پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰
۲
شوک جدید؛

شکست دیگر صهیونیست‌ها در مساله فلسطین/ چهار نکته درباره ضربه مجمع عمومی سازمان ملل به اسرائیل

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 880014
یکی از بروندادهای رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی، معطوف به تشدید فشارهای بین المللی علیه اشغالگران صهیونیست است. این رای تاریخی، تا حدود زیادی یک رفراندوم بین المللی بود که بیش از پیش نامشروع بودن رژیم صهیونیستی را به رُخ این رژیم کشید.
شکست دیگر صهیونیست‌ها در مساله فلسطین/ چهار نکته درباره ضربه مجمع عمومی سازمان ملل به اسرائیل
گروه بین الملل جهان نيوز: مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تازگی در اقدامی تاریخی، با 143 رای موافق، 9 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به پیش نویس طرح عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی رای مثبت داده است. رویدادی که از منظر بسیاری از ناظران و تحلیلگران، یک شوک بزرگ به اشغالگران صهیونیست تحلیل می شود و البته خشم مقام های ارشد این رژیم را نیز به همراه داشته است.

در این چهارچوب، اینطور به نظر می رسد که هرچه صهیونیست ها و جریان های متحد با آن ها سعی در به حاشیه بردن مساله فلسطین در عرصه بین المللی دارند، وجدان عمومی در جهان در رابطه با مساله فلسطین بیدار و بیدار‌تر می شود و شکست های بزرگی را برای صهیونیست ها رقم می زند.

از این رو، رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت مساله فلسطین، به طور خاص حامل 4 نکته مهم و محوری است.

یک: انزوای فزاینده محور آمریکایی-صهیونیستی در مساله فلسطین
یکی از نخستین نکات و پیام های رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت مساله فلسطین و عضویت کامل آن در این نهاد بین المللی، آشکار شدن بیش از پیش انزوای بین المللی آمریکایی ها و صهیونیست‌ها در معادله فلسطین است. جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری چندین دهه است که با استفاده از انواع و اقسام اهرم های تبلیغاتی و رسانه ای سعی داشته و دارند تا مساله فلسطین را به یک موضوع حاشیه ای در عرصه بین المللی تبددل کنند و آن را کم اهمیت جلوه دهند.

با این همه، برونداد تمامی این تلاش ها و هزینه کردِ میلیاردها دلار پول، چیزی جز انزوای خودِ آن ها نبوده است. جالب اینکه وقتی به ترکیبِ 9 کنشگر مخالف با عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌نگریم، به غیر از نام آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، با برخی از دولت های ذره ای و کم اهمیت نظیر نائورو، پاپوآ گینه نو، میکرونزی، و پالائو رو به رو می شویم که اساسا در قالب معادلات بین المللی کنشگری محسوسی ندارند و صرفا دنباله رویِ سیاست های جهان غرب و به طور خاص دولت آمریکا هستند.

مساله ای که نشان می دهد تا چه اندازه آمریکا و اشغالگران صهیونیست در مساله فلسطین منزوی شده اند که بازیگران ذره ای نظیر کنشگران مذکور را در راستای اهداف خود بسیج می کنند. معادلاتی که همه و همه حاکی از این واقعیت هستند که غرب و صهیونیست ها نمی توانند چراغ حقیقت فلسطین را خاموش کنند.

دو: تشدید فشارهای بین المللی علیه رژیم اشغالگر قدس
یکی دیگر از بروندادهای رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی، معطوف به تشدید فشارهای بین المللی علیه اشغالگران صهیونیست است. این رای تاریخی، تا حد زیادی یک رفراندوم بین المللی بود که بیش از پیش نامشروع بودنِ رژیم صهیونیستی را به رُخ این رژیم کشید.

اکنون، با توجه به پیشرفتِ پرونده قضایی دیوان بین المللی دادگستری علیه صهیونیست ها و نسل کشی آن ها در نوار غزه، اقدام اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به مثابه یک تیر خلاص بر پیکر رژیم اشغالگر قدس عمل می کند و تردیدی نیست که فشارهای جهانی علیه این رژیم را افزایش خواهد داد. البته که این رویدادها در نوع خود، هزینه های هرگونه همکاری بین المللی با صهیونیست ها را نیز برای دولت های مختلف جهان به شدت افزایش می دهند.

سه: دلقک بازی های نماینده صهیونیست ها در سازمان ملل متحد
پس از رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گلیعاد آردان نماینده رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل متحد، در اقدامی مضحک و دلقک گونه، منشور ملل متحد را در یک دستکاه خُردکن ریخت و پاره کرد. رویدادی که بسیاری آن را نمایشی خواندند و البته که انجام این اقدام از سوی نماینده یک رژیم نامشروع و اشغالگر، در نوع خود یک اعتبار بزرگ برای سازمان ملل متحد و مجمع عمومی آن به حساب می آید.

فراموش نکنیم که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز تاکنون بیشترین قطعنامه های حقوق بشری خود را علیه رژیم اشغالگر قدس صادر کرده و صهیونیست ها آن ها را نیز فاقد اعتبار می دانند. معادله ای که در کلیت خود یک برونداد را به ذهن متبادر می کند، رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه یک موجودیتِ غیرقابل قبول در عرصه بین المللی است که بسیاری عنوان "فرانکشتاینِ خاورمیانه" را به آن می دهند.

موجودیتی که صرفا با تنفس مصنوعی قدرت های غربی و به طور خاص دولت آمریکا ادامه حیات می دهد و بقای آن به جز با خونریزی و کشتار میسر نیست.

چهار: اثبات چندباره حقانیت ملت و مقاومت فلسطین در عرصه بین المللی
در نهایت باید گفت که رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محوریت عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین المللی، بار دیگر اثبات حقانیت ملت و البته مقاومت فلسطین در عرصه بین المللی را در پِی داشت. در حقیقت، این رای تاریخی نوعی صحه گذاشتن بر مشروعیت مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیستها در سرزمین آبا و اجدادیشان نیز به حساب می آید.

معادله ای که هم رژیم اشغالگر قدس و هم متحدان غربی آن سال هاست با انواع شیوه ها سعی در مشروعیت‌زدایی از آن دارند. این مساله در بحبوحه جنگ غزه، می تواند تبعات مثبتی را برای ملت فلسطین به همراه داشته باشد و سطح حمایت های جهانی از این ملت را به نحو قابل توجهی افزایش دهد.
https://jahannews.com/vdcizuav5t1avu2.cbct.html
jahannews.com/vdcizuav5t1avu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
بیداری اسلامی در تمامی کشورهای دنیا شروع شده است...
رضا
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد دهنده این قطع نامه کدوم کشورها یا نهادی بودن؟ باید به هوشمندی و زمان شناسیشون آفرین گفت.