دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با جهان نیوز:

احمدی‌نژاد دستور ساخت 40 کارخانه را داد اما دریغ از یکی

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 252943
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری در استان سیستان و بلوچستان خوب اجرا نشده است.
حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جهان نيوز افزود: رییس جمهوری در سفر سوم استانی به آقای محرابیان گفت 40 کارخانه ایجاد کن اما دریغ از نصف کارخانه.

شهریاری با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان زیاد شده است، اظهار داشت: ناهنجاری هایی که در استان به وجود آمده، نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد: به رغم سرمایه گذاری دولت در تمام کشور و قول هایی که داده ما هنوز در استان مشکل داریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به طرح پزشک خانواده اشاره و تاکید کرد: دولت منابع مالی طرح پزشک خانواده را تامین نکرده است. البته طرح پزشک خانواده اگر خوب اجرا بشود برای کشور بسیار خوب است.

شهریاری با بیان اینکه طرح پزشک خانواده حدود 480 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تنها راه کاهش هزینه ها از جیب مردم همین طرح پزشک خانواده است که متاسفانه دولت منابع آن را تامین نمی کند. اگر این طرح خوب اجرا نشود بهتر است که اصلا اجرا نشود.

وی همچنین درباره افزایش نرخ برخی داروهای خاص به طور مثال داروهای درمان سرطان گفت: دولت به داروهای وارداتی ارز مرجع نداده است. یک و نیم میلیار دلار باید به دارو بودجه تعلق بگیرد که تا دو هفته پیش تنها 40 میلیارد یورو داده شده است. به رییس جمهوری هم نامه نوشتیم اما متاسفانه تاکنون اقدام نشده است.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا برخی پزشکان پول زیر میزی دریافت می کنند؟ اظهار داشت: این را قبول داریم. ممکن است این اتفاق بیفتد زیرا جامعه پزشکی بسیار گسترده و حدود 150 هزار نفر است.

به گفته وی "کسانی این کار را می کنند که تیغ به دست هستند و این اتفاقات بیشتر در گروه های جراحی صورت می گیرد؛ حتی هستند چاقو به دست هایی که 20 میلیون تومان هم گرفتند."

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخورد با این افراد را شروع کرده ایم، تاکید کرد: برخورد را باید از دانه درشت ها شروع کنیم؛ آن افرادی که مبالغ خیلی کلانی می گیرند.

شهریاری تصریح کرد: اگر مردم شکایتی از این بابت دارند به سازمان نظام پزشکی و یا به معاونت درمان وزارت بهداشت شکایت کنند و قابل رسیدگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودروی اشراف و مرفهین باید با ارز مرجع وارد شود اما داروی مستضعفین باید با ارز آزاد!!!
...