جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

حمل تصاویر رهبران ایران و لبنان در راهپیمایی روز قدس در پاکستان

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 303673
میلیون‌ها پاکستانی با تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف و در دست داشتن تصاویری از رهبران ایران و لبنان، صحنه‌های حماسی در خیابان‌های این کشور آفریدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس: حمل تصاویر رهبران ایران و لبنان در راهپیمایی روز قدس در پاکستان+ تصاویر
 
 در شهرهای مختلف پاکستان، روز گذشته شهرهای بزرگ پاکستان صحنه راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم فلسطین بود.
 
مردم پاکستان در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، لاهور، حیدر آباد، نوشهره، سکهر و سایر مناطق این کشور راهپیمایی کردند.
 
پاکستانی‌های در حالی که تصاویری از امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، سید حسن نصرالله و رهبران مذهبی پاکستان در دست داشتند، در خیابان‌ها شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و پرچم‌ها را به آتش کشیدند.
 
این راهپیمایی عظیم باشکوه خاصی در این کشور برگزار شد و حتی حمله تروریستی به اعضای شرکت کننده در تظاهرات روز قدس باعث نشد مردم راهپیمایی خود را متوقف کنند.
 
همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد 3 نفر از کسانی که بر اثر حمله به راهپیمایی روز قدس زخمی شده بودند امروز در بیمارستان جان باختند.
 
یک نفر از این افراد در شهرستان «میر خیر‌پور» بعد از حمله افراد چماق به دست به راهپیمایان زخمی شده بود و 2 نفر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در منطقه «بلوچ کالونی» شهر کراچی جان خود را از دست دادند.
 
نسل جوان پاکستان آماده پیکار در راه آزادی فلسطین
 
با این حال، پیر و جوان و کودک در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و تعدادی از نوجوانان و کودکان نیز با پوشیدن لباس‌های نظامی و دسته‌های منظم ارتشی و در دست داشتن سلاح نمادین اعلام کردند که نسل‌های آینده مردم مسلمان پاکستان قبله اول را فراموش نمی‌کنند و حاضرند در این راه با دشمنان اسلام پیکار نمایند.
 
در همین حال، علما و رهبران پاکستان نیز در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی روز قدس از سران کشورهای اسلامی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های مردم نهاد حمایت از فلسطین خواستند تا با هماهنگی یکدیگر نقش واقعی خود را برای حمایت از مردم فلسطین و سایر مظلومان جهان ایفا کنند.
 
«اطهر عمران» دبیرکل «سازمان دانشجویان امامیه» در زمینه روز قدس گفت: مسلمانان سراسر دنیا با پیروی از فرمان امام خمینی (ره) و برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس ثابت کردند که هنوز مسلمانان با یکدیگر متحد هستند و با پیروی از رهبر انقلاب دسیسه‌های اسرائیل را نقش بر آب خواهند کرد.
 
عمران تأکید کرد: ما از آیت‌ الله خامنه‌ای، حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین تا زمانی که پرچم اسلام بر فراز مسجد الاقصی برافراشته شود حمایت می‌کنیم.
 
«معراج الهدی صدیقی» نماینده حزب «جماعت اسلامی پاکستان» نیز با شرکت در راهپیمایی روز قدس ابراز داشت: امت اسلامی وظیفه دارند با یکدیگر متحد شده و اسرائیل را از صفحه هستی نابود کنند.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین رهبر مسلمانان در قرن بیستم بودند که با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس مقدمات اتحاد مسلمانان را فراهم کردند و این خدمات ایشان برای مسلمانان فراموش نشدنی است.
 
«اعجاز بهشتی» از رهبران ارشد حزب «مجلس وحدت مسلمین» و «علامه قاضی نورانی صدیقی» از رهبران «جمعیت علمای پاکستان» نیز با بیان اینکه حمایت از مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف ادامه خواهد داشت، افزود: آزادی فلسطین باید در اولویت خواسته‌های مسلمانان قرار گیرد اما افسوس که سران برخی کشورهای اسلامی نه تنها اهمیتی برای این موضوع قائل نیستند بلکه اسرائیل را در رسیدن به اهداف ناپاکش همراهی می‌کنند و جنایات این رژیم را نادیده می‌گیرند.
 
این رهبران تصریح کردند که قدس شریف به زودی آزاد می‌شود و مسلمانان در بیت‌المقدس نماز جماعت برپا خواهند کرد.
https://jahannews.com/vdcjatettuqeymz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjatettuqeymz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
چشم شیعیان جهان به ایران اسلامی دوخته شده