سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

پردرآمدترین تیم لیگ قهرمانان اروپا

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 233702
بارسلونا با رسیدن به مرحله نیمه نهایی 49.5 میلیون دلار گرفت و آث میلان حریف این تیم در مرحله یك چهارم نهایی با دریافت 48.7 میلیون دلار در مكان بعدی قرار دارد.
اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مبلغ جایزه نقدی باشگاه چلسی برای قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا را 73.1 میلیون دلار اعلام كرد. 
   
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، چلسی با این مبلغ بیشترین جایزه نقدی مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داده است. 
 
بر اساس اعلام یوفا بایرن مونیخ آلمان كه در فینال در مقابل چلسی شكست خورد مبلغ 50.9 میلیون دلار دریافت كرده است. 
 
یوفا در رقابت های فصل اخیر در كل مبلغ 919 میلیون دلار به عنوان جایزه بین 32 تیم شركت كننده در مرحله گروهی تقسیم كرد. 
 
بایرن مونیخ 2.6 میلیون دلار نیز به دلیل بازی در مسابقه پلی آف صعود به مرحله گروهی دریافت كرده است. 
 
اما بارسلونا با رسیدن به مرحله نیمه نهایی 49.5 میلیون دلار گرفت و آث میلان حریف این تیم در مرحله یك چهارم نهایی با دریافت 48.7 میلیون دلار در مكان بعدی قرار دارد. 
 
منچستریونایتد نیز با وجود اینكه نتوانست به یك چهارم نهایی برسد با 43 میلیون دلار ششم است. این تیم 1.5 میلیون دلار به دلیل شركت در مسابقات لیگ اروپا به دست آورده است. 
 
بیشتر درآمد باشگاه های انگلیس از طریق قراردادهای پخش تلویزیونی ارزشمندی است كه می بندند. این مسئله عامل مهمی در محاسبات یوفا به شمار می رود. 
 
منچستریونایتد با مبلغ 76.7 میلیون دلاری كه پس از صعود به مسابقه فینال در سال 2011 دریافت كرد، همچنان در صدر فهرست كل مسابقات قرار دارد. 
 
یوفا در فصل گذشته به تمامی باشگاه هایی كه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شركت كردند مبلغ 8.8 میلیون دلار داد. این مبلغ علاوه بر پاداش مربوط به نتیجه مسابقات و همچنین سهمی از درآمد حاصل از پخش تلویزیونی رقابت ها بود. 
 
در فهرست درآمد باشگاه ها از شركت در لیگ قهرمانان، دینامو زاگرب به دلیل شكست در تمامی شش مسابقه خود با 10 میلیون دلار آخرین تیم است. 
 
یوفا اعلام كرده است كه درآمد حاصل از برگزاری رقابت های سه فصل آینده لیگ قهرمانان 22 درصد افزایش خواهد یافت. از این رو باشگاه ها در سه فصل آینده مبالغ بیشتری را كسب خواهند كرد. به طوریكه درآمد سالانه یوفا از برگزاری معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان حداقل 1.63 میلیارد دلار خواهد شد. 
 
طبق فهرست درآمد باشگاه ها، درآمد سه باشگاه چلسی، بایرن مونیخ و بارسلونا معادل 183.5 میلیون دلار و برابر با مبلغی است كه بین 56 باشگاه شركت كننده در مسابقات مرحله گروهی و حذفی لیگ اروپا شركت كرده اند. 
 
اتلتیكو مادرید نیز به دلیل قهرمانی در لیگ قهرمانان 12.8 میلیون دلار دریافت كرده است. 
 
یوفا و باشگاه های اروپایی به دلیل این تفاوت درآمد در مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، بر سر 49 میلیون دلار یارانه سالیانه توافق كرده اند. 
 
یوفا تخمین زده است كه ارزش لیگ اروپا برای سه فصل آینده 275 میلیون دلار باشد. 
 
این اتحادیه حدود 20 درصد از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد تا بتواند هزینه برگزاری مسابقات و پرداخت ها به فدراسیون ها، لیگ ها و باشگاه های عضو را تأمین كند. 
 
یوفا به 200 عضو اتحادیه باشگاه های اروپا نیز دست كم مبلغ 3 میلیون دلار به صورت سالیانه می دهد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *