دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۵

اصولگرايي نام و چاه نيست؛ كلمه و شجره طيبه است

پاسخ به يادداشت عجيب خبرآنلاين!
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 223713
چند روز قبل خبرآنلاين كه در محافل رسانه اي به سايت خبري غيررسمي طرفداران دكتر لاريجاني شناخته مي شود، طي يادداشتي تلاش كرده انتقام عدم ابقاي احتمالي رئيس مجلس هشتم را ـ زودتر از وقوع آن ـ از جمعيتين رهپويان و ايثارگران بگيرد.
سرویس سیاسی جهان نيوز- مالک شریعتی: چند روز قبل خبرآنلاين كه در محافل رسانه اي به سايت خبري غيررسمي طرفداران دكتر لاريجاني شناخته مي شود، طي يادداشتي تلاش كرده انتقام عدم ابقاي احتمالي رئيس مجلس هشتم را ـ زودتر از وقوع آن ـ از جمعيتين رهپويان و ايثارگران بگيرد.

در اين باره چند نكته به صورت اختصار قابل ذكر است كه عنداللزوم تفصيل خواهد يافت:

1.    اصولگرايي به زعم ايشان چاه ويل آرزوهاي حزبي و گروهي نيست كه روزي خشك شود و سياسي كاران چندمنظوره، گذاشته و چاهي ديگر حفر كنند كه تنها خودشان مي دانند كه به آب مي رسد يا زهر هلاهل! اصولگرايي شجره طيبه انديشه و گفتماني است كه نهالش را مقام معظم رهبري غرس نمودند كه ريشه در ميان قلوب مردم ولايتمدار و امام شناس و سر به آستان و آسمان ولايت دارد. اين درخت تنومند اكنون شاداب تر از گذشته است؛ چه اينكه انتخابات مجلس نهم، به رغم تحريم كنندگان، 64 درصدي شد و مردم اكثرا از شاخه هاي مختلف اين درخت ميوه چيدند اگرچه ممكن است برخي شاخه ها كمي كج روي كرده و ظاهرش را مشوش كرده باشند، برخي ميوه ها اندكي تلخ يا گس باشند و دست تقدیر برخی میوه های شیرین را از دسترس مردم دور نموده باشد.

2.    اصولگرايي معادل اصولگرايان نيست، همچنانكه اسلام معادل مسلمانان نيست؛ لذا خطاي برخي اصولگرايان را نبايد به پاي اصولگرايي نوشت. در اتفاق 84 همان كانديداي شكست خورده 76، عليرغم نظر ساير نامزدهاي مطرح اصولگرا (رضايي، توكلي، احمدي ن‍ژاد، ولايتي و قاليباف) با معرفي زودهنگام دكتر لاريجاني، عامل اصلي دوپاره شدن شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب شد و نتيجه هم در آراي ايشان منعكس شد. در ادامه هم احمدي نژاد به ميثاق نامه 4 نامزد باقيمانده عمل نكرد و به كارش ادامه داد، نه اينكه با نظر سايرين رفته باشد و بعد پشت پا زده باشد. ادبيات نردبان قدرت هم بماند براي اهلش!

3.    نویسنده مورد اشاره زيركانه با سانسور در نقل ماجراي ابتداي مجلس هشتم سعي نموده ذهن خواننده را از اين حقيقت تاريخي منحرف سازد كه باوجود قطعي شدن رياست حدادعادل در تصميم شورايي جبهه متحد اصولگرايان پيش از تشكيل مجلس، در جلسه منتخبان اصولگرا چند روز مانده به آغاز مجلس ناگهان طرفداران رياست آقاي لاريجاني با نمايندگان طرفدار دولت حاضر در "رايحه خوش خدمت" ـ كه در يادداشت خبرآنلاين تقبيح شده اند! ـ در پشت صحنه بستند؛ اين، علاوه بر تعامل آنها با اقليت اصلاح طلب مجلس براي به كرسي نشاندن دكتر لاريجاني بود. نوسينده خبرآنلاين توضيح نداده كه اگر نمايندگان جمعيتين رهپويان و ايثارگران در مجلس به زعم ايشان قدرت طلب و به دنبال نان بوده اند، چرا عليرغم ميل باطني براي رياست دكتر حدادعادل و ناراحتي عميق نسبت به اين زد و بند سياسي كارانه، تا پايان مجلس هشتم دم بر نياوردند؟ سكوت دكتر حدادعادل و اغماض حاميانش در مجلس هشتم براي حفظ وحدت اصولگرايان بود؛ چه اينكه آنها در تمام ادوار انتخاب هيات رئيسه مجلس هشتم تنها به احترام تصميم جمعي فراكسيون اصولگرايان با رياست آقاي لاريجاني مخالفت نكردند و البته راي مثبت هم ندادند.

4.    همه مي دانند كه حضرات آيات مهدوي كني و يزدي براي حفظ وحدت اصولگرايان به ميدان آمدند و همه جريانات را به وحدت دعوت نمودند. گروهي (جبهه پايداري) از ابتدا راه خود را جدا كردند تا شايد توفيق بيشتري كسب كنند؛ ولي راي مردم فارغ از مصاديق افراد، عملا راي به همه اصولگرايان نه سليقه خاص آنها بود و لذا بازگشتند تا فراكسيون واحد اصولگرايان تشكيل شود و جلوي ضرر بيشتر را از همين نقطه بگيرند. گروهي ديگر (همفكران آقاي لاريجاني) اما اكنون به دنبال وحدت شكني رفته اند، چون گمان دارند فراكسيون واحد اصولگرايان رياست مجلس را به نامزد آنها نخواهد سپرد. به راستي چه تفاوتي ميان اين دو گروه در ضربه زدن به وحدت و پشت نمودن به خواست وحدت بخش جامعتين است؟! اگر تفاوتي هم باشد گروه دوم خطاكارترند چراكه عملشان به كفر بعد از ايمان مي ماند.

5.    در جبهه متحد اصولگرايان جمعيتين رهپويان و ايثارگران در اكثريت عددي (2 از 6) نبودند، اما وقتي پاي استدلال به ميان مي آمد، سايرين و شوراي حكميت منتخب جامعتين، يقينا برهان را رجحان مي دادند و اينگونه خروجي انتخاباتي جبهه متحد رقم خورد. زرنگي سياسي، جرزني و خط زدن نام كانديداها از سوي "رهپويان و ايثارگران" اتهاماتي است كه مرغ پخته را هم به خنده وا مي دارد چه رسد انسان زنده و عاقل را! وقتي در موارد اختلاف (از جمله حذف رفقاي نویسنده خبرآنلاین از ليست تهران) تصميم آخر با حكميت زير نظر جامعتين گرفته مي شد. اين تهمت زني بي سند و مدرك ـ كه رسم اين روزها شده است ـ در حاليست كه آخرين تلاش رهپويان و ايثارگران براي اشتراك بيشتر فهرستهاي اصولگرايان، پيشنهاد حذف فدايي و زاكاني و نادران و اضافه شدن سه عضو پايداري به جاي آنها بود كه جمع نپذيرفت.

6.    اتهام فشار آوردن براي گنجاندن نامزدهاي رهپويان و ايثارگران در فهرست جبهه متحد اصولگرايان و خنك دلي نویسنده رسانه حامی دکتر لاریجانی از راي نياوردن سه نامزد مطرح اصولگرايان تحولخواه در حالي است که از فهرست 43 نفره پيشنهادي جمعيت رهپويان به جبهه متحد ـ كه در رسانه ها موجود و قابل رويت است ـ به جز 10 نفري كه يا انصراف دادند يا در فهرست متحد و پايداري قرار نگرفتند، از 33 نفر باقيمانده 25 نفر در ميان منتخبين مردم تهران قرار دارند. آيا اين آمار بيانگر اقبال نسبتا خوب مردم به كانديداهاي اختصاصي رهپويان نيست؟ در ايثارگري اصولگرايان تحولخواه براي حفظ اصل وحدت، همين بس كه حضور 3 چهره مطرح خود را به دليل اشكالات وارده نسبت به برخي اعضاي ديگر در سامانه وحدت در مجلس نخواهد ديد. ما ترجيح مي دهيم براي تسبيح گويي از انگشتان دست خود بيشتر كار بكشيم و استعانت از انگشتان غيراصولگرا را تسبيح غير خدا دانسته و از آن روي گردانيم. ضمن اينكه معتقديم اكثريت نمايندگان مننتخب مجلس نهم نيز همچون اكثريت اعضاي جبهه متحد اصولگرايان تصميم مبتني بر عقل را بر شمردن عقال ها ترجيح مي دهند.

7.    همانطور كه نوشته آمد "رهپويان و ايثارگران" همچنان در جاي خود و بر موضع خويش در استراتژيك دانستن وحدت اصولگرايان ايستاده اند و ضمن استقبال از بازگشت البته ديرهنگام جبهه پايداري به فرآيند وحدت و اغماض نسبت به عملكرد گذشته آنها، وحدت شكني ديگران و انشعاب كنوني در فراكسيون اصولگرايان را نيز تقبيح مي كنند. اصولگرايان تحولخواه رياست دكتر حدادعادل بر مجلس نهم را ترجيح مي دهند و ادله كافي نيز دارند و برای تحقق آن هم تلاش مي كنند، اما آن را تنها از مسير تشكيل فراكسيون يكپارچه اصولگرايان دنبال كرده و معتقدند طرفداران رياست دكتر لاريجاني نيز نبايد براي نيل به مقصود خود وحدت را و اكنون اصولگرايي را قرباني كنند و بر آن فاتحه بخوانند.

8.    اصولگرايي تنها يك نام نيست بلكه كلمه طيبه اي زنده و سرحال است كه بايد با وحدت اصولگرايان به دنبال تكثير و ميوه دادن در جبهه بيداري اسلامي منطقه باشد. لذا كساني كه از ترس حذف خود آن را مرده مي خواهند و خاطره مي نامند، مي توانند فاتحه اي بخوانند و بروند؛ فاتحه خواني شان هم چيزي را عوض نمي كند، همچنان كه به انسان شاداب و سرزنده اي بگويند خدا رحمتت كند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای مهاجری مطلب بی ادبانه ای نوشته بود و همه را مثل بزرگان خود قدرت طلب معرفی کرده بود

لطفا شاخصهای اصولگرایی از نظر آقا را نیز بنویسید
United Kingdom
اگر لاریجانی از مجرایی به غیر از فراکسیون اصولگرایان رئیس مجلس شود من پایان اصول گرایی را اعلام می کنم
United Kingdom
چون حرفی برای گفتن ندارند حداد را تخریب میکنند و چون در میان اصولگرایان منفور هستند پایان اصولگرایی را اعلام میکنند. آقای محترم اگر کسی از اصولگرایی نانی خورده این شما هستید که قبلا در صداوسیما بودید و اکنون در مجلس و روابط عمومی آن هستید و قرارداد...
United Kingdom
در صورتیکه اصلاح طلبان بیایند پشت سر لاریجانی و او با حمایت اصلاح طلبان رئیس مجلس شود اصول گرایی با شکست درونی مواجهه می شود.
سایت.... فتنه انگیزی میکند. آقای کاظم... در مجلس ششم اصلاح طلب بود و در فراکسیون اصلاح طلبها بود چه شده که حالا شده رهرو ولایت؟ چرا او را به کمیته جبهه متحد راه دادند؟ اگر آن زمان بزرگش نمیکردند امروز...