يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

"مجلس بدنبال تغییر مجری انتخابات نيست"

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 243107
رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های قم، عنوان کرد: تکمیل پروسه انتخابات در جریان دستور کار مجلس قرار دارد.
به گزارش جهان، "علی لاریجانی" روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاههای قم در سخنانی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد: در این مورد آراء متفاوتی وجود دارد ولی آن چیزی که در مجلس در جریان است نه اصلاح قانون و تغییر مجری انتخابات بلکه تکمیل پروسه انتخابات است.

تورم ونقدینگی بالا، مشکل ریشه ای اقتصاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متن مشکلات اقتصادی موجود، تورم و نقدینگی بالا است، اظهار داشت: مسائل دیگری هم در بروز این گرانی وجود داشته که مسائلی حاشیه ای به شمار می آید و باید با نگاه واقع بینانه از سیاسی کردن مسائل اقتصادی پرهیز کرد.

لاریجانی با تأکید بر دیدن نقاط مثبت و منفی موجود در کشور، مهمترین علاج وضعیت اقتصادی کشور را هدایت نقدینگی به سمت تولید و رونق آن برشمرد و افزود: مسائل اقتصادی کشور هم باید مانند سایر مسائل رصد شود و هر چه دوز آلودگی آن به مسائل سیاسی کمتر شود مشکلات اقتصادی راحت تر برطرف می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از تورم بعنوان یکی از مشکلات ریشه ای که فشار زیادی به مردم وارد می کند یاد کرد و گفت: با نگاهی به آمار تورم در می یابیم که میزان نقدینگی در طول ۷ سال گذشته از ۶۵ هزار میلیارد تومان به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ چنانچه این نقدینگی به سمت تولید روانه شود مشکل اشتغال حل خواهد شد و بسیاری از بازارهای کاذب از بین خواهد رفت.

لاریجانی تصریح کرد: البته مشکلات حاشیه ای دیگری هم در کنار مشکل نقدینگی وجود دارد ولی متن مشکلات مسائل اقتصادی کشور نقدینگی موجود است.

رئیس قوه مقننه در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در خصوص وضعیت اقتصادی نامطلوب در کشور اظهار داشت: تورم را باید با روش های کارشناسی اصلاح کرد و تردیدی نیست که این مسئله مردم را دچار مشکل می کند و دولتمردان باید این درد را ببینند و به صورت عالمانه ریشه های آن را حل کنند.

لاریجانی اضافه کرد: راه حل موجود هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید ملی و مقاوم کردن اقتصاد طبق نظر مقام معظم رهبری است و در این مسیر باید تلاش هایمان را دو چندان کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره مسائل بین المللی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه گفت: باید با نگاه واقع بینانه هم به نیروهای موذی خارجی و هم به شرایط بیداری اسلامی تصمیمات عقلانی اتخاذ شود و از ظرفیت های موجود بهترین بهره را گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه صف آرایی ها در قبال مسائل مختلف جهان تقریباً روشن است گفت: مقداری از مسائل و چالش های بین المللی برطرف شده است و موازنه بین المللی تا حدودی ایجاد شده، در این شرایط نیز قدرت های بین المللی حاضر به عقب نشینی و تعدیل وضعیت در مورد مسائل مختلف مثل مسئله فلسطین نیستند مگر اینکه مجبور شوند.

وی با بیان اینکه همین نگاه در مورد مسائل کشورهای اسلامی و خیزش های بوجود آمده نیز وجود دارد افزود: مسیر موفقیت پیش روی جهان اسلام مقاومت و ایستادگی در برابر استکباران است.

پذیرش شرایط جدید پس از اجلاس نم توسط غرب به دور از انتظار است

به گزارش ایسنا نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره مسائل بین الملل و موضع گیری های غرب پس از اجلاس سران غیر متعهدها گفت: اینکه غرب شرایط جدیدی را در نظام سیاسی جهان بپذیرد دور از انتظار است و به نظر می رسد حاکم کردن شرایط عادلانه در نظم جهانی نیاز به ابزارهای مختلفی مثل گفتمان و دیپلماسی فعال و قدرت های اقتصادی و فرهنگی دارد مخصوصاً اینکه باید با نگاه واقع بینانه اقتصاد را غنی و از این طریق توانایی ایستادگی در برابر فشارهای ناجوانمردانه استکبار را داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *