يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۲۰

تنگه هرمز تا لغو تمام تحریم‌ها بسته می‌ماند/14شرط برای باز کردن تنگه هرمز

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 233983
نماینده مردم در خانه ملت گفت: بر اساس طرح انسداد تنگه هرمز این تنگه تا زمان لغو تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسته خواهد ماند و پس از آن تنگه با رعایت 14 شرط باز خواهد شد.
به گزارش جهان، جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با فارس گفت: طرح انسداد تنگه هرمز تاکنون به امضای 150 نفر از نمایندگان رسیده و قرار است که این طرح پس از امضای 250 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شود.
 
وی با اشاره به روند جمع آوری امضاء در این باره گفت: اکثریت امضاء‌کنندگان این طرح به هنگام امضا عنوان می‌کردند که آمادگی دارند تا همانند یک سرباز در زمان اجرای طرح به وظیفه خود عمل کنند.
 
وی با بیان اینکه جهان غرب سرنوشت آینده خود را وابسته به صدور نفت از تنگه هرمز می‌داند افزود: طبق گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکی از طرح‌های روی میز کار این ستاد طرح بستن تنگه هرمز است، نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و سپاه رزمایش‌های موفقی را در حوزه دریایی در تنگه هرمز داشته‌اند.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انسداد تنگه هرمز تا زمان لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ادامه داشته و پس از لغو تمامی تحریم‌ها دولت می‌تواند با رعایت 14 شرط تنگه را برای عبور و مرور کشتی‌ها باز کند که اخذ 3 درصد از بهای نفت صادر شده از تنگه هرمز از کشورهای واردکننده نفت منطقه خلیج فارس (کشورهای اروپایی و آمریکا) و واریز آن به حساب خزانه‌داری بانک مرکزی از جمله این شرایط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلاً كه بسته نشده تا در مورد باز شدن آن صحبت كنيم اينقدر تهديد به بستن تنگه از سوي افراد بي صلاحيت صورت گرفت(حتي رئيس كل نيروهاي مسلح نيز اين را از وظايف رهبري دانسته اند) كه كشورهاي حوزه خليج فارس به فكر احداث خط لوله افتادند ودارد اين برگ برنده كم رنگ مي شود
Iran, Islamic Republic of
ایکاش همون موقع بسته بودن. آنقدر لفتش دادن که دیر شد.
اقای نماینده میشود پاسخ بدهند چرا همزمان با فشارهای غرب اقای رستم قاسمی اعلام فرمودند گاز ایران از طریق ترکیه به اروپا صادر میشود؟ چه فرقی بین نفت و گاز هست؟!
United States
میبندیم میبندیم حساب نیست بستیم بستیم حساب است
به قول دوستمون اول ببندید بعد شرط برا باز کردنش بذارید
نمايندگان محترم قبل از مطرح كردن طرح بستن تنگه هرمز كمر همت راببندندوكمي ازطرحهايي كه براي نفع شخصيشان است دل بكنند. بعد لباس سربازي بتن نكرده هم مردم آنهارا رزمنده حساب ميكنند ودشمنان هم.
United States
این بهترین کار نمایندگان محترم در این دوره هست. باید با غرب بطور جدی برخورد کرد
بهتر نیست به دنبال گفتگو باشند
Iran, Islamic Republic of
این افرادی که مدتی است همگی از بستن تنگه هرمز صحبت میکنند خودشان هم میدانند این عمل در حد و اندازه آنها نیست بلکه فقط در اختیار بالاترین مقام کشور است.
اين نماينده شوخي فرموده اند مگر مي شود از صندلي هاي سبز دل كند و به خليج فارس داغ و گرم رفت!!!!!!!!
هنوز که کاری برای بستن تنگه هرمز انجام نشده است .طرح اینگونه صحبت ها از سوی یک نماینده مجلس صرفا اهرم فشار برای دشمن فراهم می کند.عقیده شخصی حقیر این است که درنهایت باید برای فشار بر اروپا واعراب متحد امریکا تنگه هرمز رابست تاهزینه تحریم نفت ایران بر دوش دشمنان هم بیفتد
Germany
دوستان عزیز
چرا از ترس مرگ خودکشی می کنید؟! چرا به جای دفاع از سیاست های کشورتون ولو بهش انتقاد دارید همون اباطیل غرب رو در غیر ممکن بودن بستن تنگه اظهار می کنید؟! کم بوق های غرب علیه ما هستن حالا شما هم شدید مدافع نظریات موزیانه اونها؟!
از اینها گذشته چرا اونها در اقداماتی خلاف حقوق بشر و عرف بین الملل تحریمهای ناجوانمردانه برای ما وضع می کنن و کسی نیست بهشون متعرض بشه بعد یه نفر هم که تو مملکت خودمون می خواد پوز غربو بزنه برخی ادم های از پاپ کاتولیکتر سریع به نفع غرب و در تضعیف سیاست های داخل اقدام می کنن.
لطفا انقدر خودزنی نکنید. ما وقتی مورد تهاجم در هر زمینه ای قرار بگیریم باید از همه ابزارهای موجود استفاده کنیم و نترسیم
به جای تخطئه راهکار بدید چطور این تز رو عملی تر پیش ببریم. غر زدنو که همه بلدن
حالا آقایان والبته خانم های نماینده خستگی تعطیلات را در بیاورند ...تا برویم سر بستن تنگه هرمز!!
بستن تنگه هرمز به نیروهای مسلح مربوط میشه که تحت فرماندهی فرمانده کل قوا است .
و از حیطه فعالیت مجلس خارجه
ولی اینگونه کارها برای تهدید کسایی که مارو تهدید می کنند خوبه گمانم
من ایشان را می شناسم و از سوابق مبارزاتش در دوران دفاع مقدس، اصلاحات و بعد از آن مطلعم.
علی رغم دست وپا زدن خیلی ها در مشهد رای آورد.
دعایش می کنم و بنا به سابقه می دانم اهل بلوف سیاسی و نان به نرخ روز خوردن و این مسائل نیست.
فلان مدیر اصلاحات یادم هست که از عزم راسخش نفسش به سختی در می آمد.
آفرین وهزاران آفرین به این نماینده ونمایندگانی که حمایت وامضا کرده اندویا قراره امضاکنند این طرح یکی از بهترین وانقلابی ترین طرح هایی است که فقط از دست نمایندگان انقلابی و شجاع بر می آید
{اقای نماینده میشود پاسخ بدهند چرا همزمان با فشارهای غرب اقای رستم قاسمی اعلام فرمودند گاز ایران از طریق ترکیه به اروپا صادر میشود؟ چه فرقی بین نفت و گاز هست؟!

۱۳۹۱-۰۴-۲۵ ۱۴:۳۰:۲۴
}برادر بزرگورار در تنگه ی هرمز انتقال نفت از طریق نفتکش ها صورت میگیره ، از طریق مرز ترکیه هم گاز بوسیله خط لوله انتقال داده میشه .
زمانی که شیپور جنگ نواخته شود مرد از نامرد شناخته میشود
شهید چمران (ره)
Iran, Islamic Republic of
با سلام تنگه هرمز جزء آبراه های ایران می باشد و با توجه به کنوانسیون های بین المللی ایران می تواند از کشتی های عبوری عوارض دریافت کند. سوال اینجاست چرا تا کنون عوارض نگرقتیم؟
بستن تنگه با یک عملیات نظامی وانفجاری برای همیشه و صادر کردن نفت فقط از چابهار و از طریق سواحل بعد از تنگه ، بهترین راه حل است واحتیاج به نیرو و پوشش آتش و نگهبانی هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
بهترین و مهمترین راه برای مقابله با تهدیدهای دشمنان خارجی اتحاد و انسجام داخلی است