دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

متکی:‌خیابان‌های ایران شبیه خیابان‌های کره‌جنوبی!

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 220635
به گزارش جهان به نقا از خبرگزاری دانشجو، منوچهر متکی عصر سه شنبه در همایش جبهه متحد اصولگرایان در شیراز که به حمایت از مهندس سید حسین ذوالانوار در مجتمع امام خامنه ای برگزار شد، بیان کرد: تزلزل و فروپاشی در هر نظام، مرام و مسلکی از مبانی تئوری آن شروع می شود و این در حالی است که اگر یک نظام شکل گرفته ای بتواند استدلال های اغنا کننده در حوزه نظری نسبت به تداوم آن نظام به مردم ارائه بدهد نخستین شکاف در بنیان آن نظام ایجاد می شود.

وی افزود: بر این اساس غرب در مبانی تئوری خود دچار مشکل شده است و نمی تواند عملکرد و کارکرد خود را در افکار عمومی جوامع خود اغنا کند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: بر اساس این مبنا اگر ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خوردند نه از بابت سلاح و هزینه کردن پول است بلکه در منطق و مبانی نظری کم آوردند که ناشی از دادن شعارهایی بود که هرگز نتوانستند به آنها عمل کنند و امروز می بینیم که افکار عمومی کشور آمریکا نظامش را محکوم می کند.

متکی تصریح کرد: چرایی فضای خوبی که در این مدت حدود ۳۰ سال گذشته در کشور ما به وجود آمده مرهون امام خمینی (ره) است که نقش بسزایی در آن داشته است زیرا امام راحل در برابر منطق قدرت غرب، قدرت منطق اسلام را مطرح کرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) در مقابل غرب که دین را از سیاست جدا کرد، دین داری که تحول ایجاد کند را مطرح کرد و شجاعانه یک نظام جایگزین را ارائه داد.

وزیر سابق امور خارجه بیان داشت: قدرت های غربی از ۵۰ سال گذشته موزاییک سیاسی منطقه را طوری چیده بودند که خیال غرب راحت بود و سران حکومت هایی مانند مصر، لیبی، تونس و حتی عربستان در برابر آمریکا مطیع بودند.

متکی گفت: در آن هنگام مهمترین مسئله جهان عرب مسئله فلسطین است که این ها دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند تحت عنوان ابتکار عربی، اسراییل را به رسمیت بشناسند و درخواست دادند که آوارگان فلسطین بازگردند و مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسیم که با این درخواست یعنی کمتر از ۲۰ درصد برای فلسطین و بیشتر از ۸۰ درصد سرزمین برای اسراییل باشد که معادله ای نابرابر بود.

وی بیان داشت: از یک و نیم سال پیش این موزاییک چینی های آنها ترک خورد و در لیبی، تونس، مصر و دیگر کشورهای منطقه فضایی بوجود آمد که اوباما در دو روز، سه نوع موضع درباره حسنی مبارک اتخاذ کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: در واقع غرب هنوز هم از پیشی گرفتن اراده و اتفاقات رخ داده در منطقه مردم گیج است؛ این در حالی است که در مورد تحولات در سوریه مواضع منطقی روشن است و دولت سوریه با به درخواست ها و مطالبات مردم خود توجه کند اما در بعد دیگر، مسئله سوریه با جاهای دیگر تفاوت دارد و آن به دلیل دخالت هایی است که در این مسئله انجام می شود.

متکی گفت: امروز می بینیم که حتی عربستان مدعی دموکراسی در سوریه شده است؛ در مسئله سوریه ورود کوفی عنان به عرصه سوریه با دنیای تناقض همراه است و این ها از نقطه استیصال است و خواستند مدل بدلی در این بحث نشان دهند، این موضوع که باید در سوریه تغییراتی اعمال شود و مطالبه مردم این کشور باید مورد توجه دولتش قرار گیرد و حقوق مردم باید رسیدگی و جایگزین شود و حق مردم ادا شود اما نمی توانند انقلاب بدلی انجام شود و کوفی عنان نباید موقعیت سیاسی خود را بگذارد.

وی بیان کرد: غرب با این تناقضات بین المللی دچار مشکل شده است و هر چه جلوتر می روند بیشتر دچار مشکل می شوند، در مسئله هسته ای ایران نیز آنها از همان اول گفتند که ایران نباید غنی سازی کند که آنها ده سال بر این موضوع پافشاری کردند و در عمل به نتیجه نرسیدند و همه قدرت خود را اعمال کردند.

وزیر سابق امور خارجه گفت: ما در کشور ایران به دنبال جنگ با دنیا نیستیم و مطالبات مقام معظم رهبری را که پیگیری می کنیم می بینیم آنها دنبال تسلط بر ما هستند و با سلطه مخالفیم.

وی با بیان اینکه سیاست غرب دیگر در دنیا جایی ندارد و جواب نمی دهد، افزود: در یک نظر سنجی زمانی ۸۰ درصد جوانان خاورمیانه می گفتند الگوی ما در همه چیز آمریکا است اما الان در نظرسنجی های خودشان می بینیم ۸۰ درصد جوانان خاورمیانه تنفر از آمریکا را بیان می کنند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: بر اساس مشاهدات و رصدهایی که در سطح بین المللی کرده ام بی هیچ تعصب و اغراقی باید گفت انقلاب اسلامی که ملت ایران در این تحول عظیم در سطح جهان نقش بالایی داشته است و باید سالیان سال بگذرد تا بتوانیم این تحول بنیادین که امام راحل به وجود آورده و به واسطه آن نقش آفرینی ملت ایران در جهان ایجاد کرد نمی توانیم درک کنیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد و امروز مسلمانان جهان به واسطه انقلاب اسلامی به مسلمانی خود افتخار می کنند.

متکی تصریح کرد: گفتمان برآمده از انقلاب اسلامی به ما عزت و سربلندی در جهان را عطا کرد و ملت ایران علی رغم همه سختی ها و فشارها، دشمنی ها را خنثی کردند، مردم ما آگاهانه و با بصیرت در مناسبت هایی مانند ۲۲ بهمن و ۱۲ اسفند حضور پویا داشتند که این حضور مردم به این معنا نیست که مشکل ندارند اما مردم ما هوشیارانه این دور را قسمت کردند و بخشی را که مطالبات آنها است را در جای خود مطالبه کردند و بر مسئولان است که آنها را پی گیری کنند اما در جایی که به دین، اعتقاد، نظام و امامشان ربط دارد حاضر هستند که این قابل ستودن است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل به انتخاب مردم اعتقاد داشت و یکی از راه های فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان بیفتد» حضور در صحنه انتخابات است که از این زاویه حضور در انتخابات جلوه ای دیگر پیدا می کند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: یکی از منظره ها و نقاطی که الهام بخش نظام و انقلاب را در منطقه تجلی داد بخش مردم سالاری دینی و مردمی در نظام ما بود.

وی اضافه کرد: در دور نهم مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ درصد نمایندگان تغییر کردند که این نشان دهنده نقش آفرینی مردم است که باید پاس داشته شود.

متکی تصریح کرد: از سال ۸۱ دوره جدید مدیریت اصولگرایان در کشور با عنوان آبادگران ایران اسلامی و با انتخابات مجلس هفتم شروع شد و مجلس هفتم به دست اصولگرایان افتاد و در ادامه مجلس نهم را داریم که جبهه متحد اصولگرایان با یک نگاه همه را در کنار هم قرار گیرند.

وی گفت: در سال ۹۱ با اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری و ورود ایشان در این بحث و با بازدیدهای عملیاتی که در صحنه میدانی شروع کردند به این معنا است که پایان این سال بر نتایج ملموس از بر آمدن این بحث در دو بخش فرهنگ سازی و اقدامات علمی ایجاد شود.

متکی با اشاره به تولید ملی گفت: در گذر از خیابان ها و دیدن تابلوها اصلا احساس نمی شود که خیابان ها متعلق به جمهوری اسلامی است و فکر می کنیم در خیابان های کره جنوبی هستیم، در این بخش صدا و سیما شروع به کار کرده که امیدواریم همه دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی نیز فعالیت خود در خصوص تحقق شعار امسال را شروع کنند.

وی بیان داشت: استان فارس در هر عرصه ای پیشگام بوده و ظرفیت های بالایی وجود داشته و گام های بلندی برداشته شده که به نظر می رسد می رسد امسال تکمیل حلقه های مجلس از کسانی که منطبق با این نیاز بتوانند نقش آفرینی کنند زیرا استان فارس در مجلس می تواند مفید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *