضافه کردن به یارانه افراد است که باعث تک نرخی ماندن سوخت خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یکی از مواردی که در اصلاح این طرح حتما باید مد نظر باشد رفع بی عدالتی موجود در تعیین قیمت بنزین و همچنین در تقسیم منابع به دست آمده از آزادسازی قیمت است. تفاوت یک فرد مجرد با فرزند یک خانواده چهار نفره با فرزندان چهارم و پنجم و ششم خانواده های بالای پنج نفر چیست؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این دولت بابی تدبیری وکج سلیقگی تمام همه ی ارکان نظام(رهبر،قوه ی قضاییه ومجلس)رادربرابریک عمل انجام شده قراردادوحالابایدهمه ازآبرویشان برای حفظ جایگاه این دولت مایه بگذارند....!!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میفرمودید نقش مجلس چیست؟
اینکه شخص رئیس مجلس شخصا در جلسه سران قوا بدون اعتنا به نظر اکثریت نمایندگان رای میدهد چه معنایی دارد؟....
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میفرمودید نقش مجلس چیست؟
اینکه شخص رئیس مجلس شخصا در جلسه سران قوا بدون اعتنا به نظر اکثریت نمایندگان رای میدهد چه معنایی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
نماینده های لیست امید هم به جای سوال از ریاست مجلس و سوال از روحانی گفتن استعفا می دن؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
....‌
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی شما شدی نخود هر آشی !رهبری الحمدو الله خودشون زبان گویایی دارند نیازی به تفسیر و تحلیل سخنان ایشان نیست ! تو هر موضوعی شما اظهار نطر می کنید!ظاهرا بوی انتخابات به مشام شما خورده ! مطمئن باشید مردم به شما ها رای نخواهند داد !
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
کاش طوری طراحی شده بود که اگر کسی مثل من اشتباهی کلید کرد می تونست خودش اصلاح کنه

و شما دوست عزیز ، چرا هر کسی در حمایت از رهبری حرفی میزنه یکی مثل شما میاد و میگه بتو ربطی نداره؟
سخنی که امام جامعه می فرمایند به همه ولایت مداران مربوط است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخاب مدیران غرب زده از سوی مردم جز این نیست...در انتخابات دقت کنید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حتما به زاکانی ها رای دهید...
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Romania
برادر چه جراحی جراحی یکبار دو بار سه بار .....آدم هم هر روز جراحی بشه آخرش میمیره ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مسير درست استعفاي روحاني و عذر خواهي از مردم و جبران خسارات وارده به مردم است ....
Iran, Islamic Republic of
....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
توزيع ثروت بين كدام مردم ؟؟؟....
Iran, Islamic Republic of
...
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
با توجه به این که پلیس فتا متخلفان فضای مجازی را پشت کوه قاف هم مخفی شده باشند شناسایی و دستگیر می کند چه لزومی دارد که اینترنت را قطع کنند؟مسأله مسأله ی لج و لجبازی است ولاغیر.