دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

به جای سفر به استان ها به زندان ها برو

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 253836
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: بنده قبل از این به احمدی‌نژاد گفته بودم که به جای سفر به روستاها و استان‌ها به زندان‌ها رفته و وضعیت زندانی‌های سیاسی را ببیند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در همایش تبیین طرح مناسک که از سوی حزب مردم‌سالاری صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد ضمن تبریک روز مباهله اظهار داشت: این اجلاس اجتماع نخبگان و عصاره اصلاح‌طلبان کشور است که می‌تواند پیام‌های مثبت زیادی داشته باشد که در غیر این صورت برای ملت فایده‌ای نخواهد داشت.

منتجب‌نیا با بیان اینکه مسئولان کشور در غیاب اصلاحات زحمت بسیاری کشیده‌اند و این قابل تقدیر است، اظهار داشت: البته بخشی از این مدیریت خدشه‌دار بوده و موجب خساراتی شده است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم بزرگ‌نمایی کنیم و باعث نگرانی مردم شویم اما شرایط فعلی برای دلسوزان نظام نگران‌کننده است.

وی با اذعان به اینکه اصلاح‌طلبان در راس دلسوزان نظام هستند، افزود: ما باید بتوانیم وحدت ملی ایجاد کنیم و این با شعار امکان‌پذیر نیست از این رو عقلای قم باید نسبت به سال ۸۸ و ۹۲ مرز‌بندی ایجاد کنند.

منتجب‌نیا تصریح کرد: باید جلوی کسانی که می‌خواهند مسائل گذشته را به رخ بکشند و اصلاح‌طلبان را آماج حملات قرار دهند گرفته شود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را ضروری عنوان کرد و بدون اشاره به نتایج منفی حوادث سال ۸۸ افزود: به تعبیر آقای هاشمی افرادی که امروز در مسائل اجرایی قرار گرفته‌اند بی‌ریشه و از راه رسیده هستند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان قهر نکرده و اهل قهر کردن هم نیستند خاطر نشان کرد: باید مسائل را بازنگری و آسیب‌شناسی کرد چرا که خیلی راه‌ها برای نتایج بهتر وجود داشت.

منتجب‌نیا اذعان داشت: امروز بیش از دو سوم ملت ایران طرفدار اصلاح‌طلبان هستند و کنار زدن اصلاح‌طلبان به معنای کنار گذاشتن دو سوم ملت ایران است لذا حضور آنها در انتخابات حق مسلم ملت ایران است.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاحات از متن جامعه و آرمان‌های پیشرفته امام نشأت گرفته نه افکار ارتجاعی که امروز برخی به امام مظلوم نسبت می‌دهند لذا معتقدم امام(ره) مظلوم‌ترین چهره محبوب کشور است.

وی به عملکرد دولت اصلاحات اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از دلایل گرایش مردم به اصلاح‌طلبان خاطره شیرین آنها از دولت اصلاحات است.
منتجب‌نیا با بیان اینکه تمام اصولگرایان در روی کار آمدن این دولت سهیم بوده‌اند و نمی‌توانند خود را کنار بکشند، افزود: در دور اول بنده به دولت توصیه کردم که به جای خرافه‌گرایی به اقتصاد مردم بپردازد.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خواستار خط امام هستند، یادآور شد: باید اجازه داده شود تا همایش‌ها و میتینگ‌ سیاسی تشکیل شود چرا که تجمع مردم تهدیدات را خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم برای عالم بعد از مرگ فعالیت سیاسی کنیم بلکه باید برای پیروزی شرایط آن را فراهم کنیم و یکی از شرایط آن نیز وحدت اصلاح‌طلبان و معرفی کاندیدای واحد است.

منتجب‌‌نیا گفت: معرفی نامزدهای پراکنده و مستقل به معنای شکست اصلاح‌طلبان است چرا که همواره شکست ما از اختلافات بوده است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به شرایط نامزد اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۲ ادامه داد: فردی که بیشترین شرایط برای مدیریت به سامان کشور و همچنین محبوبیت بالایی داشته باشد باید نامزد شود البته لازم نیست که چنین فردی به صورت صد در صد باشد.

وی تجدید‌ نظر برای روی کار آمدن اصلاحات، حضور منسجم آنها و اجماع بر روی یک فرد را از موارد پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات عنوان کرد و افزود: باید با انسجام خود دوم خرداد دیگری به وجود بیاوریم. 

همچنین در این مراسم مسعودی ریحان عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه ما باید مسائل کشور را آسیب‌شناسی کنیم گفت: اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی است و مسئولان باید برای جلب اعتماد مردم انتخابات گذشته را آسیب‌شناسی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ادامه داد: فناوری انتخابات باید طوری باشد که مردم بتوانند انتخاب کنند و تبریک میت‌رامنی نامزد جمهوری‌خواه به اوباما نیز براساس اعتماد او به فناوری انتخابات آمریکا بود.

وی با یادآوری این موضوع که بنده قبل از این به آقای احمدی‌نژاد گفته بودم که به جای سفر به روستاها و استانها به زندان‌ها رفته و وضعیت زندانی‌های سیاسی را ببیند گفت: تشتت اصلاح‌طلبان به نفع اصولگرایان است از این رو اصلاح‌طلبان باید به اجماع برسند و بزرگان نیز باید برای این امر ورود کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *