چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

حمایت پکن از طرح روسیه درباره سوریه

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 228572
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از طرح مسکو درباره سوریه خواستار حمایت جامعه جهانی از طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل شد.

به گزارش جهان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، "لیو وی مین" سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن مخالف با مجازاتهای یکجانبه و فشار برای حل بحران سوریه افزود: هر گونه تحرک جامعه بین المللی باید در راستای حل بحران و آرامش این کشور باشد و به ثبات منطقه کمک کند.

وی افزود: پکن با همه طرفهای دخیل در بحران سوریه در حال رایزنی مستمر است و جامعه جهانی باید در شرایط کنونی به موفقیت طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل در امور سوریه کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه جهانی باید طرفهای دخیل در بحران را به رعایت قطعنامه های شورای امنیت،طرح عنان و همکاری مثبت با ناظران بین المللی تشویق کند و در راستای پایان خشونتها و آرامش سریع اوضاع تلاش کند.

وی درباره طرح روسیه مبنی بر برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه و تشکل گروه تماس در این باره افزود: ما از طرح روسیه استقبال می کنیم و معتقدیم که جامعه  جهانی باید در راستای حل مسالمت آمیز بحران تلاش کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد: این که چه نظامی در سوریه باشد به ملت سوریه مربوط می شود و پکن از هیچ طرفی علیه دیگری حمایت نمی کند و امیدواریم که طرح کوفی عنان با پیشرفت همراه باشد.

وی گفت: بحران سوریه بسیار پیچیده است و باید صبر و حوصله به خرج دهیم و به محض وجود برخی مشکلات امید خود را از دست ندهیم موضوعی که در حال حاضر مهم است وحدت جامعه بین المللی و حمایت آن از طرح عنان است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *