شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

دفاع سرسختانه زن خواننده از حزب الله+ عکس

يکشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 174244
اگر چه روح اسلام با خوانندگی زنان منافات دارد و اساساً ارتباطی بین حزب الله و او وجود ندارد اما برخی جولیا پطرس را خواننده ی مقاومت می نامند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ در شرایط جنگ ۳۳ روزه و مقاومت جانانه حزب الله در برابر رژِیم اشغالگر صهیونیستی و در حالی که برخی سران عرب که داعیه مسلمانی و حافظان حرم بودنشان دائم در حال تبلیغ است و پنهانی در جبهه مقابل حزب الله علیه آنها می جنگیدند برخی گروههای مردمی به صورتی غیر قابل انتظار شجاعانه به دفاع از حزب الله پرداختند که جولیا پطرس مسیحی زن خواننده لبنانی یکی از آنهاست.

جولیا پطرس زن خواننده ی مسیحی مشهور لبنان متولد ۱۳ آپریل ۱۹۶۸ در شهر بیروت است.

پدر او اصلالتاً اهل شهر صور در جنوب لبنان است. وی راهنمایی و دبیرستان خود را در مدرسه مذهبی مسیحی راهبات الوردیه خواند.

وی اولین ترانه ی خود را (به طور رسمی) با عنوان "غابت شمس الحق" در سن ۱۷ سالگی به زبان عربی خواند و بعد از آن جولیا ترانه های بسیاری خواند که اغلب آن حماسی و وطنی بودند که با استقبال مردم در تمام کشورهای عربی روبرو شد. به طوریکه جولیاس مسیحی را بزرگترین خواننده ی حماسی لبنان می شناسند بخصوص در دهه های ۸۰ و ۹۰.

جولیا در سال ۱۹۹۶ ( در سن ۲۸ سالگی ) با الیاس ابوصعب نایب رییس دانشگاه آمریکایی در دبی ازدواج کرد و هم اکنون هم در دبی زندگی می کند. وی دارای دو پسر است.

جولیا پطرس تا به امروز جوایز و تقدیرات رسمی بسیاری از کشورهای مختلف همچون تونس ، اردن ، سوریه، قطر ، امارات و البته لبنان دریافت کرده است. که یکی از مهم ترین آنها مدال "ارز" است که توسط رییس جمهور لبنان به وی اهدا گردید. 


کلیپ های جولیا پطرس در دفاع از مقاومت و حزب الله
خواننده مقاومت
اگر چه روح اسلام با خوانندگی زنان منافات دارد و اساساً ارتباطی بین حزب الله و او وجود ندارد اما برخی جولیا پطرس را خواننده ی مقاومت می نامند. بدلیل اینکه وی در شرایطی که امیدی به پیروزی حزب الله نبود چندین ترانه برای مقاومت فلسطین و لبنان خوانده است. او در سال ۲۰۰۰ بعد از آزادی جنوب لبنان توسط حزب الله در جشن این حزب شرکت کرد.

پطرس در سال ۲۰۰۶ در حین جنگ و بعد از جنگ ۳۳ روزه با برگزاری کنسرت های مختلف از حزب الله و مقاومت حمایت می کرد. یکی از مشهور ترین ترانه های او ترانه ای است که در آن صحبت های سید حسن نصرالله خطاب به رزمندگان (در جنگ ۲۰۰۶)را به گونه ای شعری می خواند.

حضور پطرس در جنوب لبنان
این ترانه که با عنوان احبایی مشهور شد برای جولیا پطرس۳ میلیون دلار درآمد داشت که وی همه ی مبلغ را به خانواده شهدای لبنان در جنگ ۳۳روزه (حزب الله) و جنگ نهرالبارد(ارتش لبنان) هدیه کرد. 

گفتنی است بافت فرهنگی لبنان بسیار عجیب است و شرایط گوناگون و پیچیده فرهنگی به گونه ایست که در کمتر کشوری می توان مشابه آن را یافت لذا توانایی و قدرت حزب الله در جذب افکار پراکنده مردم لبنان از نمونه قدرت های ویژه حزب الله است که تحلیلگران را متحیر نموده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *