سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
۲

خط فقر اعلام شد: ۹۴۶ هزار تومان

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 231187
رييس شوراي رقابت با بيان اين‌كه خانوارهاي شهري با درآمد ماهانه كمتر از ۹۴۶ هزار تومان زير خط فقر به حساب مي آيد، گفت: مقدار يارانه نقدي فاز اول توانسته اثر مثبتي در توزيع درآمد و افزايش رفاه فقرا داشته باشد و براي فاز دوم افزايش ۲۰ درصدي كافي خواهد بود.
به گزارش جهان،جمشيد پژويان در گفت و گو با ايسنا درباره خط فقر در سال ۹۰ تصريح كرد: در مورد سال ۹۰ هنوز محاسبات انجام نشده‌ است، اما در سال ۸۹ خانوارهاي شهري با درآمد ماهانه كمتر از ۹۴۶ هزار تومان و خانوارهاي روستايي با درآمد ماهانه كمتر از ۵۸۰ هزار تومان زير خط فقر به حساب مي‌آيند.

وي همچنين درباره ميزان افزايش يارانه نقدي در آستانه فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌‌ها اظهار كرد: مطالعات و مشاهدات در سالگرد هدفمندي يارانه‌ها نشان داد كه مقدار يارانه نقدي فاز اول توانسته اثر مثبتي در توزيع درآمد و افزايش رفاه فقرا داشته باشد بنابراين اگر اگر همان ميزان يارانه فاز اول هدفمندي يارانه‌ها به طور متوسط ۲۰ درصد افزايش يابد كافي خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب خداروشکر!!!!! چون تکلیف من که روشن شد! به زیر خط فقر خوش اومدم!
پس ما معلم ها تا ابد زیر خط فقر خواهیم ماند با چندرغاز حقوقی که می گیریم یارانه ها مشکلات ما را دو چندان کرده به جای اینکه پول حاملهای انرژی را بدهیم مجبوریم با آن خرج سیر شدن شکممان را بدهیم چرا که به قبوض آب و برق نمی رسد!