يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳۱
۸۸

ادعاهای جنجالی جعفر توفیقی در تحصن سال ۸۸ +فیلم

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 307309
جعفر توفیقی، از مدعیان تقلب در انتخابات 88، اخیرا از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد.
ادعاهای جنجالی جعفر توفیقی در تحصن سال ۸۸ +فیلم
به گزارش جهان، این انتصاب تامل برانگیز در حالی صورت گرفت که جعفر میلی منفرد، گزینه نخست حسن روحانی برای وزارت علوم، به این دلیل نتوانست رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس را کسب کند که متهم به دخالت در فتنه 88 بود.

آقای توفیقی از نقش آفرینان در حوادث سال 88 بوده و فیلم ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات هم وجود دارد.

جهان نيوز، این فیلم را با هدف شفاف‌سازی فضای سیاسی کشور به نقل از نسیم منتشر می کند و آمادگی دارد تا توضیحات آقای دکتر جعفر توفیقی را در این رابطه منعکس کند.



متن سخنان توفیقی در آن جلسه بدون هیچ تغییری در ادامه می‌آید:

«مسجد دانشگاه تهران (تحصن اساتید برای حمایت از آقای میرحسین موسوی)

مجری: دعوت می‌کنیم از آقای توفیقی معاون وزیر علوم و رئیس ستاد دانشگاهیان رئیس جمهور منتخب جناب آقای میرحسین موسوی (تشویق حضار)

توفیقی: من ابتدا تشکر می‌کنم از احساس مسئولیت اساتید محترم دانشگاه تهران و دانشجویان عزیز دانشگاه تهران در برگزاری این تحصن و انتظار هم البته از دانشگاه تهران به عنوان پیشتاز کشور در عرصه‌های علمی و سیاسی این گونه است.

امیدوارم که ان‌شاءالله با این حرکت که سراسر آرامش هست و اعتراض، ان‌شاءالله بتوانیم به حقوق حقهٔ ملت ایران و دانشجوبان و دانشگاهیان ایران دست پیدا کنیم. بنده هم حسب وظیفه در جمع شما حاضر شدم که در این اعتراض سهم بسیار کوچکی را در واقع ایفا بکنیم. واقعیت مطلب عمق تاسف به اندازه‌ای است که آدم نمی‌تواند احساسات خودش را درست بیان کند و به معنای واقعی در این جلسه صحبتی را بکند. ولی چند جمله از باب مشارکت در این حرکت بسیار غرور‌آمیز خدمت شما عرض می‌کنم. ان‌شاءالله سایر دوستان مباحث را تکمیل می‌کنند.

واقعیت مطلب؛ من تصور می‌کنم که ملت ما در آستانهٔ یک فرصت بسیار استثنایی قرار داشت. یعنی این حضور مردم، پیر و جوان و استاد و دانشجو کارگر و کارمند بی‌سابقه است. این حجم حضور در پای صندوق‌های رای آن هم بعد از سی سال که از تجربه انقلاب اسلامی گذشته است، ایرانیان داخل و خارج از کشور، به نظر من کشور را در آستانهٔ یک فرصت بسیار استثنایی قرار داده بود.

اگر ما اجازه می‌دادیم که انتخابات روند معمول خودش را طی بکند به نظر من این نظام پایه‌های خودش را برای همیشه تثبیت می‌کرد برای اینکه یک حضور ۴۰ و ۵۰ میلیونی مردم با سلایق مختلف با عقاید مختلف با گرایش‌های سیاسی مختلف و یک رای بسیار قاطع به آقای مهندس موسوی به نظر من و احترام کشور و احترام دولت به این رای به نظر من استثنایی‌ترین فرصتی بود که ما بعد از انقلاب بدست آورده بودیم ولی به نظر من بدترین سناریو را انتخاب کردیم یعنی در این دو راهی انتخابات، انتخابی که الان شد و انتخابی که می‌توانست بشود بدترین انتخاب را کردیم یعنی درست نقطهٔ مقابلش و کشور در آستانهٔ تزلزل، مردم در آستانهٔ تزلزل، توهین به شخصیت مردم به عقیدهٔ مردم و به رای مردم و از هم پاشی این اتحاد اجتماعی، یعنی ما اختیار داشتیم که اتحاد اجتماعی را انتخاب بکنیم. اتحاد سیاسی را انتخاب بکنیم و اختیار داشتیم که از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی اجتماعی را انتخاب بکنیم. به نظر من با بی‌تدبیری، بدترین انتخاب را در واقع به عمل آوردیم و الان وضعیت را شما می‌بینید، نارضایتی مردم، دانشجوها، اساتید، نخبگان که یک اعتراض واقعا سراسری است.

بنده امیدوار هستم که ان‌شاءالله تا بیش از این دیر نشده دوستان تامل کنند و برگردند به این مسیری که انتخاب غلطی را که شد ان‌شاءالله اصلاح بکنند. بدتر از آن هجمه‌ای است که ما الان به دانشجوها داریم می‌کنیم. و واقعا باید تشکر بکنیم که اساتید این‌گونه از هجومی که به دانشجویان مظلوم و بی‌دفاع شده دارند حمایت می‌کنند و این یک چهره‌ی خوبی برای نظام به نظر من نیست، عکس‌هایی که در دنیا پخش می‌شود فیلم‌هایی که در دنیا پخش می‌شود تجاوزهایی که به حریم خوابگاه‌ها وارد می‌شود و دانشجویان فرهیخته و مظلوم ما اینگونه دارند مورد هجمه قرار می‌گیرند و به سرعت فراموش کردند دوستان که همین‌هایی که الان زیر باتوم و اسلحه و این فشار دارند لطمه می‌بینند همان کسانی بودند که حماسهٔ ۲۲ خرداد را آفریدند و حماسه راهپیمایی دیروز که واقعا از ابتدای انقلاب شاید یکی از همایش‌های بی‌نظیر بود و حضور مردم در صحنه بود.

واقعیت مطلب همه ما حالا دانشجویان جوان را عرض نمی‌کنم اما هم سن و سال‌های خودم که سی سال انقلاب را تجربه کردیم ما حوادث زیادی داشتیم که مردم را متالم کرد. ماجرای ۷ تیر ماجرای ۸ شهریور، شهید بهشتی، شهید رجایی که این‌ها حوادثی بود که واقعا مردم را ناراحت می‌کرد. اندوهگین می‌کرد متاثر می‌کرد ولی واقعیتش من تجریهٔ خودم این است هیچ حادثه‌ای به اندازهٔ این اتفاق که افتاد روحیه و شخصیت مردم را جریحه‌دار نکرد و متاسف و متاثرشان نکرد و در این سطح ملی این که ما به رای مردم توهین کنیم و در رای مردم دستکاری کنیم و متاسفانه رای را به اسم کسانی بگذاریم که کمترین اخلاق و ادب و همه چیز را در واقع فرو ریخته‌اند بنیان‌های اخلاقی را فرو ریختند (تشویق حضار و صدای الله اکبر) ای کاش واقعا بنده آرزو می‌کنم و ای کاش نمی‌دانستیم که این ۲۴ میلیون رای به اسم چه کسی رفته است. ای کاش این ویژگی‌ها پشت پرده باقی می‌ماند و ما فقط یک تخلف کوچک انتخاباتی را شاهد بودیم. ای کاش اینجوری می‌شد ولی همهٔ مردم دیدند در هفته‌های گذشته در ۴ سال گذشته سیاست‌ها را تدبیرها را اخلاق را بینش‌ها را دیدند و الان عمق تاسف جایی است که این ۲۴ میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟

این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می‌کند. ای کاش به اسم یک آدمی می‌رفت که ما درست نمی‌شناختیمش. ای کاش برای کسانی می‌رفت که ما شناخت درستی نداشتیم و مردم ندیده بودند دروغ گفتن صریح را و تهمت زدن‌های صریح آن‌ها را به شخصیت‌های کشور و به ارکان انقلاب و این که ما تمام انقلاب را زیر سوال ببریم. دستاوردهایش را زیر سوال ببریم جنگ را زیر سوال ببریم بهترین فرماندهان جنگ را زیر سوال ببریم فقط برای این که رای بیاوریم. فقط می‌خواهیم فضایی ایجاد کنیم که در آن فضا می‌خواهیم رای بیاوریم.

به نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که ... (تشویق حضار) که در واقع انقلابیون چند روزه هستند، مدیران چند روزه هستند و جالب است که خدمت‌تان بگویم عمدهٔ نقطه ضعف‌هایی که به دیگران می‌گیرند خودشان ده‌ها برابر این نقطه ضعف‌ها از مدرک تحصیلی از نظر کارشناس بودن از نظر در انقلاب حضور داشتن از نظر تاثیری که در جنگ گذاشتند تمام ایرادهایی که به دیگران می‌گیرند از نظر ادب، اخلاق، بی‌تدبیری، شما صد برابر این را در خود همین‌ها می‌توانید مشاهده بکنید.

وقت را بیش از این نمی‌گیرم، بنده وظیفه دارم به عنوان یک مسئول کوچک در وزارت علوم سابق حمایت خودم را از اعتراض شما از اعتراض اساتید در این خصوص حمایت خودم را از دانشجویانی که تجربه داشتم و با آن‌ها برخورد داشتم،‌ سال‌ها با این‌ها نشست و برخاست کردم، دانشجویانی که همیشه مظلوم واقع می‌شوند و جالب که باتوم‌ها اول باید به سر آن‌ها بخورد، در اتاق‌های‌شان و در حریم امن خوابگاه‌شان پناهگاهی نداشته باشند و فریادرسی نداشته باشند، حمایت خودم را در واقع از این اعتراض اعلام می‌کنم و محکوم می‌کنم این برخوردی که با فضای امن دانشگاه می‌شود با دانش می‌شود با دانشجو می‌شود و در شرایطی که دانشجو هیچ سلاحی برای دفاع از خودش ندارد متاسفانه شدیدترین تجاوزها به حریم دانشجو و دانشگاه انجام می‌گیرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
Iran, Islamic Republic of
سلام قولا من رب الرحيم
قريب به اتفاق اين انتصابات به فضل الهي در راستاي مشي اعتدال ادعايي است و خدا را شاكريم كه معناي اعتدال را به ما فهماندند مدعيان اعتدال!!!!
نكته جالب اينجاست كه تماميت خواهان و مدعيان قدرت چقدر سريع چهره واقعي خود را نشان ميدهند!!!!!
شما که همواره با ظن بد نگاه می کنید، فراموش نکنید آقای روحانی منتخب ملت هستند.
کریم
بنده به عنوان یک اصول گرایی منقتد نسبت به فتنه 88، حقیقتا خودم و شما را به انصاف دعوت می کنم
در متن سخنان این بنده خدا، به غیر از بیان شرایط آن زمان(در قالب انتقاد) که حق ایشان هم است چیز دیگری نمی بینم
Russian Federation
واضح تر وصریح تر از این من تاحالا ندیده بودم که یک شخصی ادعای تقلب بکنه .این شخص میگه به شعور ملت ایران توهین شده ....این بیان اوضاع و شرایطه؟! براچی بیخود و بی جهت دفاع میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز جان مهمترین چیزی که وجود داشت و شما ندیدی ... این بود که یک نفر که اتفاقا خیلی هم خودش را با سابقه و با تجربه و انقلابی میداند.... همه تجربه و اخلاق و انصاف را کنار گذاشته و چنان جو گیر شده که هرچه bbc گفته.. ایشان هم تکرار کرده و بدون ارائه سند و دلبل و تنها به خاطر وجود موج احساسات حرفهای دروغ و باطل دیگران داده...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اخوی اصول گرای منتقد،
خودت یکبار دیگه متن صحبت این حضرت استاد را بخوان.
....در این سطح ملی این که ما به رای مردم توهین کنیم و در رای مردم دستکاری کنیم و متاسفانه رای را به اسم کسانی بگذاریم که کمترین اخلاق و ادب و همه چیز را در واقع فرو ریخته‌اند بنیان‌های اخلاقی را فرو ریختند... ای کاش واقعا بنده آرزو می‌کنم و ای کاش نمی‌دانستیم که این ۲۴ میلیون رای به اسم چه کسی رفته است....

ازهمین چند جمله شما بعنوان منتقد منصف هر برداشتی داشته باشی منم قبول دارم!!
Iran, Islamic Republic of
جناب اصولگرای معتدل دیگه چی می‌خوای ببینی؟!!
وقتی در شرایط حساس فتنه ادعای تقلب را تأیید میکند و مرتکب جرم و ظلم بزرگ می‌شود دیگر انتظار چه چیزی دارید؟ به نظرم چیزی که از ما میخواهید انصاف نیست، بی خیالی و تسامح است آن هم در برابر ظلم و خیانت بزرگ به کشور. لطفا در افکارتان تجدیدنظر کنید.
رضا
سلام
برادر منتقد بنظر حضرتعالی استفاده از نیروهایی که فاقد بصیرت لازم هستند و اینگونه بقول شما داستان سرایی میکنند عدالت است ؟
آن هم کجا و در چه پست و مقام و چه وزارتخانه ای !!
خدا به همه توفیق بدهد
ناظر
Iran, Islamic Republic of
آنچه که مبرهن است ایشان هم مانند برخی خواص ... که مطمئناً دسترسی به اطلاعات موثق دارند و بارها سیستم انتخابات کشور را تجربه کرده اند همراه و همصدا با طراحان فتنه، سیستم انتخابات کشور رو به باد تهمت و افترا می بندد، چرا؟ فقط به دلیل اینکه نتیجه انتخابات ، برنده رقیب آنها بوده است!؟
علی
اینکه مستند بگوییم تقلبی در انتخابات رخ داده اشکالی نداردآنچه که بد است این است که مردم را به اردوکشی خیابانی دعوت کنیم
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم. معذرت
این آقا کریم هم خودشو به اون راه زده!
علنا توفیقی هرچی دلش خواسته گفته و درون خبیثشو برملا کرده، من خودم دانشجوی پلی تکینک بودم و ادبیات امثال این مسئولانو خوب میشناسم
من با اینکه روحانی رو قبول نداشتم ولی حداقل خدا میدونه اینجوری هم نمیشناختمش، به خدا هنوز تو شوکم که یک همچنین کسی رو سرپرست گذاشته.
خدا ازش نگذره
این دیگه جای شوخی و تعارف نداره
باید به صورت علنی به خود روحانی به صورت جدی اعتراض کرد.
اخفی
میگه تقلب شده
حالا تو میگی تحت تاثیر زمان بوده
شما معلم میشدی کسی از 20 کمتر ازت نمیگرفت
آیا ما باید از این به بعد از ترس اینکه ستاره ای بشویم از فتنه سخن نگوییم؟آقای روحانی شما شاید در اباحه گری را به اسم آزادی گشودید اما درب حقیقت را کاملا بستید.
میلی منفرد نشد جعفر توفیقی اگر جعفر توفیقی نشد باز هم یک اصلاح طلب دیگر اگر صدبار هم افراطیون رای ندهند بازهم یک اصلاح طلب معرفی می شود میدونید چرا؟ چون دانشگاهی خواستار تحولند خواستار اینند که یک اصلاح طلب وزیرشان باشد پس بی خودی به خودتان زحمت ندهید تا اسناد رو کنید آقایون کاسب فتنه
روحانی متشکریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزدانشگاهی خواستار تحول،
لطفا شما از طرف خودت حرف بزن نه از طرف جامعه دانشگاهی.
من بعنوان یه عضو این جامعه دانشگاهی که هم در فتنه 78 و هم در فتنه 88 حضور داشتم هیچ تمایلی به تحول کور و سخیف شما ندارم.
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوست عزيز مگر شما چند سال دانشجو بوديد؟؟؟؟ مشروطي هم اين قدر طول نمي كشيد. تازه ما در صحت و سقم اين سند شك داريم .
Malaysia
نابغه يكي ميتونه تو دهه 70 ليسانس باشه تو 80 فوق يا دكترا بخونه مگه قراره همه مثل شما فقط يه بار برن دانشگاه درس بخونن؟ بابا مجيد دلبندم.......
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقا طاهر،
من در سال 78 دانشجوی دانشگاه تهران و ساکن خوابگاه کوی دانشگاه بودم.
در سال 88 ، محل کار من دانشگاه تهران بود و بواسطه همان ارتباطات زمان تحصیل با بسیاری از بزرگان دو طرف آشنایی و ارتباط کاری و فکری داشتم.
محمد
جامعه دانشگاهی در 4 تا تشکل اصولگرا خلاصه نمیشه!
مهدي
دوست عزيز مهدي،شما كه از 78 تا 88 تو دانشگاه حضور داشتي،يكم درس بخون آخه. راس ميگه اكثر دانشگاهيان خواستار تحولند
عليرضا
خداي نكرده قصد توهين به هيچ كس رو ندارم ولي برادر عزيزي كه هنوز داري فتنه فتنه ميكني ميشه فتنه رو واسم معني كني، اينكه جمعيتي ميليوني به صورت مسالمت آميز طبق قانون جمهوري اسلامي كه باباي من و تو بهش راي دادن حق تظاهرات دارن و تظاهرات هم كردن اسمش فتنه است، يا اينكه گوشامون رو كر كنيم و چشمامونم كور و باتوم به دست بريزيم سر جووناي بدبختي كه با هزار اميد و آرزو راي دادن؟! اصلا گيريم حق با تو كه اينا همونايي بودن كه شيشه بانك شكستن و سطل آتيش دادن و عكس امام امت رو پاره كردن، چرا وقتي بارها و بارها درخواست مجوز راهپيمايي كردن از وزارت كشور، وزارت كشور نداد مجوز رو؟ خب مجوز ميداد تا مردم ببينن اينا همونايي ان كه اين كاراي زشت رو انجام ميدادن!!! دوست عزيز من، كجاي عقل، قانون، عرف، شريعت و انسانيت داريم كه ميشه ٣ نفر رو بدون محاكمه، تا الان ٢ سال و نيم توي حبس نگه داشت؟ برادري كه خودتو دانشجو معرفي ميكني و نميدونم هستي واقعا يا نه! جعفر توفيقي فتنه گره يا اونايي كه تير ٧٨ و تير ٨٨ ريختن توي خوابگاها و دوستاتو لت و پار كردن؟!! يا شايدم اونايي كه تو كهريزك اون جنايت رو كردن و ما هنوز نفهميديم كيا بودن اصلا!!!؟ چرا چشم و گوشتو باز نمي كني آخه برادر جان؟ والسلام
دوست عزیز
اگر چشم و گوش باز این قضاوت یک طرفه و مغرضانه شماست،‌ما نخواستیم.

اول) اون جمعیت میلیونی معترض که اولین بار اومدن بیرون تا زمانیکه در انتهای راهپیماییشون دست به خشونت نزدن کسی کاریشون نداشت.
اما بعدش که شلوغ کردن و به اغتشاش تبدیل کردن باهاشون برخورد شد و وسط دعوا هم حلوا خیر نمی کنن و اگر بحث باتوم و این حرفهاست بهتره محظ نمایش دلخوش کنک انصاف هم که شده به نامردی اغتشاشگران (معترضان به زعم شما و در خوش بینانه ترین حالت به زعم ما) هم اشاره کنید که مجال شمردنش نیست.

دوم) هر کی رای داد با امیدو آرزو بود . اگر انصاف دارید به خراب کردن جشن طرفداران رقیب هم که با برخورد غیرقانونی شما مواجه شد اشاره کنید. ادم عاقل و چشم و گوش باز و منصف اولین راه برای پیگیری اعتراضشو قانون می دونه نه لشگرکشی و عربده کشی خیابونی.

سوم) همونهایی که اون فجایع رو با اعتراضات غیرقانونی شون به بار اوردن برای 25 شهریور 89 جهت همدردی با انقلابیون عرب! درخواست راهپیمایی کردن و اجازه صادر شد اما وقتی اومدن تو خیابون تنها حرفی که نزدن شعار به نفع انقلابیون عرب بود بلکه شروع کردن به توهین و تخریب ارکان نظام و درگیری و دعوا

چهار) این سئوال ما هم هست اما ریشه ای تر، کجای عقل قانون شرع و ... حکم می کنه سران یه جریانی با دعوت از طرفداراشون بخوان تا این همه بلوا درست کنن بعد هیچ نهادی باهاشون برخورد نکنه و فقط به حصر بسنده کنن و حقوق و مزایا و گشت و گذارشون به راه باشه و به ریش هر دو طرف دعوا بخندن که مسخره دست اینا شدن؟

پنج) درمورد کوی دانشگاه هم داستان به همین منوال بود که یک اعتراض صنفی به سیاسی و بعد به بلوا کشیده شد و برخی وزرای دولت وقت آتش بیار معرکه شدن. هرکس نسیم بکاره توفان درو می کنه. وقتی جناح معترض شعبون بی مخ هاشو روانه میدون می کنه از این ور هم شبون بی مخ ها باهاشون مقابله می کنن. اگر انصاف داشتید اون حوادث هم مورد انتقاد صریح و شدید رهبری بود منتها نه اینور دعوا و نه اونور دعوا هیچ کدوم صدای ایشونو نمی شنون و فقط ازش مطالبه گری دارن

شش) درمورد کهریزک هم بله باید با خاطی برخورد بشه اما نقش کسی که فتنه گر بوده نباید فراموش بشه مثل این می مونه یکی برای دزدی و یا تعدی به ناموس ادم بیاد توی خونه بعد صاحبخونه بزنه طرفو بکشه و دادگاه با فراموشی رفتار مقتول فقط قتل رو ببینه و بخواد قاتلو بکشه.!

ما هم از شما و امثثال شما می خوایم چشم و گوشتونو باز کنید آخه برادر جان
والسلام
معلم بازنشسته
France
چون بحثها کمی بر مدار عقلانیت قرار گرفت لازم می دانم چند نکته را اضافه کنم:

1. در همان روزی که جمعیت میلیونی در سکوت کامل به خیابان آزادی آمدند، چند نفر بی تدبیر بر آنها آتش گشودند و نتیجه کشته شدن 6 نفر شد

2. سخنان توفیقی در همان روز (یعنی دومین روز بعد از انتخابات) و در شرایطی مشروح شده که برداشت اکثر مردم همین بود

3. توفیقی و دیگر استادان و دانشجویان در اعتراض به تکرار حادثه ای به مسجد دانشگاه آمدند که در 18 تیر ماه با حمله کوی دانشگاه دل رهبری را به درد آورد و هزینه گزافی بر نظام تحمیل کرد این جریان با تصور اینکه حمله مجدد به کوی دانشگاه باعث ترس دانشگاهیان و عقب نشینی آنها خواهد شد به صورت وحشیانه این حرکت را تکرار کردند

4. نه تنها حصرها بی حکم و ضابطه است بلکه توفیقی رئیس ستاد انتخابات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بود که توسط شورای نگهبان تایید شده بود و جای سوال دارد که آقایان تا دیروز کجا بودند؟ آیا برای گرم کردن بازار انتخابات فعالیت عارف و توفیقی مجاز بود ولی حالا تخلف است؟

5. طی چهار سال گذشته، یکی از مهم ترین متهمان حوادث پس از انتخابات، قاضی مرتضوی در راس ستاد قاچاق کالا و ارز و سپس تامین اجتماعی قرار گرفت ولی در مقابل بسیاری از معترضان گمنام از زندگی ساقط شدند! اینها به دور از عدالت و اعتدال است!

6. در خصوص مثال ششم، لازم است بدانید از حیث حقوقی تفاوتی میان یک قاتل خیابانی با کسی که یک دزد را در داخل خانه اش به قتل برساند وجود ندارد (حداقل در حقوق جزای اسلامی این دو حکمی برابر دارند) ان‌شاءالله که حب و بغضها مجال تغییر اوضاع را سلب نکند

به گمانم چشم انداز روشنی که از کامیابی دولت وجود دارد باعث شده که این همه هجمه علیه او شکل بگیرد.
متاسفم که معلم بازنشسته مملکت دم از منطق می زنه ولی یا سفسطه مباحثو خلط می کنه.

1- اون روز اگر یک عده سعی نمی کردن متوهم نشن و فکر کنن با اون راهپیمایی نظام برگشته و بخوان پایگاه بسیجو تسخیر!!! کنن مطمان باشید کسی شلیک نمی کرد.

2- مهم نیست سخنان توفیقی کی بوده، اینکه از جو متشنج اون وقت استفاده کرده و نظام رو به تقلب متهم کرده ریشه انحرافه نه وقت سخنرانی. اثال توفیقی که در این نظام مو سپید کردن چطور هنوز نفهمیدن تقلب ممکن نبوده اونم علی رغم اینکه نامزد مورد علاقشون بیشترین ناظر رو پای صندوق ها داشته.

3- وقتی یه عده با رفتار غیرقانونیشون جو ارام و منطقی رو بهم بزنن باید منتظر باشند افرادی لنگه خودشون به مقابله باهشون بیان و مثل اونها دنبال حقشون! باشن.

4- واقعا حصر برای سران فتنه بی ضابطه است چون باید محاکمه بشن بلاخره یا مجرم شناخته میشن یا نه. اما این مساله از یک بام و دو هوای حضرات هست و ربطی به منطق غلط رفتارها نداره.

5- وجدانا انقدر که روی مرتضوی زوم کردید روی بانیان این بلوا هم زوم کردید؟ شما که دم از منطق زدید در اول نظرتون چطور منطقی نمی بینید که خواستار محاکمه بانیان و مدعیان تقلب بدون سند باشید. یادتون نره همه ما از مرتضوی و سران فتنه گرفته تا من و شما فردا روز یه وجب جا بیشتر رزرومون نیست. اونجا دیگه با لاپوشونی و مغلطه نمیشه گناه کسی رو توجیه کرد یا با بزرگ کردن گناه یک ور قضیه ریشه های فتنه رو قصر در برد.

6- من نگفتم قاتل گناهکار نیست اما بزرگ کردن گناه اون در برابر متجاوز به حریمش دور از عدالته و همین الان اگر شمای منطقی این فرضیه رو پیش وجدانتون درباره خودتون تصور کنید خواهید دید که حق چگونه است منتها پذیرفتن اشتباه جرات می خواد که مدعیان تقلب ندارن. و به جای پرداختن به ریشه ماجرا به شاخح ه و برگ ها گیر دادن.

7- چشم انداز روشن برای فتنه گران بله، برای اونایی که قراره با چراغ سبز وزیر اطلاعات روحانی برگردن بله، برای اونایی که این بلواها رو مدیریت مسموم کردن علیه نظام بله ولی برای مردمی که برای دفاع ازنظام و اسلام به خیابون اومدن خیر.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقا علیرضا،
بحث شما منطقی هست اما تا یک زمان خاص مثل 25 خرداد.
واقعا بنظر خود شما بعنوان یک آدم منصف میشه به بهانه برداشت از یک بند قانون اساسی ده تا بند دیگه تعطیل بشه؟!
ضمنا رای همه این مردم چه پیر باشه چه جوون و چه روستایی باشه یا شهری باید ملاک احترام باشه نه این که من و شمای جوون انتظار داشته باشیم بقیه جامعه لزوما به رای ما تمکین کنند. مهمتر اینکه وقتی دم از قانون و اصل قانونی میزنیم شایسته و پذیرفته اینه که نظر و برداشت خودمون رو اصل قانون تفسیر نکنیم.
والسلام.
علیرضا
لعن علی عدوک یاحسین
ک...
خ....
م...
Iran, Islamic Republic of
علنی بگو
تا وقتی توبه نکنند خدا لعنتشون کنه
تازه توبه هم بکنند چطوری حق الناس را ادا میکنند؟
یک ضرب المثل آمریکایی که میگه:
هیچ خیانتی بدتر از خیانت خائنی نیست که به کشور خودش خیانت میکنه.
مرگ بر خائن وطن فروش
دمت گرم
حال کردم
این تحصن بر اساس صحبت های توفیقی برای اعتراض به حمله به کوی دانشگته صورت گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
من خودم دانشجوی امیرکبیر بودم. این تحصن یک هفته قبل از حمله به کوی دانشگاه بود.
بله تاریخ تحصن هم 26 خرداد است، دقیقا یک روز بعد از حمله به کوی دانشگاه.
يك مرد
بي پرده بگويم. اين صحبتها را كه مي خوانم به قول برادر بزرگوارمان جناب آقاي زارعي تازه مي فهمم كه چه كساني بودند كه موجب انحراف افكار مردم از مسير حقيقت گرديدند؟ جاي بسي تاسف است كه در نظام اسلامي اين افراد كه چنان هزينه هايي بي سابقه اي براي نظام ايجاد كرده اند، و حتي با تحريكات خود، خون جوانان معصومي را به زمين ريخته اند اكنون به جاي آب خنك خوردن به عنوان وزير معرفي شوند. اف بر مجلسي بيايد كه بخواهد به اينها راي دهد. نه مجلس اصولگرا كه مجلس انسان گرا نيز نبايد به اينها راي دهد.
این خ... تو وزارت علوم جمهوری اسلامی چیکار میکنه؟؟!!!
نمی دونم چه گیری دادن وزارت علوم رو بسپرن دست فتنه گرا
Iran, Islamic Republic of
بدون عزیز من... افساد طلبها دست گذاشتند روی وزارت علوم و آموزش و پرورش چون میدونند که بهترین محل برای طراحی فتنه بعدی است...
من و شما ساده دل هستیم... اما اونها دقیقا با برنامه و برای سالهای آتی نقشه دارند
بر خود واجب میدانم از این اطلاع رسانی به هنگام کمال تشکر را داشته باشم.

کاشکی نمایندگان محترم مجلس متوجه باشند معرفی گزینه قبلی برای رأی نیاوردن بود و در محاسبات آقایان این بوده و هست که مجلس نمی تواند دو بار متوالی برای یک وزارت مخالفت کند پس به گزینه اصلی قطعاً رأی خواهد داد. مجلس را تحت فشار قرار می دهند که به این گزینه رای دهد.

یک دانشجوی دکتری علوم سیاسی
كي گفته نمي توانند دوبار متوالي براي يك وزارت مخالفت كنند.
اگر مجلس اصولگرا باشد، ده بار هم آدم فتنه گر بي بصيرت و خائن به كشور و انقلاب معرفي كند، نبايد راي اعتماد بدهند.
توفیقی خودت استعفا بده
ملت نمی زارن وزیر شی حتی اگر مجلس لابی گر بزاره
Iran, Islamic Republic of
ملت شما چند نفرید (5 درصدی ها) یا اکثریتی که دوستدار خاتمی و روحانیند.
اقای روحانی با این انتصاب چه هدفی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
عجب اعتدالی
Latvia
لطفا" تاریخ این سخنرانی را هم بیان کنید! آیا قبل از 29 خرداد بوده یا بعد از آن؟
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل من چه ربطي به 29 خرداد داره .اين آقا داره به صراحت بحث تقلب و دستكاري تو آرا و .... خيلي راحت تو يه جمع عمومي و آكادميك كه اكثرشون هم ميدونن تقلب به اين وسعت امكان پذير نيست مطرح و به اون دامن ميزنه.خودتونو با اين قبل از سخنراني و بعد از سخنراني كه ملعبه اي شده تو دست فتنه گران براي بازي دادن افكار عمومي سرگرم نكنيد
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟
درود بر روحانی و همه منتخبانش. شما را به خدا دست از سر این ملت بردارید آقایان جهان نیوز
محسن
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم.
Latvia
آقای اعتدال بیایند جواب بدهند .
انشا الله که جناب روحانی از این قضیه بی اطلاع بوده وبا دیدن این مدرک در تصمیم خود تجدید نظر و حداقل وی را به مجلس معرفی نکنند . این موضع به قبل یا بعد از خطبه آقا هم ارتباط ندارد چون ایشان فرد معمولی نبوده است
Iran, Islamic Republic of
چرا این آقا رو گذاشتن سرپرست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحانی یادش باشد که بعد از انتخابات همه مردم با او همراهی کردند اما خودش با این تصمیمات گروهی از مردم را از خود می راند. بداند که به سادگی و بی دلیل این کار را انجام داد! این سیاستمدارهای سیاست زده و غربزده کاری برای روحانی نمی توانند انجام دهند. چرا از ملت رو می گردانید؟ آیا اعتدال این است که چنین فردی وزیر علوم شود؟؟؟؟
چراآآآآآآآ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
زنده باد دکتر توفیقی و روحانی
امید رضا
در قاموس جناب روحانی در زمستان هم هوا معتدل است!
هااا
ایول به روحانی
Iran, Islamic Republic of
این تحصن برای قبل از 29 خرداد هست لطفا فضاسازی برای تاثیر بر مجلس را تمام کنید
فتنه فتنه است چه بعد چه قبل فرقی نمیکند
عباس
اعتدال یعنی هرکه در فتنه 88 نقش داشت یک جایی بکار بگیریم تا مبادا به روح لطیفشان آسیب برسد.
اجمد
Iran, Islamic Republic of
خوب است معنای دولت تدبیر و امید را فهمیدیم
مهدی
ببینید 4 سال پیش چطور خون به دل مردم کردن و الآن راست راست دارن میگردن و وزیر و سرپرست میشن!!
واقعاً این انتخاب جای تاسف داره!! دل آدم درد میاد واقعاً!! آخه تا چه حد؟؟
سیدرضا م
Iran, Islamic Republic of
ایشان دیدگاه خود را قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری است وما باید اجازه بدهیم نخبگان نظرات خود رابیان کنند .
توفیقی مرد شجاعیه اما یکی نیست بهش بگه تو که مخالف این نظام بودی چرا حالا قبول مسئولیت کردی؟
بی انصاف نباشید بیست و شش خرداد بودیعنی قبل از روز بیست و نه خرداد که برای شما بعنوان مبدا تاریخ تلقی می شود
سعید
فرقی نمیکنه چه تاریخی بوده، کسی که معتقده نظام تقلب میکنه و تو آرای مردم دست میبره صلاحیت وزیر شدن و حتی معاون وزیر شدن هم نداره.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز،
پیش فرض شما زمانی درست هست که بین مواضع و جبهه گیری این استاد محترم در قبل و بعد از 29 خرداد تغییر و اصلاح مشاهده بشود. به نظرشما این چنین شد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوریه بعد از 29 خرداد حرفشو پس میگرفت. حتی الانم حرفشونو پس نگرفتند
بابا این دیگه کیه عمرا رای بیاره!!!!!!!!!!
داغم تازه شد!‏
از اینکه باعث تنویر افکار عمومی می شوید خوشحالم ولی با وجود آقایان رئیس جمهور (هاشمی وخاتمی) از این مسائل در این چهار سال پیشرو اتفاق می افتد نگران نباشید انشائ الله تاریخ مصرف روحانی هم برای آقایان رئیس جمهور یک روزی تمام میشود!!!!!!!!! البته امیدوارم
Latvia
مرسی عالی بود
آقای توفیقی خدانگهدار
رضا
از فتنه توفیقی تا میلی منفرد....
از کلید تا داس
از داس تا کمباین
از کمباین تا گیوتین...
از سار کاشان
این حرکت که سراسر آرامش هست و اعتراض،)
این یعنی دموکراسی و قانون اساسی این نوع اجتماعات را بلا مانع می داند.
بیایید همه برای اسلام و ایران و اخلاق متحد شویم
این فرد اگر وزیر شود باید در مجلس را گل گرفت.حزب الله به صحنه بیاید که باز اسیر زد و بند مجلس و دولت نشویم
آقا مملکت قاون دارد، فتنه سال 88 از این جهت بود که عده ای غیر قانونی بیرون ریختند، حالا شما تهدید می کنید اگر فلان شود بیرون می ریزید؟!!!
یقین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر روحانی!
این بود معنای اعتدال؟؟؟
آن از گزینه های پیشنهادی برخی وزارتخانه ها،آن هم این سرپرست گذاشتن ها.شما معتدلید؟؟؟
اگر معتدل بودید که در ابتدای راه این رفتارها را نمیکردید.اعتدال یعنی با لبخند قدم زدن بین حق و باطل؟! به فرموده ریاست مجلس خبرگان و ریاست دانشگاه امام صادق(ع) اعتدال به معنای میانه روی نیست به این معناست که هرچیز را جای خودش قرار دهیم.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
یه نکته ای که همه ازش می گذرند ویا عمدا ازش عبور می کنن اینه که تو این چند سال که دانشجوها تا حدودی از فعالیت های بیهوده سیاسی والبته سیاسی کاری های مسخره دور بودند دچار پیشرفت علمی شدند یا اون دوره که آزادی بیان بود ودانشجوها بجای درس خوندن دنبال جنگولک بازی سیاسی بودند بیشتر درس می خوندن؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
کسی که سیستم انتخابات کشور را متقلب می داند چگونه امروز می خواهد وزیر کابینه ای شود که با این سیستم روی کار اومده؟؟
نکنه هروقت رقیب رای میاره فقط تقلب میشه ؟؟
ابراز پشیمانی و توبه از حرفاش کنه تا بعدش ببینیم چی میشه؟؟
ایرانی
حالا این ادمها وقتی به سلامت انتخابات اعتراف دارند بفرمایند که چه کسانی به رای وشعور مردم توهین کردند و واقعا اگر توبه نکنند ما مردم به عقل این آدمها شک میکنیم...
Iran, Islamic Republic of
تمام تلاش هاشمی و خاتمی در تحمیل این تیپ افراد افراطی به دولت اعتدال!! برای تطهیر فتنه گران و محق جلوه دادن آنها در خیانت سال 88 و برگرداندن دوباره آنها به قدرت است.
حسین
United States
به به آفرین توفیق جان نگفتی دلایل خودت رو مبنی بر وقوع تقلب؟ چیزی که ما از 7 دقیقه صحبت شما فهمیدیم این بوده که چون موسوی رای نیاورده پس تقلب شده؟؟ بنده خدا حضار هم که توی جو هستند تو هر چی آتشی تر حرف بزنی ایشان بیشتر دست می زنند!!! کار ندارند به چرایی داستان!!! خیلی دوست دارم بدونم توی مدتی که در وزارت علوم بودید برای رشد علم در دانشگاه ها و کشور چه کردید؟جایگاه علمی ما آن موقع کجا بود! منتظریم بشنویم توفیقی جان!!
فتح اله عطایی نجاری
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون!
زینب
انگار این وسط فقط مردم مسخره بودند و هستند!!!
به صدر و ذیل مملکت سال 88 فحش دادند و هر آشوبی که خواستند برپا کردند حالا همه دوباره وزیر و وکیل شدند و بالاسر همون مملکت ایستادن به یمن اعتدال حضرات!!
اونموقع که فحش میدادند و آشوب برپا میکردند فقط دردشون این بود که غیر ما نه!! عجب اعتدالی!!!
حال آدم از هرچی شعار اعتداله بهم میخوره!!!
هرچی امید به روحانی داشتیم سوخت رفت هوا!!
Iran, Islamic Republic of
اگر نبود فتنه شما چه می کردید؟
Iran, Islamic Republic of
اگه نبود فتنه شما اصول گرایان تندرو چه داشتید؟
این بساط را جمع کنید
سید حسن کریمی
دولت تدبیر و امید !!!!!!!!!!!!!

هر چی فتنه گر و مردود شده سیاسی رو جمع کرده
حق جو
آقای توفیقی گفته اند: "یعنی ما اختیار داشتیم که اتحاد اجتماعی را انتخاب بکنیم. اتحاد سیاسی را انتخاب بکنیم و اختیار داشتیم که از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی اجتماعی را انتخاب بکنیم. به نظر من با بی‌تدبیری، بدترین انتخاب را در واقع به عمل آوردیم"

واقعا ایشان وهمفکرانشان بدترین گزینه را انتخاب کردند و به حکومت تهمت دستکاری در تفاوت آرای 11 میلیون را زدند در حالیکه خودشان با 200 هزار رای که نظام پای آن ایستاد به قدرت بازگشتند و مرحبا به رقبای رییس جمهور یازدهم که برای اتحاد سیاسی (گوهری که در فتنه 88 توسط جنبش سبز از میان رفت) به نتیجه انتخابات تمکین کرده و به رییس جمهور منتخب تبریک گفتند. ما در 35 سال انقلاب از برخی مسئولین مدعی دروغ شنیده ایم که باعث تاثر ملت گردید لیکن بزرگترین دروغی که در تاریخ انقلاب گفته شد دروغ دستکاری و تقلب در آرا ملت در اتخابات حماسی 1388 بود که جدیدا حتی تئورسین آقایان؛ برادر! حجاریان نیز منکر تقلب شده اند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این فتنه گران در زمان شهید بهشتی و شهید رجایی و شهید باهنر کجا بودند انها یا بی تفاوت بودند یا با منافقین بودند زمان جنگ هم کنار نشسته بودند . خدا در قران می فرماید فتنه بدتر از قتل است .
دست شما بی بلا !

ان‌شاءالله به فضل الهی ، توفیقی هم مثه میلی منفرد ، رد صلاحیت میشه
متاسفم برات كه براي رسيدن به قدرت دست به هر كاري مي زني ؟ راستي واقعا آدم كم بود كه رئيس جمهوري اينجور آدما را انتخاب مي كنه ؟ مگه ما مدير خوب نداريم كه با اين افراد ليبرال سرو كله بزنيم
سلیم
سلام
مجری دکتر عرب از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و فعالان چپ و اصلاح طلب است . کسی هم بهش بعد از فتنه کار آنچنانی نداشت و دانشجوها را به صحنه آوردن با کمک رفقاشون و خودشون هم در سرکار دانشگاه موندن و راحت درس دادن و دانشجوها پرونده دار شدن.