جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۶
وقتی چند ماهیگیر قربانی ترس آمریکا از سپاه می‌شوند؛

ناوهای آمریکایی همه چیز را به شکل قایق‌های سپاه می‌بینند

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 234291
یک ناو آمریکایی روز دوشنبه با شلیک به یک قایق کوچک در سواحل امارات متحده عربی باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر شد.
ناوهای آمریکایی همه چیز را به شکل قایق‌های سپاه می‌بینند
به گزارش جهان، قایق مذکور یک قایق ماهیگیری و دارای 6 سرنشین بوده است. مقامات آمریکایی به شبکه خبری "ای بی سی" گفته اند که 4 نفر ازسرنشینان این قایق هندی و دو نفر دیگر اماراتی بوده اند.

تاکنون ارتش آمریکا در مورد علت هدف قرار دادن این قایق اظهارنظر نکرده است، ولی چند رسانه غربی از جمله شبکه 'ای بی سی ' آمریکا اعلام کرده اند که ناو این کشور از ترس، این قایق ماهی گیری را هدف قرار داده است.

به نوشته این شبکه، ناو آمریکایی گمان کرده است که این قایق از شناورهای تندرو سپاه پاسداران است و قصد حمله به این ناو را دارد!

اشاره آنان به قایق های پیشرفته سپاه است که از تندروترین قایق های جنگی دنیا به شمار می رود. این قایق های اخیرا هم در محدوده تنگ هرمز اقدام به انجام رزمایش کرده بودند.

گرچه ادعای ناو امریکایی برای توجیه به رگبار بستن یک قایق ماهیگیری مضحک به نظر می رسد اما در عین حال حاکی از یک واقعیت انکار نشدنی درباره نگاه و تفکر نظامیان آمریکایی درباره سپاه پاسداران است.

به نظر می رسد جنگ روانی آمریکا برای ایران هراسی، بسیار بیشتر از مردم منطقه و جهان بر سربازان ارتش این کشور تاثیرگذار بوده است. ترس این نیروها چنان شدت پیدا کرده است که گویا هر قایق و کشتی را در خلیج فارس و منطقه، به شکل جنگنده های پیشرفته سپاه پاسداران می بینند.  

ارتش آمریکا ادعا می کند که استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور در بحرین به منظور حفظ امنیت منطقه استراتژیک تنگه هرمز می باشد اما فارغ از زمینه سازی آمریکا برای جنایاتی همانند آنچه در بحرین می گذرد، تاکنون حفظ خود این نیروها جان بیش از سیصد نفر از افراد غیر نظامی را گرفته است. 

اقتدار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به گونه ای است که ظاهرا ترس از ایشان در میان تمام ارتش های غربی فراگیر شده است. پنج سال پیش و در ماجرای تجاوز تفنگداران دریایی انگلیس به آب های سرزمینی ایران نیز چند قایق کوچک واحد مرزبانی سپاه توانستند شناورهای پیشرفته انگلیسی را محاصره و خدمه آن را بازداشت کنند. به گفته شاهدان برخی از این نظامیان زبده انگلیسی از ترس نیروهای سپاه حتی خود را "خیس" کردند!

این وقایع در شرایطی اتفاق می افتد که مقامات ارشد نظامی آمریکا همزمان با اعزام چندین ناو به خلیج فارس، ادعا می کنند اگر ایران قصد بستن تنگه هرمز را داشته باشد آنان این اجازه را نخواهند داد؛ ادعایی که رویدادهای اخیر صحت آن را روشن تر کرده است!

مقامات سیاسی و نظامی کشورمان بارها اعلام کرده اند که امنیت منطقه توسط نیروهای بیگانه تامین نمی شود و حضور ایشان تنها به افزایش تنش می انجامد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توجه داشته باشید که به دلیل شرایط خاص منطقه نیروهای آمریکایی بدون هماهنگی با واشنگتن اجازه شلیک به سوی اهداف ایرانی را ندارند و قبل از هرکاری باید ابتدا تاییدیه از واشنگتن بگیرند و آمریکا خوب می داند که در صورت شلیک به قایقهای ایران رسما" وارد فاز نظامی در روابط خود با ایران خواهد شد و در حال حاضر آمریکان خواهان ایجاد حالت جنگ بین دو کشور نیست . برداشت من این است که این عملیات یک عملیات هماهنگی شده است برای فرستادن پیام به ایران که اگر به ما نزدیک شوید به شما شلیک خواهیم کرد و بندگان خدا این افراد هندی و اماراتی قربانی طرح ارسال پیام آمریکا شده اند
Iran, Islamic Republic of
همچيني با پشت دست بزنيد تو دهن آمريكا كه دندوناش بريزه تو دهنش...
مثل .. میترسن از ایران
باید مراقب بود و بهانه بدست دشمن نداد و از موضع غرور هم نباید صحبت کنیم . اگر چنین برخوردی با قایق های ما صورت گیرد یعنی عملا" وارد جنگی خواهیم شد که پایانش معلوم نیست .
درود بر سپاه سربلند
Iran, Islamic Republic of
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
امام خمینی(ره)