يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

مرسي را به رسميت نمي‌شناسم

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 248411
برادر رهبر القاعده اعلام كرد كه محمد مرسي را به عنوان رئيس جمهوري مصر به رسميت نمي‌شناسد چرا كه مرسي از طريق قوانين اسلامي به اين سمت انتخاب نشده است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا،  سايت اينترنتي النشره، محمد الظواهري، يكي از رهبران سلفي‌هاي مصر و برادر ايمن الظواهري، رهبر القاعده، در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه محمد مرسي،‌ رئيس جمهوري منتخب مصر را به رسميت نمي‌شناسد همان‌ گونه كه حسني مبارك، رئيس جمهوري سابق اين كشور را به رسميت نمي‌شناخت.

وي در مصاحبه خود با شبكه ماهواره‌‌اي سي‌.بي‌.سي تاكيد كرد: مرسي براي من فقط يك مسئول مردمي است نه يك مسئول قانوني و منصب وي به عنوان رئيس جمهوري مصر به وي مشروعيت ديني نمي‌دهد، در صورتي كه مرسي از مسلمانان درخواست بيعت كند مسلمانان بايد در رابطه با اين مساله از لحاظ شرعي و مذهبي تحقيق كنند.

وي گفت: پست مرسي در حال حاضر يك پست در نظام رياست جمهوري مصر است و اين سخنان من به آن معنا نيست كه با وي به دشمني برخواسته‌ام چرا كه به عقيده من وي مشروعيت ديني و شرعي ندارد بلكه يك قدرت مردمي است.

الظواهري تاكيد كرد: مرسي در حال حاضر هيچ رابطه‌اي با دين ندارد. لذا من وي را به عنوان رئيس جمهوري اسلامي و شرعي به رسميت نمي‌شناسم.

الظواهري ادامه داد: انتخابات و دموكراسي امري مخالف شرع و دين است لذا من نتيجه انتخابات را به رسميت نمي‌شناسم، انتخابات بر پايه نظام شرعي اسلامي قرار ندارد. جنگ با رژيم صهيونيستي يك وظيفه شرعي و واجب برعهده همه مردم است و دولت مصر بايد با يهوديان به جنگ برخيزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *