شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۱۰

شعله‌های یک تنفر عمومی

هرمز راسخی
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 878408
امروز به جرات می توان گفت که صهیونیست ها ناخواسته شعله های یک تنفر عمومی را در کشوری که بطور سنتی و ذاتی هویت و مشروعیت و استمرار حیاتش را در طول 70 سال گذشته از آن داشته شعله ور ساخته است.
جهان نيوز - هرمز راسخی: با اوج گیری جنایت های صهیونیست ها در مناطق اشغالی فلسطین  کمتر کسی باور می کرد که  تبعات این نسل کشی ها به سطح جامعه آمریکا نیز کشیده شود . 

به تازگی شاهد هستیم که جامعه دانشگاهی و نخبه آمریکا اعتراضات ضدصهیونیستی را در حجم گسترده ای آغاز کرده اند و روزی نیست که خبری از درگیری پلیس با دانشجویان و بازداشت های گسترده آنان در حمایت از مردم فلسطین در رسانه ها بازتاب نداشته باشد.

در این باره چند نکته باید گفت:

- امروز از همه اقشار مردم آمریکا وارد میدان شده و یکصدا فریاد توقف جنگ و آدم کشی را سر می دهند. و پیشقراول این حرکت نیز دانشگاههای آمریکا هستند.

- اگر تا دیروز نام  فلسطین و چفیه و دیگر نمادهای اسلامی واژه های بیگانه و نامفهوم برای مردم آمریکا قلمداد می شد امروز می توان این نمادها را بخشی پوشش جوانان و مردم آمریکا دانست که علیرغم تمام فشارها و تهدیدها به اخراج از کار و دانشگاه همچنان در گزارش های خبری بازخوردهای فراوانی دارد.

- امروز به جرات می توان گفت که صهیونیست ها ناخواسته شعله های یک تنفر عمومی را در کشوری که بطور سنتی و ذاتی هویت و مشروعیت و استمرار حیاتش را در طول 70 سال گذشته از آن داشته، شعله ور ساخته است و مسیحیان و مسلمانان و حتی یهودیان آمریکا سعی می کنند تا برائت خود را از صهیونیست ها اعلام کنند.

کشوری که روزی در آن مسیحیان صهونیست، اسرائیل را پست دیده بانی خدا در روی زمین می دانستند امروز در سکوتی مطلق نظاره گر فروپاشی این پست دیده بانی صهیونیست ها در آمریکا هستند.

- حرکت های اجتماعی – سیاسی امروز جامعه آمریکا قطعا اثرات خود را بر نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا خواهد گذاشت.جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در شرایط بغرنجی قرار دارد که فشارهای درونی و بیرونی می تواند بر آرای اثر بگذارد. دولت بایدن که بزرگترین کمک ها را به صهیونیست ها برای نسل کشی کرده و در چند روز گذشته نیز میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی را مصوب کرده است در صورت استفاده رقبای انتخاباتی بایدن می تواند دموکرات ها را از کاخ سفید بیرون کند.

-البته جمهوریخواهان نیز با توجه به استراتژی نطامی گرایانه شان از این قاعده مستثنی نیستند و شاید تنها برای اولین بار در تاریخ آمریکا باشد که احزاب دیگر بتوانند وارد هرم قدرت آمریکا شوند و یا سیاست های دو حزب مطرح دچار تغییر و دگرگونی گردد.

- اروپایی ها در یک خطای محاسباتی خود و آمریکا نفهمیدند که اسرائیل برای بقای خود، بقا و هژمونی و قدرت غرب و از جمله آمریکا را هم چالش خواهد کشید. و این اتفاقی بود که اکنون افتاده است و راهی که مجموعه غرب در آن وارد شده اند راهی بدون بازگشت و جدال برای بقاست در نتیجه اگر در آینده باز هم این روند تنش ها ادامه داشته باشد نباید تعجب کرد.

- آیا این حرکت ها می تواند بر عمقو گسترش تنش های جدایی طلبانه در برخی ایالت های آمریکا هم بیفزاید؟ آیا آمریکا هویت و یکپاچگی خود را که مدیون هژمونی قدرت نظامی و اقتصادی خود است با حمایت از صهیونیست ها قربانی خواهد کرد؟ پاسخ این سوال و سئوالاتی از این دست را باید در گذر زمان که شاید هم دور نباشد جستجو کرد.
https://jahannews.com/vdccx4q442bqm08.ala2.html
jahannews.com/vdccx4q442bqm08.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید این بیداری و رهایی از رسانه های استکباری را بین ملت ها تقویت کرد
Iran, Islamic Republic of
ابعاد این اتفاقات درسهای زیادی برای ما خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
عوامل این اعتراضات را در دانشگاه های بررسی کنید چرا در ایران خبری نبود ولی امریکا بلی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا این روزها در دانشگاه های ایران خبری نبود ولی در دانشگاه های امریکا خیلی خبرها بود.
Iran, Islamic Republic of
موضوع آزاد اندیشی در دانشگاه ها هم پیدا شد.
Iran, Islamic Republic of
متولی میزگرد اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های امریکا می شود.
Iran, Islamic Republic of
حتما با موضع این اعتراضات می پردازند، چرا نیروی میدان پیشروتر از نیروی دیپلماسی است
Iran, Islamic Republic of
ضعف نهادها در دانشگاههای ایران نتیجه اش سکوت سنگین دانشجویان در قبال جنایات اسراییل.
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مسولان دانشگاه ها بینش ضعیف و کمی از این اتفاقات دارند
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل و همه کسانی که تفکر اسراییلی دارند. خودم از جمله کسانی بودم که نسبت به این شعار بی تفاوت بودم ولی الان میفهمم که اینها چه خوی وحشیگری دارند.