جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روحانی‌گفت سفرهای‌استانی راآغازمی‌کنیم

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 320767
نماینده مردم شهرضا در مجلس جزئیات دیدار نمایندگان استان اصفهان با رئیس‌جمهور را تشریح کرد و اظهار داشت: روحانی در این دیدار گفت که سفرهای استانی را تا پایان سال آغاز می‌کنیم.
به گزارش جهان، عوض حیدرپور در گفت و گو با تسنیم با اشاره به دیدار امروز این مجمع با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، اظهار داشت: تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان در دیدار امروز با رئیس‌جمهور حضور داشتند و این دیدار بسیار مفصل به مدت ۲ ساعت به طول انجامید. در دیدار امروز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مجید انصاری معاون پارلمانی نیز حضور داشتند و به دلیل حضور دو تن از معاونان رئیس‌جمهور در استان اصفهان، استاندار موفق به حضور در این جلسه نشد.

وی افزود: در این دیدار مسائل کلان ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نمایندگان نقطه‌نظرات خود را ارائه کردند و رئیس‌جمهور نیز طی سخنانی مباحثی را در خصوص وضعیت فعلی کشور و نوع تعامل کشورمان در عرصه بین‌المللی مطرح کرد.

** بررسی کم‌آبی در اصفهان

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید‌ کرد: همچنین در دیدار با رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات استان اصفهان توسط نمایندگان مطرح شد و نمایندگان استان در خصوص مشکل کم‌آبی و مدیریت آب در استان اصفهان بحث‌هایی را مطرح کردند.

حیدرپور ادامه داد: در این دیدار فیلمی از مسائل و مشکلات ناشی از کم‌آبی و خشکسالی و مدیریت غلط منابع در استان اصفهان برای رئیس‌جمهور به نمایش گذاشته شد و آقای روحانی نیز قول دادند تا مساله مدیریت آب در استان اصفهان و رفع موانع و مشکلات را به صورت جدی بررسی کنند و برای حل آنها دستورهای لازم را بدهند.

وی گفت: نمایندگان در دیدار با رئیس‌جمهور خواستار توجه به مسائل و مشکلات حمل و نقل در استان اصفهان و ایجاد زیرساخت مترو در استان شدند که رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد در صورت حل مشکلات بودجه کمک‌های لازم را برای رفع موانع و مشکلات حمل و نقل در استان اصفهان انجام خواهد داد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مشکل اشتغال در استان اصفهان یکی دیگر از مباحثی بود که تقریبا توسط اکثر نمایندگان مطرح شد و تاکید شد که سیستم بانکی یاری لازم را برای حل معضل بیکاری ندارد که رئیس‌جمهور قول داد سیستم بانکی را موظف کند تا همراهی لازم برای کمک به افرادی که درصدد ایجاد اشتغال هستند، داشته باشد همچنین مسائل مربوط به ایجاد دانشگاه در استان اصفهان در این دیدار مطرح و نامه‌هایی توسط نمایندگان تهیه شده بود که به رئیس‌جمهور تقدیم شد.

** معاون اجرایی رئیس‌جمهور مامور پیگیری مشکلات اصفهان شد

حیدرپور اضافه کرد: رئیس‌جمهور همچنین بعد از شنیدن مسائل و مشکلات استان اصفهان محمد شریعتمداری معاون اجرایی خود را مامور کرد تا مسائل و مشکلات استان اصفهان پیگیری و تلاش لازم را برای حل آنها به کار ببندد.

وی تصریح کرد: در دیدار امروز این مساله بحث شد که رودخانه زاینده‌رود و باتلاق گاوخونی دچار مشکل جدی شدند و رئیس‌جمهور نیز قول داد که سعی و تلاش لازم را انجام دهد تا مشکل زاینده‌رود و باتلاق گاوخونی را به عنوان یک تالاب بین‌المللی در دستور کار قرار دهد، همان‌گونه که حل مساله دریاچه ارومیه در دستور کار دولت قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: رئیس‌جمهور در دیدار امروز با اشاره به مسائل بین‌المللی تاکید داشت، امیدی که در سطح بین‌المللی بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به وجود آمده موجب شده تا شاهد استقبال بسیار خوبی در سطح منطقه و سطح بین‌الملل از دولت یازدهم باشیم و این موضوع در تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌آید. آقای روحانی اشاره کرد که در سفر نیویورک رؤسای کشورها و تیم‌های شرکت‌کننده اظهار امیدواری می‌کردند که آینده را در تقویت مناسبات با ایران روشن می‌بینیم.

حیدرپور گفت: رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد، امیدواری ما دوچندان است تا بتوانیم با تقویت مناسبات با کشورها مشکلاتی که در سطح بین‌المللی دچار آن هستیم، حل شود و یا به حداقل ممکن تقلیل پیدا کند.

** بین ایران و ۱+۵ در مذاکرات ژنو هدف‌گذاری مشترکی به وجود آمد


وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در این دیدار اظهار داشت که مسائل مربوط به امور هسته‌ای نیاز به اعتمادسازی دوطرفه دارد و ما تلاش داریم که این اعتمادسازی دوطرفه انجام شود و تاکید کرد که میان ایران و گروه ۱+۵ در مذاکرات ژنو هدف‌گذاری مشترکی به وجود آمده و انشاءالله بتوانیم گام های مشترکی را برداریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای روحانی تاکید داشت که ایران در ژنو گام اول را محکم برداشت و همه حق و حقوق ملت ایران را در بحث هسته‌ای براساس NPT دنبال کرد و بنا داریم که گام‌های بعدی را مانند گام اول در زمان‌بندی دقیقی به گونه‌ای برداریم تا در سال آینده به شرایطی برسیم که مانند سال ۹۱ رشد منفی اقتصادی نداشته باشیم و به سمت رشد مثبت حرکت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: آقای روحانی اشاره کردند که هماهنگی‌های بسیار خوبی به دنبال مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو برای تامین فضاهای فاینانس و پشتیبانی پولی و حرکت به این سمت که بتوانیم از دارایی‌های خود در بانک‌های خارجی به صورت بهینه استفاده کنیم، انجام شده و این موضوع را جزء دستاوردهای ۲-۳ ماه گذشته دولت می‌دانستند و نمایندگان اظهار امیدواری کردند که دولت در آینده قدم‌های بیشتری را بردارد و در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.

** روحانی: سفرهای استانی را تا پایان سال آغاز می‌کنیم

حیدرپور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور همچنین در دیدار امروز اعلام کرد که بنا دارد سفرهای استانی دولت را آغاز کند و تاکید کرد که دولت ممکن است تا پایان سال به ۲ یا ۳ استان سفر کند و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستند. نمایندگان استان اصفهان نیز از رئیس‌جمهور دعوت کردند تا دولت در اولین سفر استانی به این استان سفر کند و آمادگی کامل خود را برای این موضوع اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *