شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

سه نشان خوشرنگ جودوكاران در آسيا

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 220015
جودوكاران ايران در مسابقه‌هاي آسيايي ازبكستان به سه مدال طلا، نقره و برنز و همچنين يك سهميه المپيك دست يافتند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در پايان دومين و آخرين روز رقابت‌هاي انفرادي بيستمين دوره مسابقه‌هاي جودوي بزرگسالان آسيا كه در تاشكند برگزار شد، ملي‌پوشان ايران يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز كسب كردند تا جودو ايران پس از مدتها ناكامي به مدال در آسيا برسد.

در وزن 100+ كيلوگرم محمدرضا رودكي در ديدار فينال مقابل تاكشي اوجيتاني از ژاپن پيروز شد و به مدال طلا دست يافت. رودكي پيش از اين با رسيدن به ديدار فينال، سهميه حضور در بازي‌هاي المپيك لندن را قطعي كرده بود. كاپيتان تيم ملي جودوي ايران براي كسب اين مدال در دور اول سعيداف از تركمنستان در 3 دقيقه ضربه فني كرد. در دور دوم وانگ از چين را در 2 دقيقه و 56 ثانيه ضربه فني كرد و به جمع چهار نفر پاياني راه يافت. در اين مرحله هم شاينكيف از قزاقستان را با 2 امتياز يوكو از پيش رو برداشت و راهي فينال شد.

در وزن 100- كيلوگرم جواد محجوب در ديدار فينال مقابل رمزالدين سعيداف از ازبكستان شكست خورد و به مدال نقره دست يافت. وي براي رسيدن به اين مدال در دور اول استراحت كرد، در دور دوم با يك امتياز يوكو جين لينگ از چين را شكست داد و به جمع چهار نفر صعود كرد. در اين مرحله ويكتور دمياننكو از قزاقستان را ضربه فني كرد و راهي فينال شد.

در وزن 81- كيلوگرم امير قاسمي نژاد مدال برنز را براي كشورمان به دست آورد. وي براي رسيدن به اين مدال برنز در دور اول در زمان 3 دقيقه و 37 ثانيه نماينده اندونزي را شكست داد،‌در دور دوم در زمان 2 دقيقه و 47 ثانيه جودوكار قزاق را از پيش رو برداشت،‌در دور سوم مقابل ناگاشيما از ژاپن در 49 ثانيه ضربه فني شد و به گروه بازنده‌ها رفت. در اين دور فرهود رحيم‌اف از تاجيكستان را ضربه فني كرد و برنز گرفت.

در وزن 90- كيلوگرم محمد جمالي به مقام پنجمي قناعت كرد. وي در دور اول در 12 ثانيه نماينده مغول را ايپون كرد. در دور دوم نماينده چين را با يك امتياز يوكو از پيش رو برداشت و به جمع چهار نفر راه يافت. در اين مرحله ابتدا با يك امتياز وازاري مقابل پرويز سوبيروف از تاجيكستان شكست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت و در اين گروه هم در يك دقيقه و 36 ثانيه مقابل يوشيدا از ژاپن ضربه فني شد و به مقام پنجمي دست يافت.

روز گذشته (جمعه) در نخستين روز اين رقابت‌ها 5 نماينده ايران در رقابتهاي مردان و زنان عملكرد ضعيفي داشتند.

در بخش مردان و در وزن منفي 73 كيلوگرم علي معلومات در دور اول،‌ " ارسلان نورمحمدوف " از تركمنستان را در 44 ثانيه ضربه فني كرد. وي در دور دوم توانست « چيونگ چي » از هنگ كنگ را در زمان 2 دقيقه و 24 ثانيه با يك امتياز ايپون و يك امتياز وازاري شكست داد و به دور سوم صعود كرد. معلومات در اين مرحله مقابل‌ " وانگ كي چون" از كره‌جنوبي نفر دوم رنكينگ جهاني شكست خورد و به گروه بازنده‌ها سقوط كرد. وي در اين گروه ابتدا « رينات ايبراگيمف » از قزاقستان رفت و با 2 امتياز يوكو توانست در زمان يك دقيقه و 51 ثانيه حريف را شكست دهد و به دور بعد راه يابد.

جودوكار وزن منفي 73 كيلوگرم ايران در اين مرحله مقابل" نوروز جوراكابيلف" از ازبكستان قرار گرفت و با شكست مقابل اين حريف پنجم شد. معلومات در دوره قبل مدال برنز گرفته بود.

در وزن منفي 66 كيلوگرم وحيد بنا در دور اول در زمان يك دقيقه و 29 ثانيه مقابل «باز محمد سالمي» از افغانستان پيروز شد و به دور دوم راه يافت. بنا كه حريف افغاني خود را ضربه فني كرده بود در دور بعد به مصاف «سان جاسورن» از مغولستان رفت و در 32 ثانيه ضربه فني شد و به گروه بازنده‌ها رفت. او در اين گروه در زمان يك دقيقه مقابل «فارمانف» از ازبكستان ضربه فني و هفتم شد. در اين وزن 16 نفر حضور داشتند.

در وزن منفي 60 كيلوگرم محمد جواني در دور اول استراحت كرد و در دور دوم به مصاف " هيروفومي ياماموتو" از ژاپن كه در رده دوم رنكينگ جهاني قرار دارد، رفت و در زمان 3 دقيقه و 39 ثانيه ضربه فني شد و از دور مسابقات كنار رفت.

در بخش بانوان و در وزن منفي 63 كيلوگرم اكرم خاني در همان دور نخست مقابل «تسدوسورن» از مغولستان در زمان چهار دقيقه ضربه فني و از دور رقابت‌‌ها حذف شد. در این وزن 13 جودوکار حضور داشتند.

در ديگر وزن اين بخش سحر چغلوند در وزن منفي 78 كيلوگرم در دور اول استراحت كرد و در دور دوم به مصاف « پورجاگال » از مغولستان رفت و ضربه فني شد و به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين مرحله مقابل «گاليا» از قزاقستان در زمان 2 دقيقه و 49 ثانيه با يك امتياز ايپون و يك امتيازيوكو شكست خورد و هفتم شد. در اين وزن 9 نفر حضور داشتند.

تيم جودو بزرگسالان ايران با 7 جودوكار در بخش مردان و سه نفر در بخش زنان در اين دوره از رقابت‌ها حضور داشت كه با كسب 3 مدال به كار خود پايان داد.

تيم ايران در دوره گذشته مسابقه‌هاي قهرماني آسيا كه در امارات برگزار شده بود، دو مدال برنز كسب كرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *