پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

مراقب سرماخوردگي باشيد

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 251494
فرارسيدن فصل سرما و پوشيدن لباسهاي گرم علاوه بر بسياري از موارد يك معناي اضافي هم دارد و آن سرما خوردگي است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، در بسياري از فروشگاه ها كرمهاي ضد آفتاب جاي خود را به آب نباتهاي سرما خوردگي، دستمال كاغذي و ويتامين C مي دهند.

همواره توصيه شده است كه يك رژيم سالم مي تواند به سيستم ايمني بدن ما كمك كند و آن را ارتقا دهد، اما با توجه به اين كه موضوعات بسياري در رابطه با اين رژيم غذايي مورد بحث و نقد است، اطلاع از اين كه از كجا آغاز كنيم كار دشواري است . كليد داشتن يك سيستم ايمني قوي در ريز مغذي ها است كه به وفور در برخي سبزيجات و ميوه ها وجود دارند.

متخصصان تغذيه به يك رژيم دو هفته اي قطعي براي افزايش سيستم ايمني بدن رسيده اند كه مي تواند از دفاع طبيعي بدن حمايت كند . اين رژيم علاه بر اينكه موجب مي شود احساس خوبي داشته باشيد به سادگي مي توانيد آن را در زندگي روزمره خود قرار دهيد . اين رژيم غذايي نه تنها موجب مي شود كه به سرما خوردگي مبتلا نشويد، بلكه مي تواند دفاع بدن را درباره شرايط سلامتي وخيم تر و حتي سرطان افزايش دهد و به كاهش وزن كمك كند.

كليد اين رژيم در ريزمغذيهايي است كه به وفور در برخي ميوه ها و سبزي ها وجود دارند . وقتي اين ريز مغذي ها (عبارت جامع براي تمام ويتامينها، مواد معدني كه براي بدن لازم هستند اما نياز آن در مقادير بسيار اندكي است) در تركيبهاي خاصي مصرف مي شوند نقش مهمي در تقويت و حمايت از سيستم ايمني بدن ما دارند .

سهم قارچ در رژيم افزايش سيستم ايمني بدن


نارسايي مواد مغذي در رژيم مدرن موجب شده كه بدن ما براي مبارزه با بيماريها و ويروسها سخت در تلاش باشد كه اين امر موجب مي شود كه به سرماخوردگيهاي متعددي دچار شويم و حتي خطر ابتلا به بيماريهاي ديگري چون سرطان نيز در بدن افزايش مي يابد .

اگر سيستم ايمني بدنتان خوب كار نكند، يك عفونت ساده هفته ها در آن باقي مي ماند و حتي مي تواند به برنشيت و ورم سينوسها منتهي شود، اما دكتر فوهرمان تأكيد دارد كه با داشتن يك سيستم ايمني قوي كاملا در مقابل سرماخوردگي، آنفلوآنزا مقاوم مي شويد و بدنتان با ويروس مقابله مي كند. حتي اگر نشانه هاي خفيفي مشاهده كنيد ظرف 24 ساعت به حالت عادي باز خواهيد گشت.

اگر نيمي از سبزي هايي كه روزانه مصرف مي كنيد را به طور خام مصرف كنيد مي توانيد تأثير ريز مغذيها را به حداكثر برسانيد، چرا كه برخي از اين ريزمغذيها در فرآيند پخت و پز از بين مي روند
پزشكان با انتقاد از غذاهاي فرآوري شده كه از نظر چربي، شكر و كربوهيدارت تصفيه شده غني است، مي گويند: تنها 12 درصد از ما ميزان توصيه شده از سبزي ها و ميوه ها را مصرف مي كنيم. رژيم غذايي مدرن به طور عمده فاقد صدها مواد تشكيل دهنده موثر در ارتقا در سيستم ايمني بدن است، مسئله اي كه موجب مي شود بدن ما در مقابل ويروسها، عفونتها و بيماريها آسيب پذير باشد.

ريز مغذيها در برخي غذاها تأثيرات ژرفي روي سيستم ايمني بدن دارند، تأثيراتي كه بدن ما به آن نياز دارد. تركيب اين مواد بسيار موثر تر از هرعامل ديگري است.

به عبارت ديگر، اگرچه فلفل دلمه قرمز تازه كه سرشار از ويتامين C است ، اما همراه شدن آن با مواد ديگري موجب افزايش خواص سلامت آن مي شود. به همين دليل ميوه ها و سبزي هاي تازه بسيار موثرتر از استفاده از يك قرص ويتامين C با دوز بالا است.

مصرف كردن اين ريزمغذي ها انتخابي نيستند، نمي توان عمري را به طور سالم بدون مصرف آنها سپري كرد.

سيستم ايمني بدن مي تواند قدرت را افزايش مي دهد تا از بدن ما درمقابل بيماريها حمايت كد، اين امر به طور قابل توجهي خطر عفونتهاي آزار دهنده خفيف ، عفونتهاي قابل توجه و حتي سرطان را كاهش مي دهد.

كليد اين امر در تركيب مغذي ترين غذاها به نوعي است كه بتوان تأثير آنها را به حداكثر برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *