پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۳

تصمیم سوال برانگیز شورای انقلاب فرهنگی در خصوص مدرسه عالی شهید مطهری

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 107302
تاكنون مدرسه عالي شهيد مطهري، از طرف وزارت علوم، به عنوان يك مركز آموزش عالي به رسميت شناخته مي شد و مدارك تحصيلي دانشگاهي در خصوص آن اعمال مي گرديد؛ از طرفي ديگر حوزه علميه قم نيز طي مدارج در اين مدرسه را مطابق قوانين خود قلمداد مي نمود.
تصمیم سوال برانگیز شورای انقلاب فرهنگی در خصوص مدرسه عالی شهید  مطهری

به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه جهان، در پي انتشار تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص تبديل "مدرسه عالي شهيد مطهري" به "دانشگاه" در رسانه‌ها در انتهاي هفته پيش، موج گسترده اي از نارضايتي و مخالفت دانشطلبان (دانشجو - طلبه ها) و فارغ التحصيلان اين مدرسه و بسياري از فعالان و معتقدان به آرمان "وحدت حوزه و دانشگاه" به راه افتاد.

بنا بر آخرين گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه جهان، امروز و هم‌اينك جمع كثيري از دانشطلبان اين مدرسه در صحن مدرسه عالي شهيد مطهري، در اعتراض به اين تصميم، اقدام به تجمع و تحصن نموده اند؛ ضمنا متحصنين با خودداري از شركت در كلاسهاي امروز، به نگارش و ارسال نامه اي خدمت مقام معظم رهبري جهت طلب استمداد در اين خصوص مبادرت ورزيده اند.

گفتني است تاكنون  مدرسه عالي شهيد مطهري، از طرف وزارت علوم، به عنوان يك مركز آموزش عالي به رسميت شناخته مي شد و  مدارك تحصيلي دانشگاهي در خصوص آن اعمال مي گرديد؛ از طرفي ديگر حوزه علميه قم نيز طي مدارج  در اين مدرسه را مطابق قوانين خود قلمداد مي نمود.

اين مدرسه بنا به پيشنهاد استاد شهيد، آيت الله مرتضي مطهري، تأييد ويژه حضرت امام(ره) و نيز تأييدات بعدي رهبر فرزانه انقلاب، به الگويي براي اجرايي ساختن آرمان وحدت حوزه و دانشگاه تبديل شد و بنا به تحليل صاحب نظران، با گرفتن موجوديت بينابيني ميان دانشجو و طلبه از آن، از خاصيتمندي اين نهاد آموزشي موفق، به نحو چشمگيري كاسته خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام

بنده به عنوان یک فرهنگی و طلبه بسیار برای شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی متاسف شدم که با قاطعیت از واژه ارتقاء برای تغییر عنوان مدرسه عالی به دانشگاه استفاده کرده است.
این دلخوری بنده را بسیاری از استادان و علما و طلبه های مدارس علمیه سراسر کشور به ویژه قم و تهران نیز دارند.
زیرا که شان مدرسه و حوزه بسیار بالاتر از دانشگاه و نظام مدرن آموزشی است.
Iran, Islamic Republic of
ما بعنوان بچه هاي مدرسه عالي شهيد مطهري واقعا نگران هستيم كاش شوراي انقلاب فرهنگي براي تصميم گيري از بچه هاي مدرسه نظرخواهي مي كرد
Iran, Islamic Republic of
عزیزان خبرگزاری جهان نیوز
متاسفانه خبری در این صفحه قرا رگرفته دارای ایراداتی است
1- اصلا در روز شنبه 28/1 هیچ تحصن وتجمعی آن هم با جمع کثیر صورت نگرفت
احتمالا این خبر توسط برخی دوستان ما به شما مخابره شده که قصد دارند هر مساله ای را خارج از قاعده خود پیگیری نمایند

2- اصلا مدرسه شهید مطهری در زمان شهید مطهری راه اندازی نشده که به پیشنهاد ایشان باشد بلکه فقط نام گذاری مدرسه سپهسالار بعداز شهادت استاد به شهید مطهری تقیر کرد

لطفا در ارائه خبر دقت کنید