يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

واکنش نوری‌همدانی به تغییر استاندار قم

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب: 231464
دراین باره، مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله العظمی نوری همدانی که همواره با جدیت حامی نظام و مسئولان است، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و با وزارت کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تماس حاصل کرده اند.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به تغییر استاندار قم، این تغییر ناگهانی را غیر قابل توجیه عنوان کرد. 
 
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، در دیدار جمعی از اصناف استان قم،‌ ضمن قدردانی از توجه و حساسیت آنان نسبت به مسائل قم، اظهار داشت: قم از گذشته مورد توجه و عنایت ائمه(ع) بود و از نظر مکانی که حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) معرفی می‌شود؛ این مسئله وظیفه مسئولان را در گرامیداشت شان این شهرمقدس سنگین‌تر می‌کند.
 
وی با اشاره به حضور حجم گسترده زائران در این شهر، اظهار داشت:‌ قم هر ساله در نیمه شعبان شاهد حضور نزدیک به 3 میلیون زائر است که علی رغم خدمات گسترده‌، اما باز هم نمی‌توان پاسخگوی این حضور بود و  گلایه‌‌هایی به وجود می‌آورد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر استاندار قم در چنین شرایطی که در نزدیکی سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) و حضور میلیونی مردم در مسجد مقدس جمکران است، افزود: این که در چنین موقعیتی استاندار قم تغییر کند، حتی اگر بلافاصله کسی هم معرفی شود، آیا این فرد به قم و رفت و‌آمد‌ها و شرایط آن آگاه است؟ چگونه می‌تواند خود را مهیا کند؟
 
وی افزود: تغییر ناگهانی استاندار در این شرایط، به چه دلیل است و چگونه می‌توان آن را توجیه کرد؟ قم و مردم آبرومند هستند، اگر لطمه‌ای به آبروی ام القرای جهان اسلام وارد شود، چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟
 
*مخالفت مراجع عظام تقلید
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی به مخالفت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه با این تغییر، اظهار داشت:‌ دراین باره، مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله العظمی نوری همدانی که همواره با جدیت حامی نظام و مسئولان است، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و با وزارت کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تماس حاصل کرده اند.
 
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه، قم را مرکز انقلاب معرفی کرد و  گفت: در شرایطی که دنیا می‌خواهد در کشور تحرکاتی وجود داشته باشد که براساس آن جریان‌سازی و سوء استفاده کند، چرا باید زمینه‌ این کار فراهم شود؟
 
*کاری نکنید همه چیز زیر سئوال برود
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مراجع عظام تقلید،‌ حوزه و دانشگاهیان، اصناف و مردم متدین قم همگی از دلسوزان نظام و قدردان خدمات دولت هستند، نباید کاری کرد که به یک باره همه چیز زیر سؤال برود.
 
وی با بیان این که این تذکرات به دلیل حمایت افراطی نیست، بلکه برای تضعیف نشدن دولت است،‌ گفت: استانداری تابلوی نظام و دولت است، خوب عمل کردن آن موجب عزت دولت و کوتاهی آن نیز به نام دولت نوشته می‌شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: اگر سابقه کسی که می آید، خوب بود، چرا داد همدانی‌ها بلند بود و موقع رفتن او جشن می‌گیرند و کسانی که همکار او بودند، او را تأیید نمی‌کنند؟!؛  ممکن است جایگاه دولت درمیان مردم تضعیف شود.
 
*استاندار قم باید در شان قم باشد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به  این که تمامی مسائل موجود در قم درکل کشور و دنیا تأثیرگذار است، افزود: هر رئیس جمهوری اختیار دارد که استانداران سراسر کشور را انتخاب و یا تغییر دهد، ولی درباره قم باید کسی باشد که در شأن قم باشد و بتواند آن را اداره کند.
 
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خطاب به اقشار مختلف مردم قم، اظهار داشت:‌ همگان باید از نظر فکری  تلاش کنند؛ البته در این عرصه باید از انجام کارهایی که موجب سوءاستفاده دشمنان می شود، اجتناب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *