شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

خرید300 هزار تن گندم مازاد کشاورزان

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 222340
وزیر صنعت ، معدن وتجارت از خرید بیش از 300 هزار تن گندم مازاد کشاورزان خبر داد و جزئیات بهره برداری از300 طرح صنعتی و معدنی را تشریح کرد.

به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، مهدی غضنفری با اعلام این اخبار افزود: در آستانه تصویب بودجه سال 91 توسط مجلس شورای اسلامی اقدام خوب دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت آنان به حوزه تولید قابل تقدیر است و درخواست ما و کلیه دست اندرکاران حوزه تولید از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که مساعدت بیشتری بویژه در حوزه تسهیلات به تولید داشته باشند.

*300 طرح باسرمایه گذاری بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان
غضنفری رقم سرمایه گذاری طرح های مربوط به وزارت صنعت ، معدن و تجارت در قالب «طرح مهر ماندگار»را به میزان  14 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این طرح ها شامل 200 طرح بزرگ و 100 طرح کوچک می باشد که تسهیلات مورد نیاز را برای غالب آنها که مربوط به بخش خصوصی است فراهم می کنیم و این طرح ها ، برای بیش از 70 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند .

*اختصاص 5/4 میلیارد دلار منابع صندوق و 2000 میلیارد تومان به طرح های نیمه تمام

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: در مذاکرات انجام شده با صندوق توسعه ملی مقرر گردید 5/4 میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد . همچنین براساس توافق انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی 2000 هزار میلیارد تومان از منابع ریالی در اختیار این طرح ها قرار می گیرد .

*مشخصات 300 پروژه صنعتی و معدنی «طرح مهر ماندگار»

غضنفری درباره جزییات 300 طرح صنعت ، معدن توضیح داد : در دولت مصوبه ای داشتیم که پروژه هایی را که امکان اتمام آنها تا پایان امسال یا ماه‌های نخستین سال آینده وجود دارد در اولویت قرار دهیم که 300 طرح شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود که رئوس مهم این طرح ها بدین شرح است :

24 طرح در حوزه فولاد ( گندله ، کنسانتره ، شمش فولادی ، ورق و انواع مقاطع به ارزش 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ) 9 طرح سیمانی به ارزش 8500 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، 15 طرح کانی های غیر فلزی «سرامیک ، سنگ  و...» به ارزش 3600 میلیارد سرمایه گذاری ، 19 طرح غذایی به ارزش 4200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، 33 طرح شیمیایی و سلولزی به ارزش 21 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، 11 طرح خودرو «نیرو محرکه و قطعه سازی» به ارزش 8 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، 10 طرح نساجی به ارزش 4100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شایان ذکر است سایر طرح ها در حوزه زیر ساخت ، پایانه صادراتی و ... می باشد .

*خرید بیش از 300 هزار تن گندم مازاد از 7 استان

غضنفری در بخش دیگر از مطالب خود با تشکر از زحمات کشاورزان شریف کشور در سال تولید ملی افزود :از ابتدای برداشت گندم تا کنون 300 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استانهای خوزستان ، فارس ، بوشهر، کرمان ، ایلام ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خریداری شده است و امیدواریم با انجام مراحل خرید گندم مازاد از کشاورزان وظایف خود را قبال این گروه از مردم زحمتکش کشورمان به خوبی انجام دهیم.

*700 مرکز خرید گندم 100میلیارد تومان گندم خریداری کرده اند

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه بیش از 700 مرکز خرید گندم از طریق سامانه خرید نقدی گندم ظرف مدت 48 ساعته بیش از 100 میلیارد تومان گندم مازارد کشاورزان را خریداری کرده اند .

وی با بیان اینکه در فصل اردیبهشت ماه سهم خرید گندم مازاد کشاورزان بالا نیست گفت : هر چه به سمت ماه های گرم سال نزدیک می شویم کشاورزان بسیاری برای فروش گندم مازاد خود به مراکز خرید مراجعه می کنند و به همین دلیل طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدامات لازم برای پرداخت به موقع پول آنها انجام می شود و در صورت نیاز تعداد مراکز خرید گندم از 700 مرکز افزایش خواهد یافت .

*انتظارات حوزه تولید از مجلس شورای اسلامی در بودجه 1391

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تلاش و مساعی خوب دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت آنان به حوزه تولید قدردانی کرد و در عین حال انتظاراتی را مطرح کرد.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که در صحن مجلس به این مصوبات یا پیشنهاد مصوبات رای دهند زیرا در احکامی که در قانون بودجه آمده است باز امکان آن هست که به حوزه تولید بیشتر اهتمام شود و مساعدت بیشتری به حوزه تولید به دلیل همزمانی امسال با سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مبذول شود و امیدوارم امسال با مساعدت مجلس شورای اسلامی سال تاریخی برای حوزه تولید باشد .

*نحوه مساعدت مجلس شورای اسلامی از تولید در بودجه

غضنفری تصریح کرد: درحال حاضر نرخ سود بالا است و اخذ سرمایه در گردش برای واحدهای تولید قدری با مشکل مواجه است، بانک ها به صورت انقباضی برخورد می کنند و قوانین و مقررات هم برای صندوق توسعه ملی به گونه ای است که وجوه ریالی زیادی را نمی تواند در دسترس قرار دهد . امیدواریم مجلس شورای اسلامی با مساعدت هایی که خواهند داشت امکان پرداخت کم سود فراهم شود و شرایط وام دهی برای بانک ها را فراهم سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *