چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
گزارش مراسم رژه نیروهای مسلح؛

S200 ایرانی به نمایش در آمد/ رونمایی از سامانه موشکی رعد

پاسخ سرلشکر فیروزآبادی به تهدیدات اسراییل: جواب جنگ، جنگ است
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 245768
در رژه امسال نیروهای مسلح کشورمان از جدیدترین و آخرین دستاوردهای نظامی کشورمان در حوزه های مختلف صنایع نظامی و موشکی رونمایی شد.
S200 ایرانی به نمایش در آمد/ رونمایی از سامانه موشکی رعد
به گزارش جهان، مراسم رژه نیروهای مسلح و عدوات و تجهیزات نظامی پیشرفته صبح امروز در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

 در این مراسم علاوه بر سامانه های موشکی و راداری و انواع موشک های شهاب و زلزال، سامانه موشکی بهینه سازی شده s200 و تانک بهینه سازی شده ذوالقار و سامانه موشکی رعد نیز برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.


در رژه امسال نیروهای زمینی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سامانه موشکی دوربرد قدر اف با برد 2000 کیلومتر به همراه سامانه موشکی دو مرحله ای سجیل با سوخت جامد، موشک فاتح 110، موشک خلیج فارس، موشک میانبرد قیام و هم چنین سامانه موشکی شهاب 2 را به نمایش گذاشتند.

سرلشکر فیروزآبادی: جواب جنگ، جنگ است

سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه رژه 31 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح ایران، امروز غیرقابل پیش بینی و غیرقابل محاسبه هستند.

وی افزود: تحولاتی جدی در ساختار نیروهای مسلح در طراحی، تاکتیکها و سلاح‌ها به وجود آمده که همه نیروهای مسلح به موازات هم پیشرفت‌های جدی دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: به همین منظور ما گزارش‌های سه ماهه از وضعیت هر نیرو را تهیه و در اختیار مقام معظم رهبری قرار می‌دهیم که همگی حاوی پیشرفت‌های نیروهای مسلح است.

فیروزآبادی در پاسخ به سؤالی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: ما از یاوه‌گویی‌های سران صهیونیست احساس تهدید نمی‌کنیم، بلکه آنها مثل موجوداتی هستند که به شدت به وحشت افتاده و دائما داد و فریاد می‌کنند. چون آنها می‌دانند پاسخ ایران به تهدیدات، آماده و بدون فاصله و توقف‌ناپذیر خواهد بود.

وی افزود: بنابراین مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در محاسباتشان اعلام کردند عملیات نظامی علیه ایران نه کار اسراییل بوده و نه برای آنها مفید است.

وی همچنین درباره اینکه اگر اسرائیل و یا آمریکا به ایران حمله کنند پاسخ ایران به این حمله چیست و آیا این احتمال می رود که از طریق دیپلماسی این جنگ را مدیریت کند تصریح کرد: بدانید جواب دیپلماسی، دیپلماسی است و جواب جنگ، جنگ است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت سوریه اظهار داشت: مسئولان سایر کشورها اگر به وظیفه نهی از منکر خود در این حادثه برادرکشی و مزدوری برای استکبار و صهیونیست‌ها عمل نکند، آنها هم در  آتش عذاب خواهند سوخت.


سطح برخورد و نقطه انتهایی جنگ احتمالی با اسرائیل را ایران تعیین می‌کند


 همچنین در حاشیه این مراسم سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: رژه ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح نشان داد که ایران آمادگی کامل برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری فکر تعرض به کشور را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اطلاعات جدید در مورد پهپاد جاسوسی گفت: این پهپاد که در اختیار مجموعه سپاه قرار دارد تا کنون دستاوردهای زیادی را برای ما داشته، دارد و در آینده نیز خواهد داشت.


حاجی زاده اظهار داشت: شناخت ما از برنامه‌ها و سیستم تهاجمی و دفاعی غربی‌ها برای ما مفید است.

وی در خصوص سامانه موشکی رعد که برای اولین بار در رژه امروز به نمایش درآمد، گفت: ما سال‌ها است که در تهیه سلاح‌های تهاجمی تحریم هستیم اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در سلاح‌های تدافعی و پدافندی داشتیم و همکاری‌های مشترک جهاد خودکفایی سپاه و ارتش پیشرفت‌های چشمگیری را در این خصوص رقم زده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از ایده تا محصول خیلی از تجهیزات ما ایرانی است گفت: انشاءالله در ما‌ه‌های آینده نیز پیشرفت‌هایی را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برد موشک‌های رعد 50 کیلومتر و ارتفاع آن 70 هزار پا است گفت:‌ این موشک‌ها مخصوص مقابله با هواپیماهای آمریکایی تهیه شده است.

حاجی زاده همچنین در خصوص این که اگر رژیم صهیونیستی آغازگر حمله به ایران باشد واکنش جمهوری اسلامی ایران به این تعرض چگونه خواهد بود گفت: شاید مدیریت شروع درگیری با رژیم صهیونیستی باشد اما مدیریت و ادامه درگیری، سطح برخورد و نقطه انتهایی درگیری را ما تعیین می‌کنیم و در این صورت دیگر چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حمله اسرائیل برخورد اولیه ایران با این رژیم چگونه خواهد بود گفت:‌ مطمئن باشید برخورد اولیه ما خارج از انتظار این رژیم است و آنها تصوری از واکنش ما نخواهند داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین در خصوص رزمایش مشترک آمریکا و 25 کشور دیگر در خلیج فارس گفت: این رزمایش هیچگونه تهدیدی برای ما نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام موثری بر علیه ایران داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در زمان وقوع جنگ چه اتفاقی برای تنگه هرمز خواهد افتاد گفت:‌ اگر روزی بیاید که تنگه هرمز برای ما منافعی نداشته باشد و آنها بخواهند ما را از این منافع محروم کنند ما نیز آنها را محروم خواهیم ساخت.

حاجی زاده در ادامه افزود:‌ در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد و همه کشورها از تنگه هرمز استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: امنیت تنگه هرمز را جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند نه کشوری دیگری.

حاضریم امنیت هند را در برابر تجاوز دزدان دریایی تامین کنیم


امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این مراسم درباره ناوشکن سهند و اینکه این ناوشکن چه تفاوتی با جماران دارد اظهار داشت: ناوشکن سهند از تجهیزات بالایی برخوردار است و این نشان دهنده قدرت ایران در حوزه دفاعی و نظامی می باشد.

وی گفت: ناوشکن سهند با جماران قابل قیاس نیست و در این ناوشکن از تجهیزات به روزی استفاده شده است.

به گزارش مهر، سیاری همچنین درباره اینکه حمله نظامی اسرائیل به ایران را چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: هیچ کشوری جرات ندارد به ایران حمله کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره  برگزاری مانور آمریکا در منطقه چیست اظهار داشت: ما از این مانور هیچ نگرانی نداریم و تمامی تحرکات و اقدامات دشمن را به خوبی رصد می کنیم.

سیاری تاکید کرد: ما به خوبی قادریم امنیت منطقه خود را حفظ کنیم و حتی حاضریم امنیت هند را درباره تجاوز دزدان دریایی تامین کنیم.

 آمریکا بدنبال ایستادن برابر اقتدار ایران


سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران هم در باره برگزاری مانور آمریکا و 25 کشور در منطقه اظهار داشت: این مانور کاملا انفعالی است و در پی اقداماتی که ما در سال گذشته انجام داده ایم برگزار می شود.


فدوی افزود: همچنین برگزاری این رزمایش هیچ تهدیدی برای تنگه هرمز محسوب نمی شود ولی برای کشورهای دیگر در منطقه همچون افغانستان و عراق تهدیدآور شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تهدیدات اسرائیل و آمریکا احمقانه است اظهار داشت: آنها به این نتیجه رسیده اند که باید تهدیدات خود را پس بگیرند اما در حال حاضر بدنبال طراحی تئوری های دیگری هستند که بر اساس آن بتوانند در مقابل اقتدار و قاطعیت ایران بایستند.

رزمایش مشترک زرهی ارتش و سپاه آبان ماه برگزار می‌شود


بر اساس این گزارش امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره حمایت نظامی ایران از سوریه و اینکه آیا ایران در این کشور حضور نظامی دارد یا نه اظهار داشت: فرمانده کل سپاه پاسداران به خوبی به این سئوال پاسخ دادند. ما در سوریه حضور نظامی نداریم اما کمک فکری-اقتصادی می کنیم.

وی در ادامه درباره اینکه پاسخ ایران به تهدیدات نظامی دشمنان چیست اظهار داشت: ما لحظه به لحظه اقدامات و فعالیت های دشمنان خود را رصد می کنیم و بدون شک اگر تهدیدی صورت گیرد پاسخ کوبنده ای به آن خواهیم.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری گفت: اگر روزی دشمنان بخواهند به ایران حمله کنند پشیمان خواهند شد ما پاسخی به آنها خواهیم داد که نسبت به تعرض خود پشیمان شوند.

امیر پوردستان همچنین در پاسخ به این سئوال که رزمایش مشترک ارتش و سپاه چه زمانی و در کجا برگزار خواهد شد اعلام کرد: این رزمایش آبان ماه سال جاری و در منطقه جنوب شرقی کشور و با محوریت تجهیزات زرهی انجام خواهد شد. همچنین بنا داریم رزمایش مشترک دیگری با سپاه در زمینه هوابرد در منطقه غرب کشور برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *