چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۴
نماینده مجلس هشتم و هیات رییسه مجلس نهم!

آن سوی یک نشست سیاسی – انتخاباتی

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 221839
عصر دیروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی نشست با عنوان "اولین مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت" برگزار شد.
به گزارش جهان، اگر چه کاظم جلالی از برگزارکنندگان این نشست و از نمایندگان نزدیک به رییس مجلس هشتم (نماینده وی در 7+8) هدف از این مراسم را تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله و ایجاد رویکرد برای حل مسائل کلان کشور عنوان کرده اما گویا هدف اصلی از برگزاری نشست مذکور تعیین هیات رییسه یا رییس مجلس نهم بوده است چه که خود جلالی نیز در پایان نشست تاکید می کند: " اعضای فراکسیون بر روی مسئله ریاست لاریجانی در مجلس نهم اتفاق‌نظر دارند".

تشکیل فراکسیون در مجلس مختلف معمولا پس از تشکیل مجلس صورت می گرفته است اما تعجیل اقای جلالی و سایر دوستان ایشان برای تشکیل فوری یک فراکسیون و نمایش ان در افکار عمومی احتمالا دارای اهداف دیگری بوده است.

گزارش خبرنگار جهان حاکی از این است که گرچه آقای جلالی تعداد نمایندگان حاضر در نشست مذکور را 173 نفر عنوان کرده اما بسیاری (ده‌ها نفر) از این نمایندگان روزهای پایانی نمایندگی خود را سپری می کنند و از طرف مردم برای نمایندگی در مجلس نهم انتخاب نشده اند، در واقع (بسیاری از) نمایندگان قدیم در مجلس قدیم گرد هم آمده بودند تا درباره مجلس جدید سخن بگویند!.

از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان شرکت کننده در این نشست از استان های شمالی کشور بوده اند که گفته شده با رایزنی های یکی از نمایندگان حامی مرحوم کردان (وزیر اسبق کشور) به این مراسم آمده بودند. تعدادی دیگر از مدعوین نیز به سفارش حزب سنتی موتلفه به این نشست سیاسی آمده بودند.

آن گونه که از سخنان آقای جلالی برمی آید ظاهرا هدف این بوده که ریاست آقای دکتر علی لاریجانی بر مجلس نهم تمام شده تلقی گردد اما آیا سزاوار است که در بیرون مجلس و در حضور نمایندگان سابق برای مجلس بعدی تصمیم گیری شود و آیا این تصمیم عملی است؟ آیا آقای جلالی نماینده همه این 173 نفر بوده اند که اعلام می کنند همگی آنها بر ریاست آقای لاریجانی بر مجلس نهم "اتفاق نظر" دارند؟

اگر چه در هنگام تعیین هیات رییسه مجلس هشتم این اصولگرایان و فراکسیون اصولگرایان بودند که سرنوشت این مسئله را رقم زدند اما اکنون که گویا اوضاع بگونه ای دیگر است، ترجیح داده می شود تا این کار در قالب فراکسیونی اختصاصی رقم زده شود و نتیجه خرد جمعی اصولگرایان به کنار گذاشته شود.

نکته جالب در سخنان نماینده نزدیک به ریاست مجلس هشتم در این است که وی در همان حال که سخن از سه فراکسیون رهپویان، پایداری و رهروان (سه فراکسیون اصولگرا) می کند در همان زمان نیز سخن از پیوند با اصلاح طلبان به میان می آورد و آن را مبارک می نامد.

به نظر می رسد که پرهیز از لابی های سیاسی و آزاد گذاشتن نمایندگان مجلس نهم برای انتخاب هیات رییسه قوه مقننه و تصمیم گیری در این باره در فراکسیون فراگیر اصولگرایان مجلس نهم (و نه مجلس هشتم) کمک بیشتری به انسجام و استقلال این مجلس خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
خدا ان شاء الله شهدا خانواده شهدا و جانبازان و خانواده هاشون رو اجری عظیم بده که تا قبل از رای آوردن ورد زبون نامزدهان و خدا رهبر ما را از شر شیاطین انسی و جنی و... حفظ بفرماید که از نام ایشون بعد از انتخابات سو استفاده میشه!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
براى عبور إز شرايط دو قطبى فعلى و براى ايجاد فضاى تعامل و هم افزايى تمامى جريانات اصولگرا در مجلس نهم اقاى ابوترابى بهترين گزينه براى رياست مجلس اينده به نظر مى رسد
تجربه چند سال اخیر ثابت کرده که مدیریت حدادعادل بهتر از دکتر لاریجانی است. رهبری هم نوع مدیریت ایشان را تایید کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
مجلس برای ایجاد وحدت و انسجام و تعامل بین دولت و مجلس نیازمند چهره های مثل آقا ابوترابی است که عملکرد آگاهانه و حضور فعال و با تدبیرشان در همه صحنه های انقلاب حاکی از عشق ویژه برای خدمت است