جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۱
ادامه پروژه ناکام تروریست‌ها در پوشش ائتلاف علیه داعش؛

حرکت نمایشی پدر تروریست‌ها علیه داعش!

وقتی پروپاگاندای مسئولان آمریکا مورد اقبال قرار نگرفت
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 379904
حامیان غربی-عربی تروریست‌های تکفیری، پس از شکست تروریست‌ها از مقاومت، این‌بار با تشکیل «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» ادامه پروژه ناتمام خود را از سر گرفتند... در داخل آمریکا نیز از هم‌اکنون زمزمه مخالفت با طرح اوباما به گوش می‌رسد... «میدل ایست آنلاین»: رئیس‌جمهور آمریکا شهروندان این کشور را برای آغاز جنگی دیگر در جهان فریب داد
حرکت نمایشی پدر تروریست‌ها علیه داعش!
گروه بین الملل جهان نيوز: ایالات متحده آمریکا که طی چند سال گذشته، با حمایت‌های پیدا و پنهان خود از تروریست‌های تکفیری به دنبال رسیدن به اهداف استعماری خود در منطقه بود، پس از شکست تروریست‌های اجاره‌ای از مقاومت، به فکر تشکیل «ائتلاف ضدداعش» آن هم از نوع بین‌المللی آن افتاده است تا بدین ترتیب، پروژه ناتمام و ناکام مانده آنها را تمام کند.

تضعیف مقاومت، شاید بزرگترین هدفی بود که غربی‌ها در کنار اهدافی چون ایجاد جنگ مذهبی، اختلافات قومی، اسلام‌ستیزی، تخریب واژه مقدس جهاد و ده‌ها هدف دیگر دنبال می‌کردند و تکفیری‌ها را بهترین وسیله برای رسیدن به این اهداف یافته بودند. واقعیت این است که غربی‌ها با همراهی برخی کشورهای مرتجع عربی تا پیش از این با راه‌اندازی‌ جنگ نیابتی و با پیاده نظامیانی همچون تروریست‌های تکفیری به دنبال رسیدن به این اهداف بودند اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که خود باید وارد معرکه شوند.

نگاهی به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که در قالب ارائه استراتژی مقابله با داعش مطرح شده به خوبی موید این تحلیل است.

اوباما گفت: بدون تردید کشورش بدون اجازه دمشق و برای هدف قرار دادن مواضع داعش به این کشور حمله نظامی می‌کند.

این در حالی است که طی چند سال گذشته همین کشورهای تشکیل‌دهنده ائتلاف با برگزاری کنفرانس‌های متعدد در کشورهای مختلف با عناوین فریبنده «دوستان سوریه» علنا از همین تروریست‌ها حمایت می‌کردند.

برخی تحلیل‌گران نیز معتقدند جنایات کثیف تکفیری‌ها که با حمایت‌های همین کشورها صورت گرفته، برای حامیان آنها چاره‌ای نگذاشته جز اینکه با انجام برخی حملات پراکنده و غیرموثر به مواضع تروریست‌ها، خود را تبرئه کنند!

اما به رغم همه اینها، ائتلاف جهانی اوباما علیه داعش با استقبال سرد برخی کشورها و رسانه‌ها مواجه شده است.

دولت ترکیه که تاکنون در جنگ‌های منطقه واشنگتن به عنوان یک متحد و عضو ثابت ائتلاف آمریکا ظاهر می‌شد، این‌بار اعلام کرد در هیچ عملیات نظامی علیه داعش شرکت نخواهد کرد. آنکارا به علاوه اعلام کرد که اجازه نخواهد داد ائتلاف تحت رهبری آمریکا از پایگاه‌های هوایی ترکیه برای حمله به داعش (در عراق و سوریه) استفاده کند. این موضعگیری ترک‌ها به قدری غافلگیرکننده بود که دیروز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را به آنکارا کشاند، تا بلکه وی بتواند مقامات ترک را برای همراهی با کاخ‌سفید متقاعد کند.

به اعتقاد کارشناسان، اگر مخالفت ترکیه با حضور در ائتلاف ضد داعش ادامه پیدا کند، سرانجام این ائتلاف جز شکست نیست.

دولت اردن نیز ابتدا اعلام کرده بود، در ائتلاف آمریکا علیه داعش مشارکت نمی‌کند. اما پس از سفر جان کری به امان و دیدارش با «عبدالله» شاه اردن، موضع اردن تعدیل شد و عبدالله به خبرنگاران گفت: کشورش از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی حمایت می‌کند. عبدالله در این اظهارات خود، نامی از داعش و یا ورود اردن به ائتلاف سخنی نگفت.

دولت‌های آلمان، انگلیس و فرانسه نیز اعلام کردند، در حملات هوایی علیه داعش در سوریه مشارکت نمی‌کنند. در ارتباط با عراق دو کشور نخست چیزی نگفتند، ولی فرانسه اعلام کرد که در حملات به مواضع داعش در عراق مشارکت می‌کند.

در میان محافل رسانه‌ای، روزنامه «دیلی‌تلگراف» طی تحلیلی، سخنان اوباما را متناقص خواند و نوشت که وی استراتژی خاصی برای مبارزه با داعش ندارد.

پایگاه اینترنتی «میدل ایست آنلاین» نیز نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا شهروندان این کشور را برای آغاز جنگی دیگر در جهان فریب داد. روزنامه‌های «نیویورک تایمز» و «واشنگتن‌پست» هم بدون اتخاذ مواضع صریحی، اظهارات اوباما را گزارش دادند.

در داخل آمریکا نیز از هم‌اکنون زمزمه مخالفت با طرح اوباما به گوش می‌رسد. سناتور جمهوریخواه «مایکل مک کائول» گفت، اوباما طرحی برای مقابله با افراط‌گرایان در داخل آمریکا ارائه نکرده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» به جایگاه رئیس‌جمهور آمریکا در میان مردم این کشور پرداخت و نوشت: محبوبیت اوباما حتی از «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق هم در میان مردم کمتر شده است.

باراک اوباما چهارشنبه گذشته در مورد «راهبرد آمریکا برای مقابله با داعش» سخنرانی کرد و گفت: براساس این راهبرد، نیروی هوایی آمریکا مواضع عناصر داعش را در هر کجا که باشند، هدف قرار داده و نیروهای محلی همپیمان آمریکا نیز عملیات زمینی را برعهده می‌گیرند.

اوباما که تا ماه‌های گذشته از داعش در سوریه حمایت می‌کرد، افزود: بگذارید دو چیز را به صراحت اعلام کنم، داعش اسلامی نیست. هیچ دینی کشتن بی‌گناهان را نمی‌بخشد و اغلب قربانیان داعش هم مسلمان بوده‌اند.

اوباما افزود: داعش یک دولت نیز نیست. این گروه به القاعده در عراق وابسته بوده است و از شکاف‌های فرقه‌ای و جنگ داخلی سوریه برای به دست آوردن سرزمین‌های دو سمت مرز سوریه و عراق سوءاستفاده کرد.

اوباما گفت: خیلی روشن و ساده بگویم که داعش یک سازمان تروریستی است و هیچ هدفی جز کشتار تمام کسانی که در مسیرش قرار می‌گیرند، ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از طرح این کشور سخن گفت و اعلام کرد: آمریکا برای حمله بی‌امان به تروریست‌های داعش در سوریه و عراق و هر جای دیگر که باشند، ائتلافی را رهبری خواهد کرد. به گفته اوباما، نیروی هوایی آمریکا به همراه نیروی زمینی کشورهای دوست منطقه این عملیات را به انجام خواهند رساند.

کارشناسان با اشاره به استقبال سرد کشورهای منطقه از راهبرد آمریکا، پیشاپیش این راهبرد را شکست خورده می‌دانند. به گفته آنها، هیچ کشوری حاضر نمی‌شود به خاطر آمریکا نیروهایش را به عراق اعزام کند. علاوه بر آن، دولت بغداد نیز اعلام کرد، اجازه ورود نیروی زمینی هیچ کشوری را به خاک عراق نمی‌دهد.

خبر دیگر اینکه، به گفته مقامات آمریکایی، ژنرال «جان آلن» فرماندهی ائتلاف علیه داعش را برعهده می‌گیرد.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر امریکا در مذاکرات هسته ای حقوق ایران را برسمیت بشناسد و تحریم ها را بردارد دولت ایران به تنهایی قادر است ظرف یکماه بساط داعش را از عراق و سوریه جمع کند و ریشه این گروهکها را بخشکاند نیازی به ائتلاف چهل کشور نیست ولی اگر ایران نباشد چهل کشور هم کاری از پیش نخواهند برد .
United States
بعید می دونم این اتفاق بیفته
United States
مرگ بر آمریکا
United States
بلند بگو
م
United Kingdom
قدم بعدی امریکا در صورت عدم تشکیل ائتلاف ضد داعش متوجه کشورهای عربی خواهد شد
United States
مرگ بر آمریکا
مهد تروریست ها و افکار تروریستی عربستان سعودی هم در ائتلاف شرکت داره یعنی همه چیز یک بازی مسخره است به کارگردانی صهیونیسم
سعيد110
در اين قبيل وقايع چند اتفاق مهم مي افتد.
دردسر تروريستهايي كه تارخ مصرفشان گذشته است كم مي شود.
چند برابر تروريستها از مسلمان ها كشته خواهند شد. چون اغلب حملات هوايي و از طريق هواپيماي بدون سرنشين است.
كلي تسحيلات امريكايي با دلالي صهيونيست ها فروخته خواهد شد. در واقع انبارهاي استراتژيك آمريكا در منطقه نوسازي مي شوند. اساساً آمريكا دو كلاجه! اسلحه مي فروشد.
اساساً هر گونه نا امني و هرج و مرج در منطقه آب به آسياب صهيونيست و استكبار جهاني ريختن است.
آنچه مهم است حضور آمريكا در منطقه است و هر زمان بهانه اي جور است، هرچند بيشتر مواقع جور خواهند كرد، آمريكا به اين حضور عمق خواهد بخشيد.
پاشنه آشيل حضور امريكا در منطقه، همچنين حذف غده سرطاني از منطقه، همانا بدرك واصل شدن جمع كثيري از آنهاست.
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما چه قدر عقبید آمریکا از طریق دانمارک خواستار همکاری ایران شد ولی ایران به دلایل درست که نمشود سوریه و ایران رو درکنار عربستان و اسراییل و ترکیه قرار داد نپذیرفت اونها فقط دنبال تضعیف سوریه هستند نه نابودی داعش که کور خوندند ایران و روسیه باید به سوریه موشک بدن تا در صورت اولین تجاوز آمریکا سوریه آمریکا رو تنبیه سختی بکنه
ناشناس
Germany
جالبه
درود بر کیهان دشمن شکن