جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مشاور رییس مجلس: لاریجانی 10 به یک از سایرین جلوتر است!

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 249582
مشاور علی لاریجانی معتقد است که وی 10 به یک از همه کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده جلوتر است.
به گزارش جهان، روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشت: خبر اصرار فراکسیون رهروان ولایت مجلس برای کاندیداتوری علی لاریجانی در حالی مطرح شده است که هنوز اصولگرایان برنامه مدونی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ندارند و مشخص نیست لاریجانی به این اصرارها پاسخ مثبت بدهد یا خیر. این موضوع را در گفت‌وگو با حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس در میان گذاشتیم.

روز گذشته رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نامزد بالقوه این فراکسیون برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس است. شما به عنوان مشاور رئیس مجلس خبری از تصمیم آقای لاریجانی برای این انتخابات ندارید؟

هنوز در این مقطع زمانی از سوی لاریجانی هیچ صحبت یا اظهارنظر رسمی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا در این مورد، تصمیم‌گیری می‌کند یا خیر.

نظر شما در مورد کاندیداتوری لاریجانی چیست؟ فکر می‌کنید که بتواند پایگاه اجتماعی لازم را کسب کند؟

نباید از این نکته غافل بود که بهترین گزینه موجود برای این امر خطیر در شرایط فعلی کشور آقای لاریجانی است.

از چه نظر؟

لاریجانی با داشتن سابقه دو دوره ریاست بر مجلس و بیش از 30 سال سابقه کار اجرایی در کشور و همچنین تعامل مثبتی که با دلسوزان نظام و انقلاب دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باشد تا در کشور وحدت لازم را برقرار کند. البته بازهم تاکید می‌کنم که رئیس مجلس در مقطع کنونی هنوز هیچ اظهارنظری در مورد انتخابات نکرده است و حتی در گذشته نیز طی مصاحبه‌های مختلف بارها اعلام کرده بود قصد ورود به
بدون شک هر فردی در کشور که برای نظام و انقلاب دل بسوزاند و این هدف را در سر داشته باشد که نظام با قدرت بیشتری جلو برود، قطعا به حضور آقای لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تمایل دارد
این عرصه (انتخابات) را ندارد.

با توجه به اینکه فراکسیون رهروان ولایت مجلس اعلام کرده آقای لاریجانی گزینه آنهاست، فکر می‌کنید ممکن است لاریجانی در تصمیم خود تجدید‌نظر کند و برای انتخابات کاندیدا شود؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بستگی به جمع‌بندی‌های جدید رئیس مجلس دارد.

فکر می‌کنید سایر جریان‌های اصولگرا از کاندیداتوری رئیس مجلس برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کنند؟

بدون شک هر فردی در کشور که برای نظام و انقلاب دل بسوزاند و این هدف را در سر داشته باشد که نظام با قدرت بیشتری جلو برود، قطعا به حضور آقای لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده تمایل دارد چراکه همه برنامه‌ها و حرکت‌های وی در جهت منافع کشور و حفظ اقتدار آن است که این امر یک امر مهم و مورد اهمیت است.

سایر اصولگرایان از کاندیداهای دیگری نام برده‌اند و با توجه به اینکه احتمال وحدت در میان آنان کم است، فکر می‌کنید آقای لاریجانی چقدر شانس داشته باشد؟

از سوی سایر اصولگرایان اسامی متفاوتی به عنوان کاندیدا برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده که هنوز سرنوشت بیشتر آن‌ها همچون کاندیداتوری آقای لاریجانی مبهم است اما بدون شک، باید گفت که اگر بخواهیم در میان تمام گزینه‌هایی که چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح‌طلبان مطرح شده است مقایسه‌ای در مورد قابلیت‌ها و سوابق آنان انجام دهیم، آقای لاریجانی 10 به یک جلوتر از همگی آنان است که این برتری‌ها نیز همگی به علت داشتن یک سابقه درخشان در کارنامه وی است. از همین روست که این تاکید وجود دارد باید به کاندیداتوری علی لاریجانی بیشتر و عمیق‌تر فکر کرد چرا که گزینه بهتر از وی وجود ندارد. البته باید منتظر تصمیم‌گیری رئیس مجلس برای انتخابات بمانیم. در حال حاضر باید با رئیس مجلس صحبت‌های لازم صورت بگیرد تا نظر وی مشخص شود که احتمالا این صحبت‌ها طی جلساتی که از سوی فراکسیون رهروان ولایت صورت می‌گیرد، انجام می‌شود. فراکسیون رهروان ولایت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس را شامل می‌شود که بدون شک نفوذ زیادی در مجلس دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *