شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۴

اكثر مردم اعتقادي به تقلب درانتخابات88ندارند

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 148108
نظرسنجي جديدي كه به طور مشترك توسط دو انديشكده در آمريكا انجام شده است نشان مي‌دهد كه عليرغم اتهاماتي كه غرب در خصوص تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته به دولت ايران نسبت داد، اكثر مردم ايران به صحت انتخابات اعتقاد دارند.
به گزارش فارس، بخشي از نظرسنجي جديدي كه توسط مؤسسه بين‌المللي صلح و مركز نظرسنجي "چارني ريسرچ " در نيويورك منتشر شده است، به انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته در ايران مربوط مي‌شود. نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد عليرغم اتهامات بسياري كه در خصوص تقلب در اين انتخابات مطرح شد، 60 درصد از مردم ايران اعلام كردند كه در انتخابات سال گذشته به "محمود احمدي‌نژاد " رأي داده بودند.

اين گزارش افزود: اين نتايج تنها مربوط به يك نظرسنجي نمي شود، بلكه 4 نظرسنجي گوناگون كه در زمان‌هاي مختلف از انتخابات سال گذشته رياست‌جمهوري برگزار شد، همگي بالاتفاق نتايج مشابهي را به تصوير كشيده است و نشان مي‌دهد كه اظهارات مردم در رابطه با رأيي كه داده بودند با نتايج رسمي كه دولت تهران از نتايج اين انتخابات منتشر كرد، بسيار نزديك است.

در نتايج رسمي منتشر شده پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته در ايران "محمود احمدي " نژاد با كسب 63 درصد آراء پيروز انتخابات معرفي شد و اين در شرايطي است كه نتايج اين نظرسنجي‌‌ها نيز 55 تا 61 درصد آراء را براي احمدي‌نژاد به اثبات مي‌رساند.

بخش ديگري از اين نظرسنجي نيز به موضوع حمايت مردم ايران از اقدامات دولت كشورشان در مهار اغتشاشات پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته پرداخته است. بر اساس اين نظرسنجي اكثر مردم ايران معتقدند كه اقدامات دولت اين كشور در اين رابطه كاملا صحيح بوده است. تنها كمتر از 20 درصد مردم اعلام كردند كه اقدامات دولت ايران در مهار اغتشاشات پس از انتخابات كمي بيش از حد لازم بوده است.

اكثر شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي همچنين در رابطه با اقدامات دولت حاكم در اين كشور در خصوص حفاظت از اسلام و ايران نيز اعلام كردند كه موافق روند كنوني هستند كه دولت ايران در پيش گرفته است. به اعتقاد آنان دولت ايران بايد تمام تلاش خود را براي حفاظت از اسلام و كشور ايران به كار گيرد.

علاوه بر اين، بر اساس نتايج اين نظرسنجي كمك‌‌هاي ايران به حزب‌الله لبنان و جنبش حماس در فلسطين نيز از حمايت اكثريت مردم اين كشور برخوردار است.

بر اساس نتايج اين نظرسنجي، از هر ده نفر دست‌كم هفت نفر از كمك‌هاي دولت ايران به حزب‌الله و جنبش حماس حمايت مي‌كنند.

در اين نظرسنجي آمده است: حتي زماني كه شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي از ميزان واقعي مبالغ كمك‌هاي ايران به حزب‌الله و حماس مطلع شدند باز هم همچنان به حمايت خود ادامه دادند.

در بخش ديگري از اين نظرسنجي به موضوع اقدامات غرب براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران پرداخته شده است. بر اساس اين نظرسنجي اكثريت مردم ايران مخالف اين گونه تلاش‌هاي غرب هستند. 55 درصد مردم ايران خواستار لغو تحريم‌هاي كنوني ايران هستند.

اين در شرايطي است كه كشورهاي غربي مدعي هستند كه تحريم‌ها را با هدف حمايت از مردم ايران و بمنظور متوقف كردن برنامه هسته‌اي اين كشور بر تهران اعمال كرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام چه خوب بود لینک خبر مربوط به این نظر سنجی که توسط سایت موسسه منتشر شده رو هم می گذاشتید
Latvia
معتقدين بروز تقلب در انتخابات آنهم فقط براي آقاي احمدي نژاد علاوه بر غرور و پايبند نبودن به اصول اخلاقي و دمكراسي، بازيچه طراحان تقلب شدند، مانند دانش آموز تنبلي كه نمره مردودي گرفته و معلم را زير سوال مي برند!
Iran, Islamic Republic of
گفتن و نوشتن اين مسائل غيبت است وگناه است . بعضيها به خاطر قدرت و حكومت ديگران را محكوم مي كنند اگر اين سايتها راست مي گويند ... اين مسائل را در حضور آقاي مير حسين موسوي ذكر كنند و از ايشان جواب بخواهند . اگر شما شيعه علي (ع) هستيد بدانيد كه رفتار حضرت علي (ع) نسبت به قاتلش چگونه بود ؟ شما چگونه هستيد ؟! رفتار امام حسين (ع) با اهل كوفه چگنه بود ؟ شما چگونه هستيد ؟!
Iran, Islamic Republic of
مگه حکومت کم با موسوی مدارا کرد ؟!
یادتون رفته رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سال 88 در روز شهادت امام علی (ع) سیره حضرت علی رو در برابر شدمنان داخلیشون برشمردن و بعد به تبیین سیره عملی امام خمینی(ره) در برخورد با معاندین و مفسدین اول انقلاب و اینکه ایشون هم راه امام خمیی رو ادامه میدن نشون دادن که ایشون هم همونطوری با دشمنانشون برخورد کردن که امام علی (ع) با قاتلش.
اما آدم های بی معرفتی که کوکورانه به دفاع از موسوی می پردازن تا شاید اینطوری و با روی کار اومدن امثال موسوی راحت تر و بی قید تر به هوسرانی و خدانشناسیشون برسن نمی خوان ببینن که نظام اسلامی چقدر بزرگوارانه 8 ماه و چه بسا بیشتر اینها رو تحمل کرد تا اینکه دیگه صبر مردم تموم شد و الا نظام اسلامی منعطف تر و بزرگوار تر از این حرفهای سخیف شماست
شما طرفداران امروز موسوی(که مومنینی که به اینآقا رای دادن بعد از نفاق فاحش ایشون از ایشون روی گردان شدن جز خدا نشناسها) اگر علی شناس و حسین شناس بودید مثل یزیدیان در عاشورا 88 به خیمه های عزاداری امام حسین (ع) حمله نمی بردید و با آتش زدن تکایای عزاداری خاطره تلخ به آتش کشیده شدن خیمه های امام حسینو تکرار نمی کردید
این حناها که با حسین و علی گفتن قرآن به نیزه کنید و خودتونو موجه جلوه بدید بی رنگ شده
برید چهارتا مثل خودتونو گول بزنید نه مردم مومن ایرانو