شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

امروز وال استریت به لندن می‌آید

شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 190903
هزاران تن از مردم انگلیس با الهام از قیام "اشغال وال استریت" در نظر دارند امروز تظاهرات گسترده‌ای تحت عنوان "بازار بورس سهام لندن" را اشغال کنید، در پایتخت انگلیس برپا کنند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت، هزاران تن از مردم انگلیس با الهام از اعتراضات "وال استریت را اشغال کنید" در صدد هستند تا امروز، شنبه، در لندن راهپیمایی "بورس سهام را اشغال کنید" را برپا کنند.

مأموران پلیس انگلیس هشدار داده‌اند که تمامی اقدامات لازم را به کار می‌گیرند تا امروز نظم را در شهر لندن حفظ کنند زیرا معترضان انگلیسی که برنامه‌ریزی کردند منطقه مالی لندن را اشغال کنند، متعهد شده‌اند که تا آنجایی که ممکن باشد، به اعتراضات خود علیه "حرص و طمع موسسات مالی و شرکت‌ها" ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم انگلیس شب گذشته در فیس‌بوک برای شرکت در این تظاهرات تحت عنوان "بازار بورس سهام لندن را اشغال کنید"، اعلام آمادگی کردند که این اعتراضات از تظاهرات مشابه در نیویورک الهام می‌گیرد.

وب سایت اشغال LSX گزارش داد که بیش از ۵ هزار نفر از مردم انگلیس تأیید کردند که امروز در تظاهرات ضدنظام سرمایه‌داری لندن شرکت می‌کنند ولی هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد در نظر دارند در این اعتراضات شرکت کنند.

یکی از سازماندهندگان این اعتراضات اعلام کرد: ما برای دستگیر شدن توسط پلیس آماده هستیم اما دستگیری‌ها نمی‌تواند مانع ما شود بلکه ما را بیشتر تحریک می‌کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام مردم انگلیس در حمایت و ادامه گسترش‌ جنبش‌های اشغال وال استریت در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

جنبش بورس لندن را اشغال کنید با صدور بیانیه‌ای نوشت: پس از محرک‌های مالی بسیار عظیم برای مواجه با بیکاری، خصوصی سازی و طرح های ریاضتی، ما تنها شاهد سودرسانی به ثروتمندان بودیم. گروه ما خواستار عدالت و مساوات برای همه است. ما بازار بورس لندن را اشغال می‌کنیم و با اعتراض به نظام مالی ایده‌های خود برای آنکه چگونه می‌توانیم به سوی آینده‌ای روشن حرکت کنیم را مطرح می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، اعتراضات لندن امروز در اواسط روز زمانی آغاز می‌شود که معترضان در نزدیکی کلیسای جامع سنت پائول تجمع کنند و آماده راهپیمایی به سمت میدان مایل شوند و سازماندهندگان این اعتراضات از معترضین خواسته‌اند که به همراه خود مقدار زیادی آب و غذا و لباسهای گرم و چادر و فانوس و کیسه‌های خواب بیاورند و در ضمن ایده‌های عالی خود برای بهتر بودن این اعتراضات را نیز مطرح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *