سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳۱
۷۲

دم خروس اسیدپاشی در اصفهان بیرون زد!

همصدایی رسانه های زنجیره‌ای با بوق های غربی در اتهام زنی‌های بی اساس
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 386906
ماجرا از این قرار است که دست کم دو نفر از دختران و زنان اصفهانی، بدون دلیل توسط چند موتورسوار مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفته اند. انتشار این خبر و ابهامات مربوط به آن کافی بود تا بلافاصله شایعات مربوط به علت این اسیدپاشی ها قوت بگیرد.
دم خروس اسیدپاشی در اصفهان بیرون زد!
به گزارش جهان به نقل از دانا، ماجرای اسید پاشی های اصفهان با غرض ورزی های صورت گرفته توسط برخی افراد و رسانه های خاص، رفته رفته به یک موضوع امنیتی تبدیل می شود. این در حالی است که در گذشته نیز شاهد وقوع چنین حوادثی در کشور بوده ایم و حال معلوم نیست که این جریانات بر اساس چه معیار و ملاکی قصد دارند اتفاقات صورت گرفته را بر گردن جریان حزب الهی جامعه بیندازند.

ماجرا از این قرار است که دست کم دو نفر از دختران و زنان اصفهانی، بدون دلیل توسط چند موتورسوار مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفته اند. انتشار این خبر و ابهامات مربوط به آن کافی بود تا بلافاصله شایعات مربوط به علت این اسیدپاشی ها قوت بگیرد. در این راستا، "بدحجابی" به عنوان دلیل اصلی اسیدپاشی به صورت قربانیان اعلام شد. بلافاصله رسانه های غربی، از جمله بی بی سی فارسی آن را در بوق و کرنا کردند و در گسترش آن کم نگذاشتند.

حال به نظر می رسد پروژه جدید ضد انقلاب برای تخریب چهره جریان حزب الهی جامعه کلید خورده است و این بار در تهمتی ناروا و آشکار، اسیدپاشی های اصفهان را برگردن این جریان می اندازند. این در شرایطی است که چنین رفتارهایی نه تنها با خط مشی، شرع، عرف و قانون حزب الهی ها همخوانی ندارد بلکه تجربه گذشته نشان داده که جریان های مخالف حزب الله، ید طولایی در چنین رفتارهایی دارند.

از حمایت های بی شائبه جریان ضد انقلاب و اپوزوسیون از ترور دانشمندان هسته ای ایران گرفته تا وحشی گری های صورت گرفته در فتنه ۸۸ توسط برخی عوامل داخلی، مجموعه اقداماتی است که می توان به عنوان فعالیت های جریان مقابل حزب الله اشاره کرد.

همچنین در گذشته نیر دشمن نقشه های مختلفی را برای اتهام زنی به جریان حزب اللهی طراحی کرد که از جمله آن می توان به موضوع قتل های زنجیره‌ای و محفلی اشاره کرد که البته با روشن شدن واقعیت تنها رو سیاهی برای ذغال باقی ماند.

نمونه بارز این مسئله نیز ماجرای اکبر گنجی و اقداماتی است که وی در گذشته انجام داده است. در این باره حتی صفار هرندی درباره خصوصیات گذشته اکبر گنجی می گوید: " اکبر گنجی که این روزها ادعا می کند، آن روزها دنبال دخترهایی می‌گشت که چند تار مو از زلف‌شان بیرون زده و به روی آن‌ها اسید می‌پاشید و این‌که به او اکبر پونز می‌گفتند برای این بود که به پیشانی دخترهای جوانی که پوشش متفاوتی داشتند پونز می‌چسباند.

جنگ روانی رسانه های زنجیره ای

طی روزهای اخیر برخی رسانه های داخلی که به رسانه های زنجیره ای نیز معروف هستند برای حمله به حجاب با رسانه های ضد انقلاب همراه شدند. در این باره یک خبرگزاری دولتی که با هزینه بیت المال اداره می شود، طی روزهای گذشته با همکاری رسانه های ضد انقلاب پروژه ای عجیب را در این خصوص را آغاز کرده است.

پنج شنبه هفته گذشته خبری درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان را منتشر ساخت. در این خبر، به طور ملموسی تلاش شد تا این حرکات وحشیانه به نام نیروهای انقلابی ثبت شود و به مخاطب اینطور القا شود که زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهی شده مورد اسیدپاشی متدینین قرار گرفته اند! در بخشی از متن خبر این خبرگزاری آمده است: «این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی حجاب در اصفهان منتشر می شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»

این خبرگزاری در گزارشی دیگر تحت عنوان گفتگو با نزدیکان قربانیان این حوادث تلخ، نیز تمام تلاش خود برای القای این موضوع به مخاطب را انجام داده است: «پدر این دختر با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می‌افزاید: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «پیدا کردن یکی از آشنایان سارا در میان افرادی که برای ملاقات پشت در بیمارستان در انتظار هستند، دشوار به نظر می‌رسد. دختر جوانی که به گفته شایعات یکی از قربانی اسید پاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است!»

در این راستا احمد سالک نماینده مردم اصفهان نیز با بیان اینکه در میان قربانیان اسید پاشی اصفهان یک خانم محجبه چادری وجود داشته است، گفت : این خانم با پوشش کامل در ماشین نشسته بوده است و با توجه به این موضوع به هیچ عنوان نمی توان گفت انگیزه اسیدپاش مبارزه با بد حجابی بوده است .

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به نظر می رسد که توطئه ای پشت پرده این سوء قصدها قرار دارد که اصلی ترین انگیزه آن از بین بردن احساس امنیت و آرامش در اصفهان می باشد.

سردار آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به همکاری خوب مردم که در این زمینه وجود داشته است و ان شاءالله ادامه هم داشته باشد به مردم قول می دهیم به زودی فرد اسید پاش دستگیر و به مردم معرفی خواهد شد. وی افزود: درخواستی که از مردم خوب و متدین اصفهان داریم آن است که به شایعات توجهی نکنند.

بنابراین گزارش به نظر می رسد دستگاه قضا و مسئولان مربوطه باید هر چه سریعتر با عاملان این حادثه برخورد کرده و مسببان به وجود آمدن این وضعیت را محاکمه کنند تا از یک سو دیگر شاهد چنین رفتارهایی در جامعه نباشیم و از طرفی دیگر دهان ضد انقلاب و اپوزوسیون از دروغ های این چنین بسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بي بي سي:
كي بود كي بود من نبودم.
باور كنيد
چرا اين جوري نيگام ميكنيد
چرا باور نمي كنيد من و عوامل داخلي ما نبودند
ارش
قتلهای زنجیره ای کار دشمن بود. ترور حجاریان کار دشمن بود. حمله به کوی دانشگاه کار دشمن بود. چرا به بچه حزب اللهی ها اتهام میزنید؟
Iran, Islamic Republic of
خوب چیزی که هست چرا میخواین قضیه رو کتمان کنید کار جریان متحجر هست و تمام
چطور میخوای جواب این کارت رو تو اون دنیا بدی؟
Iran, Islamic Republic of
شما غیر متحجرین روشنفکر که دیگر علم غیب را قبول ندارید. پس چطور هنوز فرد یاافراد جانی دستگیر نشده اند غیب می گویید؟
United States
غیب نمی گیم سالهاست داریم می بینیم. این تویی که معنی غیب رو نمی دونی هر لحظه داره رازی از رازهای جهان کشف و آشکار میشه
انگیزه افراد هر چه که باشد اگر ناشی از شرایط جامعه باشد ( یعنی اگر توطئه خارجی نباشد ) و جامعه هم که با عنوان اسلام اداره میشود ...
یکی
همین دیشب تلویزیون با خانواده های قربانیا مصاحبه کرد.اتفاقا یکی از اونا، بنده خدا با حجاب بود.چرا فکر نمی کنید که کارخود اصلاح طلبا نباشه، یک سناریوی جدید، بلا که زیاد به سر این ملت آوردن این اصلاح طلبا، اینم یکی دیگش
دوست عزیزم احتمال زیادی داره که اهداف تفرقه انداختن پشت این قضیه باشه پس باید هوشیار بود و اتهام الکی به کسی نزنیم
اشتباهی مثبت زدم
مهدیار آستانی
بله کار کار افراد متحجر ضد دین و ضد انقلاب است. شک نکنید
اینطور اتهام زنی درست نیست من خانواده یکی از قربانیان اسید پاشی رو دیدم پدرشون 20 ماه در جبهه بود و مادر خانواده چادری بود چقدر راحت تهمت میزنید
هستی
عزیزم رو پیشونی دختره نوشته بود که: مادر من محجبه است و پدرم جبهه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداوند اسید پاش رو لعنت کنه از هر گروهی که بوده و هر قصدی که داشته. چون پیش از همه اینا یه انسان نیست.
حمید
دور دادن به اصلاحات نتیجه جز نا امنی و اباهه گری نداره. خدا لعنت کنه سرانشون رو که ...
Iran, Islamic Republic of
به اصلاحات ربط ندارد . مربوط به کسانی است که بدون اطلاع از شراط امر به معروف باعث می شوند که افرادی سوئ استفاده کنند .
اعظم
Romania
این یه سناریوی از پیش طراحی شده هست که با طرح مبارزه با بدحجابی رو صورت مردم اسید بپاشن بعد بیان تو فضای مجازی گناه وگردن اصلاح طلبان بندازن
United States
وقتی اتفاقی برای افراد مختلف و پیاپی رخ می دهد و وجه مشترک قربانیان فقط زن جوان بوده است، اگر سازماندهی شده و زنجیره ای نیست پس چیست
سامان
انشاالله این مجرم به زودی دستگیر و به سزای عملش برسد. برای شفای آسیب دیدگان این ماجرا یک حمد شفا قرائت میکنیم
ایناهرکه باشن نیتشان ناامن کردن جامعه است ازبی تفاوتی انهای که وظیفه پیگیری دارن ناراحتم،همه برای دخترانشان ناراحت هستن الان سربازان امامزمان،تنهاکسانی هستن که به دادمظلومان برسند،تشکرمیکنم
نشلجی
Iran, Islamic Republic of
همه ابزار لازم در نظام ما برای دستگیری افراد متخلف وجود دارد ما که شهرام جزایری را در خارج از کشور و عبدالمالک ریگی را در آسمان دستگیر کردیم دستگیری چند نفر متخلف در اصفهان که کاری ندارد بلافاصله دستگیر و معرفی شوند قضیه تمام است دیگه لازم نیست این آقا جهان اینقدر به خودش زحمت بده و تحلیل کنه .
بی بی سی و خبرگزاری های معاند هم در دهنشون را میبندند .
کاملاموافقم . کش دادن قضایا فقط منجر به شک بیشتر افکار عمومی میشه.
امیر
چقدر بدبختند اینا که اسید میپاشند یا روانیند یا مغزشون مثل حیوان شستشو دادند که این کارها را بکنند اخرین راهشم اعدامه
لعنت خداوند بر این اسید پاشان وحامیان آنان انشاءالله به عذاب ابدی گرفتارشوند
بهرام
همین که جریان حزب‌الله باوجود دغدغه حجاب از این وحشیگری براءت میکند شایسته تمجید و ستایش است
و مسلماکار چند جوان نادان که با اجتهاد خود به این عمل شنیع دست زده اندمورد تایید حزب الله نمیباشد
Netherlands
اصلا بر فرض که به خاطر بدحجابی بوده. وقتی فرد بدحجاب برای خودش هیچ شان انسانیتی قائل نیست چرا دیگران باید شان انسانی او را رعایت کنند
الهام
خانم یا آقایی که انقدر کوتاه فکر هستی من خودم موافق حجاب هستم و اهل آرایش مو و چهره در بیرون از منزل نیستم .ولی این عقیده رو دارم که هر کس مسعول اعمال خودشه شاید ی جاهایی موظف باشیم به بد حجابها تذکر بدیم ولی خدا به هیچ کس همچین حقی رو نداده که همچین رفتار غیر انسانی انجام بده .شاید همون بد حجاب تو خیابون خیلی ارزشش پیش خدا بیشتر از من و شما باشه .افراطی ناشید لطفا.
mina
Romania
اصلا بحث نباید سر این باشه که کار کدوم طرفه...باید فکر این بود که این حیوونارو بگیرن زجرکششون کنند...دیگه پستی تا چه اندازه؟چرا اینقد بحٍث میکنین...دعا کنین پیداشون کنن همه چی معلوم میشه
سعید
با خوندن نظرت از اینکه با تو هموطن هستم خجالت کشیدم .نقطه تمام.
شان دیگران رو تو مشخص میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
هر فردي از هر جناحي و هر گروهي و وابسته به هر كسي كه هست بايد شناسايي و برابر مقررات و حد اعلي محكوم شود - اعدام در محل وقوع جرم
اگه دختر خودت هم نابینا شده و بدنش سوخته بود می گفتی ضد انقلاب ماجرا را در بوق و کرنا کرده؟
United Kingdom
گل گفتی، ایول
حسن
Iran, Islamic Republic of
تا وقتي عملا براي اين آقايان اتفاق نيفد به پول وقدرت چسبيده اند . بايد مقابله به مثل كد و تمام
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر من اگه مادر یا خواهر چادری تو حزب اللهی باشند ، قربانی اسیدپاشی باشند ، بعد رسانه های ضد انقلاب و اصلاح طلبان بگویند کار افراد حزب اللهی بوده زور ندارد........؟
ما هم خواستار شدید و اعدام عاملان میدانی و پشت پرده این جنایت هستیم.

انسان یاد توطعه نوارسازان سعید حجاریان و ترور ساختگی خودش توسط پسر یکی از اعضای حزب مشارکت که رئیس آموزش و پرورش شهری ری بود یعنی سعید عسگر اصلاح طلب حزب اللهی نما، می افتیم...........
خندیدم........
مهدیار آستانی
جناب کسی از اسیدپاشی که عاملش و هدفش مبهمه دفاع نمیکنه. این عمل بسیار مذموم و رذیلانه است و هدف نوشته تقبیح عمل مصادره به مطلوب ضد انقلاب داخل و خارج از این وقایع شوم جهت بدنمام کردن متدینین است. و به نظر من کسانی که منتظر فجایع هستن تا قشری رو بدنام کنند همکار فرد جانی محسوب میشن. این توهین و تهمت و وصله ناچسب به جامعه متدین ماست. متوجه شدید یا بیشتر توضیح بدم؟!
مریم
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که آزادی برای همه ...............
الی
من هیچی واسم مهم نیست چه دولت چه شبکه های خارجی و چه رسانه ها تنها چیزی که واقعا چندروزه زندگی منو تحت تاثیر قرار داده زندگی این دختران معصوم و بیگناه که دیگه به هیچ عنوان نمی تونن به زندگی سابقشون برگردن واسه یه لحظه فقط یه لحظه مسئولان و غیره و غیره خودشونو جای این دخترا بذارن من که داغون شدم من خودم ساکن اصفهانم هر روز با ترس سرکارم میرم حضرت فاطمه به این دخترای بیگناه رحم کنه و دست این ادمارو از دنیا کوتاه کنه من که غیر از گریه و دعا کاری از دستم برنمیاد
مینا
Iran, Islamic Republic of
باید خیرد و فروش اسید ممنوع بشه همونطور که واسه الکل این همه کنترل هست...
Iran, Islamic Republic of
همون پليسهايي كه كليپ هپي رو دستگير كردن حالا بيان كمك كنن خوب چي ميشه فقط بايد برقصي تا دستگير بشي و اگه اسيدبپاشي كسي كاريت نداره
نيما
چند نفر ديگه بايد بهشون اسيد پاشيده ميشد تا شما اطلاع رساني ميكرديد .
باز هم دمشون گرم اونا اطلاع رساني كردن
ووح اله
Iran, Islamic Republic of
چون نيروي انتظامي نميخواهد پي گيري كند وشايد خودس در اين جريان دست دارد بايد مستقيما مردم مقابله به مثل كنند و انتقام بگيرند
Turkey
شاید هم این کار تو و رفقایت است و میخواهید درگیری داخلی بین مردم درست کنید هان؟
حقیقت
این پیام با این لحن بخشی از پازل ضد انقلاب است چه در لباس اصلاحات یا برادر انگلیسیش
Iran, Islamic Republic of
این قدر موضوعات را جناحی نبینید
sara
تلویزیون ایران ۴ نفر رو تایید کرده که بهشون اسید پاشیده شده شما رو چه حساب خیلی راحت میگید فقط ۲ نفر بوده؟
اگه این بلا سر یکی از اعضای خونواده ی خودتون هم اومده بود همین قدر راحت حرف میزدید؟
United Kingdom
پلیس باید شفاف سازی کنه باید شدت عمل داشته باشه من جرات نمی کنم بیرون برم،بی امنیتی تا این حد
دو نفر یکهویی! در یک فاصله زمانی کم! بدون هیچ هماهنگی !تصمیم گرفتند با اسید پاشی به دختران جوان حمله کنند .خبرگزاریها هم تو بوق وکرنا کردند خبرگزاریها خودمون هم که جون براشون مهم نبود واستاده بودن و تماشا کردن !! بهتر نیست سناریو رو عوض کنید مثلا عده ای قصد تخریب امر به معروف رو داشتن ! نکته این هم به عده از آقایان خوش نماید ببخشید مردم رو ... فرض کردید؟
H.G
United States
یکی از دوستان گفنه بود باید فروش اسید ممنوع بشه---آخه واقعا باید آدم چی بگه،پس چی آزاد باشه؟-----ببینم این کشورهای بد بد که درشون حمل اسلحه منع قانونی نداره و سالی یه قتل دراین زمینه انجام میشه همین رسانه های داخلی تو بوق و کرنا نمیکنن؟!------خوب اگه اینجا آزاد بود که شهرها میشدن خط مقدرم جبه!-----واییییییی خاک تو سرم کفر گفتم--استغفرالله---چقدرما گلیم--چقدر خوبیم ما--قربون قد و بالای فرهنگمون برم الهییی!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
به جای انداختن تقصیر گردن این و آن و قدرت های استکباری و آمریکا و دنیا و ... این وحشی ها را پیدا کنید و به شزای اعمالشان برسانید
ادب دوست
این چنایت از طرف هر کس که باشدمحکوم است
الهام
به نظر من این اتفاق چه برای فرد بی حجاب افتاده باشه یا باحجاب فرقی در مسئله نمی کنه . چیزی که مهمه همه این افراد انسان هستند کسی حق نداره به خاطر عقاید شخصی دست به یک همچین جنایتی بزنه . پس این پلیس همیشه در صحنه کجاست .
سارا
توی این کشور که یه لیوان شراب هم اجازه نمیدن فروخته بشه چرا میشه اینقدر ساده اسید خرید
....
کمکم باید بگیم
وطنم تیکه پاره شد تنم
با ولایت
واقعاربرای این قشر از جامعه متاسفم که فکر میکنن اسید پاشی ها کار بچه های انقلابی هست.با وجود همچنین آدمهایی در جامعه دیگه نیازی به دشمن نیست ...
هيچ راهي بجز برگزاري شفاف و علني دادگاه عاملان اسيدپاش نمي تواند اعتماد عمومي را جلب نمايد.
مجید
بخدا که متدین تر و قانونمدار تر اصلاح طلبان ندیدم .توی این هشت سالی که اینهمه جفا در حق این آزاداندیشان شد آیا نمی توانستند انتقام بگیرند کدام عمل خشنی انجام دادند که الان که در قدرت هستند؟
تير 78 يادت رفته؟ فتنه 88 يادت رفته؟ بابا آلزايرمر! به نظرم جهان نيوز بايد سن كامنت گذارها رو هم بزنه كه بدونيم طرف آلزارمر داره يا اونقدر بچه است كه چيزي نميدونه!
منصور
United States
تا پیدا شدن این افراد هر کسی نظر خودش رو میده پس برای محکوم نشدن سریع تر پیدایشان کنید تا واقعیت معلوم شود.
کار داعش و کار این اینگیلیساست دنبال چی هستین دیگه مردم و بدبخت تر از این میخواین ببینید بسه دیگه کی این بیگانه ها دست از سر ما برمیدارند
مهم این نیست که اسید پاشی توسط کی داره انجام میشود مهم اینه که مسولین بدون جناح بندی های سیاسی به فکر امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان باشد. اما روزها بچه ها با نگرانی منتظر بازگشت مادرانشان به خانه هستند.
عبدالله
Germany
فهمش خیلی آسونه کلا سه دهه است که هر اتفاقی در کشور صورت میگرد از دوحال خارج نیست بسته به مثبت یا منفی بودن یا کار خداست یا کار آمریکا
چرا شما نمیفهمید؟!
کوثر
به جای اینکه هی بگین این هست و این نیست دستگیرشون کنید... دانشگاه هنر حالت تعطیلی به خودش گرفته... بعضی از شرکت ها تعطیل شدن اونوقت شما بند کردین این گروه سیاسی . اون گروه سیاسی برای ما اصفهانی ها اینا امنیت نمی شه....
MAJID
تا کی ؟
کی میخاد به داد این حس برسه ؟
وجود من پر از درد و استرسه ...

هرچی داد و فریاد زدم و هر چی اشک
انگار صدا می پیچید به خودم بر می گشت ...
ما همیشه یه جواب داریم کاره دشمنه
آرش
Iran, Islamic Republic of
کار کسانی است که میخواهند در بین زنها و دخترهای جوان کشور رعب و وحشت بیندازند تا به وقتش آنها را وادار به تحمیل خواسته های خود کنند.
غیرت
چقدر یه نفر باید ترسو و بز دل و بی غیرت باشه که دست به این کار فجیع بزنه؟؟؟؟؟ ای خدا کاری کن که مسببین این اسید پاشیها به بدترین حالت ممکنه زجر بکشن و هر لحظه از تو مرگشونو بخوان..آآآمین
اسماعیل
نه چرا مرگشونو بخوان...خدایا کاریشون کن که نه بخوان زنده باشن نه جرات داشته باشن بیان اون دنیا جواب پس بدن...
چند ماه بیش خبری در مورد ورود داعش به ایران منتشرشد بعید نیست که کار این گروه یا هم فکران انها در کشور باشدوقتی داعش در اروبا با هر نیتی طرف دار دارد .....در هر صورت از سازمان دهی قضیه کاملا مشخص است که این عملکرد مخرب نظام میباشد و هرگز مورد تایید شیعه علی نمیباشد.
اون کسانی که مسئله رو به حجاب ارتباط دادن یا خودشون این اسیدپاشی رو انجام دادن یا از اطرافیان خودشون بوده که این حرف رو می زنند و از قصد اسیدپاش اطلاع دارند !!
پس یا خودشون رو به نیروی انتظامی معرفی کنند یا اون فرد اسید پاش رو
شادی
آخر زمان که میگن همینه دیگه ایشالا زودتر نابود بشن
می خواستند زیراب شهر تاریخی اصفهان و بزنند که با بی تدبیری رسانه های داخلی و هیجانی کردن مردم به نظر موفق شدند