شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

مطهری:اصلاح طلبان به دنبال تغییر نظامند

سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 125707
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، اصلاح‌طلبان را به دو گروه طبقه‌بندي كرد و با بيان اينكه گروهي از اصلاح‌طلبان خواستار اصلاحات در درون نظام هستنند‏، افزود: اين گروه از اصلاح‌طلبان كه اكثريت آنان را نيز تشكيل مي‌دهد، به طيف اصولگرايان معتدل بسيار نزديك هستند.
علي مطهري نماينده تهران در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص تعامل اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در تشريح وضعيت دو طيف داخلي اصلاح ‌طلبان، تصريح كرد: گروه اول از اصلاح‌طلبان، كساني هستند كه به دنبال تغيير ساختار نظام‌اند و گروه دوم كه اكثريت نيز هستند خواستار اصلاحات در درون نظام‌اند. اين گروه دوم به طيف اصولگرايان معتدل بسيار نزديك بوده و مي‌توان با آنها تعامل خوبي داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با تاييد عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان داشت: اين اقدام دولت تخلف و گريز از قانون محسوب مي‌شود. دولت بايد هر چه زودتر براي ارسال مصوباتش به مجلس اقدام كند والا نمايندگان در قالب سوال از رئيس‌جمهور موضوع را پيگيري خواهند كرد.

وي در مورد پيگيري‌هاي مجلس جهت تمكين تمام دستگاه‌هاي اجرايي به قانون، اظهار داشت: اگر مجلس به وظايفش عمل كند جلوي قانون‌گريزي را خواهد گرفت. در اين ميان نمايندگان با عمل به وظايفشان و اجراي قانون اساسي مي‌توانند مانع قانون‌گريزي‌ها شوند.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس ادامه داد: اما برخي از نمايندگان به خاطر ملاحظات سياسي به وظايفشان عمل نمي‌كنند و موجب سركشي و قانون‌گريزي دولت مي‌شوند.

مطهري افزود: هر دولتي به طور طبيعي مايل است نظارتي به كارهايش نباشد و تمايل به خودكامگي دارد. در اينجا وظيفه مجلس است كه در مقابل قانون‌گريزي‌ها بايستد.

نماينده تهران در خصوص قانون‌گريزي‌هاي دولت، خاطرنشان كرد: اكنون نيز موارد متعددي از قانون‌گريزي‌هاي دولت همانند اجرا نكردن قانون پرداخت اعتبار از صندوق ارزي به مترو تهران و كلان‌شهرها، عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، عمل نكردن به مصوبه مجلس درباره پذيرش دانشجو براي آموزشكده‌هاي فني‌وحرفه‌اي، درخصوص اجراي قانون حجاب و موارد ديگر ديده مي‌شود. مجلس مي‌تواند در قالب سوال از وزرا و رئيس‌جمهور آن را مطرح كند تا مانع قانون‌گريزي‌ها در كشور شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر اصولگرای معتدل (!) کسی است که برای روزنامه های اصلاح طلب مطلب می نویسد و افراطی ترین حرف های آنان را می زند و تیتر اول آن ها است؛ در این صورت باید اعتراف کرد که هیچ اصلاح طلب معتدلی وجود ندارد.
Latvia
مجلسي مي تواند جلوي قانون گريزي را بگيرد كه نمايندگان آن مستقل و غيرجناحي، كارشناس باسواد و خبره ،پاكدست، قانونگرا و نظارت پذيرباشنداماعملكرد اخير نمايندگان وامدار جاسبي و مصوبه يكشنبه سياه و موضعگيريهاي كاملا خصمانه امثال آقاي مطهري عليه رئيس جمهور منتخب عكس استقلال و بي طرفي بخش مهمي از نمايندگان را ثابت مي كند!
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری پروژه نزدیکی بخشی از جریان فتنه در داخل نظام را پیگیری میکند وایشان بداند هر کسی این مسائل راطرح کند به عنوان بخشی از کارگزاران این جریان شناخته میشود جریان فتنه دنبال تقویت جایگاه خود برای بازسازی و ضربه ای مجدد به نظام است واین موضوعی نیست که در شان ایشان باشد
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان اصیل دایرة بسیار محدودی دارند؛ آنهایت که وارثان نهایی این حکومت اسلامی خواهند بود به کوری چشم حرامخواران و دنیا طلبان و فتنه جویان
Iran, Islamic Republic of
با توجه به متن تیتر را باید یه این صورت اصلاح کنید: "مطهری: برخی اصلاح طلبان به دنبال تغییر نظامند
Iran, Islamic Republic of
ما هم می گوییم که اصلاح طلبانی که به دنبال تغییر نظامند به آقازاده هایی مثل ع.م. بسیار نزدیک هستند. اصلا خودشونند.