جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تصاویر دیده نشده از عتبات عالیات

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 231934
در خلال عقب راندن قوای صدام از كویت، در روز 10 اسفند 1369 مصادف با 14 شعبان 1411 هجری قمری، شاهد خیزش عمومی و گسترده مردم عراق علیه حكومت صدام حسین هستیم كه جرقه ی آن در میدان سعد شهر بصره شعله ور شد.
 در خلال عقب راندن قوای صدام از كویت، در روز 10 اسفند 1369 مصادف با 14 شعبان 1411 هجری قمری، شاهد خیزش عمومی و گسترده مردم عراق علیه حكومت صدام حسین هستیم كه جرقه ی آن در میدان سعد شهر بصره شعله ور شد. بر اثر این قیام، كنترل چهارده استان از هجده استان عراق به دست مردم افتاد.
 
این اقدام مردم با نهایت ددمنشی صدامیان روبرو شد و هزاران شیعه عراقی به شهادت رسیدند و در گورهای دسته جمعی مدفون شدند. این اقدام وحشیانه صدام حسین كاملا با موافقت غرب و شیوخ شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس انجام گرفته بود.
 
در اثر این جنایت عظیم كه در عرض دو هفته نیم میلیون نفر به شهادت رسیدند، منافقین به سركردگی مسعود رجوی كمك شایانی به صدام در سركوب قیام شیعیان انجام دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *