يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۲

اسپانيا ، آلمان ، اروگوئه و هلند چگونه به نيمه نهايي رسیدند ؟

يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 123380
بزرگترین شگفتی جام جهانی با حذف تیم همیشه مدعی برزیل بوسیله هلند و خداحافظی آرژانتين بوسیله آلمان خلق شد. هلند درمرحله یک چهارم رقابت های جام جهانی2010آفریقای جنوبی توانست تیم برزیل را شکست دهد و تیم آلمان با برتری مقابل آرژانتين به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
اسپانيا ، آلمان ، اروگوئه و هلند چگونه به نيمه نهايي رسیدند ؟
به گزارش سرویس ورزش جهان ، شب گذشته مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به اتمام رسید و 4 تیم اسپانيا ، آلمان ، اروگوئه و هلند چگونه به نيمه نهايي رسیدند.

نگاهی داریم به بازیهای مرحله  یک چهارم نهایی :

اسپانيا با پیروزی بر پاراگوئه حريف آلمان شد

تيم ملي فوتبال اسپانيا در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني 2010 با يك گل پاراگوئه را شكست داد. اين ديدار از ساعت 23 شنبه شب در ورزشگاه اليس پارك شهر ژوهانسبورگ برگزار شد و شاگردان دل بوسكه با يك گل حريف خود را شكست دادند.

در نيمه نخست دو تيم موقعيت هاي زيادي بوجود نياوردند و تساوي بدون گل رقم خورد؛ البته در دقايق پاياني پاراگوئه گلي به ثمر رساند كه داور آن را آفسايد اعلام كرد.

در نيمه دوم بازي بهتري ارائه شد و هر دو تيم فرصت داشتند كه از روي نقطه پنالتي دروازه را باز كنند اما كاردوسو در دقيقه 59 پنالتي اعلام شده به سود پاراگوئه را از دست داد و كمي بعد داور بار ديگر در سوت خود به نشانه پنالتي دميد، البته اين بار براي اسپانيا و ژابي آلونسو ضربه را به گل تبديل كرد اما داور به دليل حضور بازيكنان اسپانيا به داخل محوطه جريمه پيش از زدن ضربه، دستور به تكرار آن داد و اين بار ضربه آلونسو در دقيقه 62 توسط دروازه بان پاراگوئه مهار شد تا بازي همچنان با تساوي ادامه يابد.
حملات اسپانيا ادامه داشت و سرانجام در دقيقه 83 ضربه پدرو به تير عمودي برخورد كرد و در برگشت داويد ويا توپ را وارد دروازه حريف كرد تا اسپانيا مزد برتري خود را بگيرد و يك بر صفر پاراگوئه را شكست داده و راهي نيمه نهايي شود.
قهرمان جام ملت هاي اروپا در نيمه نهايي بايد به مصاف آلمان برود.
آلمان با 4 گل آرژانتين را در هم كوبيد و به نيمه نهايي رسيد.
كارلوس باترس از گواتمالا قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به كاكرز،‌ آلكارز،‌ مورل و سانتانا از پاراگوئه و پيكه و بوسكتس از اسپانيا اخطار داد. 

آلمان 4 - آرژانتین صفر
آلمان تیم آرژانتین را گلباران کرد
تیم ملی فوتبال آلمان با برتري 4 بر صفر مقتدرانه از سد مردان مارادونا گذشتند و آرژانتين را تحقير كردند. 
جدال دو تيم ملي فوتبال آلمان و آرژانتين در مرحله يك چهارم نهايي جام نوزدهم از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه گرين پوينت در كيپ تاون آفريقاي جنوبي كليد خورد.

مردان لو طوفاني آغاز كردند و تيم برتر زمين بودند. آلمان مقتدرانه كنترل ميانه ميدان را در اختيار داشت و اين برتري نفري و تاكتيكي باعث شد مولر بازيكن شماره 13 آلمان در دقيقه 3 دروازه سرخيو رومرو را باز كند.
در نيمه دوم آرژانتين منطقي و مديريت شده آغاز كرد و آلمان هرگز عطش حمله و گلزني نيمه نخست را نداشت.
بازي احساسي آرژانتين با دفاع منطقي آلمان نتيجه‌اي نداشت به جز غلبه لحظه به لحظه آلمان بر ميانه ميدان.

مردان يواخيم لو آرام آرام پيش رفتند تا در نهايت كلوزه در دقيقه 68 گل دوم آلمان را به ثمر رساند.

حالا مي‌شد چهره تازه‌اي از مارادونا را تماشا كرد. آلمان كنترل بازي را در اختيار داشت و بازيكنان آرژانتين بدون هيچ مديريتي بر رفتار تاكتيكي خود تنها دقايق بازي را مرور مي‌كردند.

آلمان دست بردار نبود و توسط فردريش مدافع مياني خود در دقيقه 74 به گل سوم دست پيدا كرد.
آلمان هرگز عقب نشيني نكرد و تا پايان كار چندين موقعيت مسلم گلزني را نيز از دست داد.
برتري آلمان ادامه پيدا كرد تا اينكه اين تيم توسط كلوزه در دقيقه 89 به گل چهارم رسيد تا مردان مارادونا را هم همانند انگليس با 4 گل تحقير كرده باشد.

ايرماتوف داور ازبكستاني در نيمه اول، به اوتامندي از آرژانتين و مولر (بازي بعدي را از دست داد) از آلمان كارت زرد نشان داد. در نيمه دوم نيز به ماسكرانو از آرژانتين كارت زرد داد. 

پيروزي اروگوئه مقابل غنا در ضربات پنالتی
ديدار تيم هاي غنا و اروگوئه از مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني که در پايان 90 دقيقه و وقت‌هاي بازي اضافي به تساوي يك بر يك انجاميد در ضربات پنالتی به سود اروگوئه تمام شد. 
اين ديدار از ساعت 23 جمعه شب در ورزشگاه ساكرسيتي شهر ژوهانسبورگ آغاز شد و دو تيم پس از 90 دقيقه تلاش به تساوي يك بر يك رسيدند.

در حالي كه پس از 45 دقيقه گلي به ثمر نرسيد، مونتاري در نخستين دقيقه از وقت هاي تلف شده نيمه اول دروازه اروگوئه را گشود تا نماينده آفريقا پيروز به رختكن برود.
در نيمه دوم اروگوئه چندين موقعيت گلزني به دست آورد و در دقيقه 55 ديه‌گو فورلان از روي يك ضربه ايستگاهي دروازه غنا را گشود تا كار به تساوي بكشد.

در حالي كه 120 دقيقه از بازي گذشته بود، سوارز بازيكن تيم اروگوئه با دست مانع ورود ضربه سر مهاجم غنا به دروازه شد تا از بازي اخراج شده و يك پنالتي در آخرين ثانيه هاي بازي به سود غنا اعلام شود.
همه منتظر گلزني آساموا جيان بودند اما ضربه اين مهاجم پس از برخورد به تيرك افقي به بيرون رفت تا بلافاصله داور خاتمه بازي را اعلام كند و كار به ضربات پنالتي بكشد.

در ضربات پنالتي اروگوئه 4 بر 2 پيروز شد تا در مجموع با نتيجه 5 بر 3 به برتري رسيده و جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را كسب كند. اين تيم بايد به مصاف هلند برود.
بنكوئرنكا از پرتغال قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي علاوه بر اخراج سوارز در آخرين دقيقه بازي، به فسيله، آره‌وارو و پرز از اروگوئه و پانتسيل، سارپي و منساه از غنا اخطار داد.

برنده اين ديدار در مرحله نيمه نهايي به مصاف هلند مي رود.
امروز در نخستين بازي مرحله يك چهارم نهايي تيم هلند 2 بر يك مقابل برزيل پيروز شد. 


برزیل حذف شد ،لاله‌ها گل کاشتند
تیم ملی فوتبال برزیل با شکست مقابل هلند در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از دور رقابت‌ها کنار رفت. 
تیم ملی فوتبال برزیل، یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی رقابت‌های جام جهانی، عصر امروز جمعه در ورزشگاه "نلسون ماندلا" شهر پورت الیزابت با نتیجه 2 بر یک مقابل هلند شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برزیلی‌ها در نیمه نخست با تک گل روبینیو که در دقیقه 10 به ثمر رسید، از حریف خود پیش افتادند اما برتری آنها در نیمه دوم با ارائه یک بازی برتر از سوی هلند از دست رفت. نارنجی پوشان هلند در نیمه دوم این دیدار پربرخورد دو بار به گل رسیدند تا در نهایت با نتیجه 2 بر یک برنده دیدار باشند.


شادی روبینیو پس از به ثمر رساندن گل برزیل

فیلیپه ملو در دقیقه 53 با ضربه سر به اشتباه دروازه برزیل را باز کرد و وسلی اشنایدر در دقیقه 68 گل برتری را با ضربه سر وارد دروازه قهرمان پنج دوره رقابت‌های جام جهانی کرد.

برزیلی‌ها در نیمه دوم عملکرد انتقادبرانگیزی داشتند و اخراج فیلیپه ملو در دقیقه 73 پس از خطا بر روی آرین روبن بر مصائب این تیم افزود تا در نهایت این شاگردان فن مارویک باشند که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 راه پیدا کنند.

هلند در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 روز سه شنبه با برنده دیدار امشب تیم‌های اروگوئه و غنا روبه‌رو خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين نتيجه ها از قبل تعيين شده و صاحبان ثروت تصميم خودشونو گرفتن.
كجاييد شما كه ساعت ها روي اين نتايج بحث مي كنيد؟!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با تقلب!
صد سال ديگه مي گن اين مسابقات از قبل هماهنگ مي شده!