جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بجاي آموزش دفاعي به دختران،پدافند غيرعامل آموزش داده شود

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 72514
رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور خواستار همكاري رسانه‌ها براي فرهنگ‌سازي در اين حوزه و نشان‌ دادن اهميت آن شد.

به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي خبرگزاري زنان ايران ، غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اين در حوزه پدافند غيرعامل، سازمان متبوعش، پنج ماموريت را دنبال مي‌كند، كاهش آسيب‌پذيري زيرساخت‌هاي كشور را نخستين مورد خواند و افزود: پايدارسازي زيرساخت‌ها در برابر تهديد، تسهيل مديريت در شرايط بحران، توليد بازدارندگي دفاعي در برابر تهديد و تداوم خدمات اصلي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به مردم در اين شرايط از متموريت‌هاي سازمان است.

وي اظهار كرد: چون پدافند غيرعامل، موضوعي فرابخشي است و مقام معظم رهبري هم در بياناتشان به مناسبت‌هاي گوناگون بر آن تاكيد دارند، وظايف ما به نوعي فرادولتي است و سازمان هم به ستاد كل وابسته است.

جلالي تصريح كرد: ما كاري به جهت‌گيري جريان‌هاي خاص نداريم و مي‌خواهيم زيرساخت‌هايمان در برابر تهديدات متصوره پايدار باشد، حال ممكن است يك دولت بيشتر توجه كند و علاقه داشته باشد و يكي نداشته باشد، اما جنس كار ما حكومتي است.

رييس سازمان پدافند غيرعامل همچنين از رسانه‌ها از جمله ايسنا خواست براي فرهنگ‌سازي در اين زمينه بخشي را اختصاص دهند و مفاهيم مربوط به اين حوزه را روشن كنند.

وي ادامه داد: بحث ما اصلا نظامي نيست، بلكه تلاش ما اين است كه خطر را از انسان‌ها دور كنيم.

جلالي تصريح كرد: همكاري آموزش و پرورش در اين زمينه مناسب بوده و اقدامات نسبتا خوبي انجام شده است. ما در اين دوره 400 هزار معلم را آموزش داده و براي سه مقطع محتوا تهيه كرده‌ايم كه به صورت سي دي و دي وي دي در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد. در آموزش دفاعي دختران نيز نظر ما اين بود كه به جاي آموزش دفاعي، پدافند غيرعامل آموزش داده شود.

رييس سازمان پدافند غيرعامل درباره گنجاندن بحث پدافند غيرعامل در متون درسي نيز گفت: تلاش ما در آموزش و پرورش و آموزش عالي اين است كه اين مسائل در كتب درسي گنجانده شود. هم اكنون در سه دانشگاه امام حسين (ع)، مالك اشتر و دانشگاه فارابي 10 رشته تاسيس كرده‌ايم كه شش رشته در حوزه‌هاي معماري، مديريت بحران، مديريت صنعتي و امنيت ملي دانشجو پذيرش شده و در حال آموزش هستند.

وي عنوان كرد: 10 رشته هم در مقطع كارشناسي ارشد هم ايجاد شده كه شش رشته آن دانشجويان در حال تحصيل هستند و چهار رشته ديگر هم در حال دانشجوگيري هستيم.

رييس سازمان پدافند غيرعامل درباره ظرفيت تشكل‌هاي مردم‌نهاد در اين زمينه نيز گفت: در بعضي حوزه‌ها از اين ظرفيت‌ها استفاده كرده‌ايم و در برخي نه، اما در حال تحقيق هستيم.

جلالي در بخش پاياني سخنانش درباره رعايت اخلاق رسانه‌اي نيز گفت: آنچه از نظر افكار عمومي ارزش دارد، اعتماد مردم به رسانه است. اين ميزان اعتماد مي‌تواند حوزه مخاطبان رسانه را توسعه دهد.

وي ادامه داد: اگر يك رسانه هزينه زيادي انجام دهد اما ميزان اعتماد در مخاطبانش پايين باشد خيلي نمي‌تواند گسترش و پوشش داشته باشد. از سوي ديگر با توجه به اين كه كشور اسلامي است و مردم عميقا به مباحث ديني اعتقاد دارند هر رسانه بايد متكي به اخلاق اسلامي باشد، يعني هر كس اگر احساس كند با يك مجموعه اخلاقي روبه‌روست، اعتماد مي‌كند و گرنه احساس مي‌كند بايد از يك رسانه فرار كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *