جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳
در سالگرد فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص)

سرداری از کاشان ، فرمانده لشکرِ تهران

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 212088
عباس کریمی در روز پنج شنبه ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در حالی که آخرین دستور ابلاغی از جانب قرارگاه را در عملیات بدر اجرا می‌کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سرش شربت شهادت نوشید.
جهان: عباس در سال ۱۳۳۶ در خانه کربلایی احمد در قهرودِ کاشان به دنیا آمد. بعد از اخذ دیپلم در رشته نساجی، به سربازی رفت. دوران خدمت وظیفه او با مبارزات مردمی در انقلاب اسلامی ایران هم‌زمان بود.

عباس اعلامیه‌های امام خمینی را مخفیانه به پادگان عباس آباد تهران منتقل و آنها را پخش می‌کرد. پس از فرمان امام خمینی، خدمت سربازی خود را رها کرده و به صف مبارزین انقلاب ایران پیوست و در جریان ورود امام خمینی به ایران جزو نیروهای انتظامی کمیته استقبال بود.

به هنگام تأسیس سپاه پاسداران کاشان در بهار سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمد. در تابستان سال ۱۳۵۹ داوطلبانه برای جنگ با ضدانقلاب عازم کردستان گردید و در سپاه مریوان ، به جمع یاران حاج احمد متوسلیان پیوست. وی پس از مدتی، به عنوان مسئول اطلاعات عملیات این سپاه معرفی گردید.

عباس کریمی بعدها همراه حاج احمد متوسلیان و ابراهیم همت، سیدرضا دستواره ، رضاچراغی و... به جبهه‌های جنوب عزیمت کرده و به عنوان مسئول اطلاعات عملیات تیپ محمد رسول الله به فعالیت خود ادامه داد.

در عملیات والفجر مقدماتی به عنوان مسئول اطلاعات سپاه ۱۱ قدر (که تازه تشکیل شده بود) معرفی گردید و مدتی به مسئولیت فرماندهی تیپ سوم سلمان از لشکر ۲۷ حضرت رسول منصوب گردید.

با شهادت حاج محمد ابراهیم همت در عملیات خیبر، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول الله به عباس کریمی واگذار شد.

حاج عباس سرانجام در روز پنج شنبه ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در حالی که آخرین دستور ابلاغی از جانب قرارگاه را در عملیات بدر (منطقه شرق دجله و شمال القرنه) اجرا می‌کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره شربت شهادت نوشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پروردگار ما را هم با او و اهل بیت (ع) محشور گرداند که بسیار نیک سیرت و با مرام بود و اهل عاشقی با خدا. بنده خالص خدا بود به تمام معنا و اخلاص داشت از دل و جان. او شهره سر آمدان بهشت است و خدا توفیق دهد به دیگر سرداری از همشهری‌های کاشانی او که بر جا و در جای او در سپاه تهران خدمتگزار است و خادم.
Iran, Islamic Republic of
خداوند روحش را شاد کند وما را رهرو راستین شهدا بگرداند
باتشکر از سایت شما که بیاد دلاور مردان جبهه حق علیه باطل هستید
Iran, Islamic Republic of
خاطراتی شیرین از صفا ، صداقت ، دریچه ای رو به بهشت ، کبوترانی از از جنس رویا که برای لحظه ای روی خاک آمده اند و دوباره بال به سوی حق گشوده اند .....
اینها کلماتی بودند از احساس درونی‌ام و نخواستم آنرا ویرایش و جمله بندی کنم.