سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

واکنش آیت الله نوری به تیراندازی در آمریکا

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 261021
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: وقتی چند دانش‌آموز آمریکایی کشته می‌شوند گریه‌ مسوولان آن‌ها سرازیر می‌شود و اشک تمساح می‌ریزند و دل می‌سوزانند، اما جان بچه‌ها در افغانستان، عراق، بحرین و سوریه برای غربی‌ها هیچ ارزشی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا،  این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف، با اشاره به دروغگویی غربی‌ها در مواجه با حقوق بشر و کشتار انسان‌ها اظهار کرد: برای چند دانش‌آموز، گریه‌های دروغین مسوولان آمریکایی سرازیر می‌شود و اشک‌ تمساح می‌ریزند، اما بدانند که مردم گریه دروغ و راست را می‌فهمند، چرا که جان کودکان و بچه‌ها در افغانستان، عراق، بحرین و سوریه برای غربی‌ها هیچ ارزشی ندارد. 

وی یکی از موضوعات مورد تاکید اسلام را شناخت و شکر نعمت‌ها برشمرد و گفت: یکی از موضوعاتی که قرآن به آن تاکید کرده و تکریم شده است، شکر نعمت‌های خدا است، که در قرآن 73 بار در این مورد تاکید دارد. 

این مرجع تقلید با بیان این‌که «آیات فراوانی مبنی بر این‌که انسان توجه به نعمت‌ها داشته باشد و آنها را بشناسد وجود دارد» اظهار کرد: خداوند انسان را موجودی ممتاز آفریده و گرامی داشته است و دریاها، خشکی‌ها،‌ ماه و خورشید را در اختیارش قرار داده و به او فضیلت بخشیده است. 

وی با تاکید بر این‌که «انسان باید بخشی از وقت خود را برای شناخت نعمت‌ها اختصاص دهد» افزود: طبق بیان امام صادق‌(ع) بالاترین نعمت، شناخت ولایت اهل‌بیت‌(ع) و فرهنگ آنها است. 

این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه ما در برابر نعمت اهل‌بیت‌(ع) تصریح کرد: حکومت، ولایت و امامت توامان هستند و وظیفه ما شناخت آنها با هم است. 

وی با اشاره به نعمت ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: از وقتی که ولایت‌فقیه جلوه کرد و سلاطین منقرض شدند، نعمت‌های فراوانی برای مردم و کشور به وجود آمد. 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از خدمات حضرت امام‌(ره) شناساندن چهره غرب بود که جنایات آنها را برای مردم شرح دادند و آگاهی بخشیدند. 

وی با بیان این‌که «از سال 32 تا 57 زیر سلطه آمریکا بودیم و با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار و استعمار در این کشور از بین رفت» گفت: نظام جمهوری اسلامی بسیار مقدس است، چرا که دنباله نهضت ائمه‌(ع) است. 
 
آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: نظامی که ما در اختیار داریم ولایی و بسیار مقدس است و همه باید در نگهداری آن کوشا باشیم. 
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر احیای فرهنگ جهاد و شهادت و گفت: امام‌(ره) فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کردند و امروز میلیون‌ها نفر آماده شهادتند چرا که بهترین هدیه الهی است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *