شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱۲۷

باز هم پراکنده گویی در برنامه "روبه فردا"

جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب: 89904
باز هم پراکنده گویی در برنامه "روبه فردا"
برنامه 90 دقیقه ای "رو به فردا" با حضور جواد اطاعت و علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه از شبکه سوم سیما برگزار شد.

به گزارش جهان، علی رغم دعوت از چهره های صریح از هر دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب  که به مانند مناظره قبلی از ویژگی های مثبت این برنامه بود، باز هم پراکنده گویی مانع از جمع بندی و نتیجه گیری صحیح در ریشه یابی جریان اخیر شد.

بنابراین گزارش جواد اطاعت در ابتدای برنامه با لحن تند درد و دلهای چند ماهه اخیر جریان معترض را مستقیماً از رسانه ملی بیان نمود. وی ضمن معرفی خود با بیان اینکه علاقه وافری به کروبی دارد گفت با افتخار به میرحسین موسوی رای دادم و مانند مهمانان قبلی فقط منتقد وضع موجود نیستم بلکه مخالف آن هستم.

سخنان اطاعت که از هر دری سخنی می گفت، اولین اظهارات تلویزیونی میرحسین موسوی را در جریان انتخابات گذشته به اذهان متبادر می کرد. 

وی در توجیه حرکات افراطی عده ای پس از انتخابات از ریل قطار، گرانی نان سنگک، آزاد سازی بنزین، هدفمند کردن یارانه ها، توقیف مطبوعات، به زندان افتادن برخی دوستانش و دهها موضوع دیگر سخن گفت.

مجری برنامه نیز که با متانت خود به پراکنده گویی جواد اطاعت گوش می داد در چندین مورد با لبخند به اطاعت تذکر داد که موضوعات را دسته بندی شده مطرح نموده و قاعده مناظره را رعایت کند.

با این حال علیرضا زاکانی ضمن پاسخ به اظهارات پراکنده اطاعت، حساب تعدادی محدودی اغتشاش گر را از معترضین به نتایج انتخابات و هواداران کاندیداهای مغلوب جدا نمود و بیان کرد  به دلایل ایجاد التهاب در جامعه که ناشی از توهمات برخی کاندیدا ها بود اشاره کرد.

به جاست تا برنامه ریزان صداوسیما با تعیین موضوع مشخص، از مهمانان برنامه بخواهند صرفاً در موضع تعیین شده صحبت نموده و با پراکنده گویی مانع از مشخص شدن حقیقت نشوند.
 
البته اقدام مثبت صداوسیما که به تدریج با کسب تجارب بیشتر نوید روشنگری و مشخص شدن حقیقت را به مخاطبان می دهد، بسیار قابل تقدیر است.

مشروح سخنان جواد اطاعت و علیرضا زاکانی را می توانید در اینجا بخوانید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما نباید معاندین با نظام را به این برنامه ها دعوت نماید.این آقای جواد اطاعت از معاندین نظام است .
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکنید . واقعا جناب زاکانی در اکثر موارد با تذکر مجری مواجه شدند.
از جهان بیشتر انتظار داریم
Iran, Islamic Republic of
نمی گفت که به کروبی علاقه داره ما می فهمیدیم کلا مثل کروبی یه ربع اتهام مطرح می کرد بعد دوساعت وقت میخواست که جوابشو بدن
Iran, Islamic Republic of
بازم مثل همیشه اصول گرایان برنده شدند
دمت گرم زاکانی از اول برنامه که اطاعت شروع کردم میدونستم میتونی جوابشو بدی
باحال ترین تیکه تو هم اونجا بود که اطاعت گفت 9 دی بیرون نبوده زاکانی گفت مشکل دقیقا همین جاست که شما بین مردم نیستی
Iran, Islamic Republic of
سلام
همین که آقای زاکانی یکی از خیانت های مجلس 6 رو گفت خودش کلی ارزش داشت
مردم فهمیدن چه خیانت کارایی هستن
Iran, Islamic Republic of
آفرین به زاکانی.چقدر متین و با مدرک جواب این به اصطلاح استاد و داد.
زاکانی : آقا شما 9 دی تو مردم بودی؟ نه!مشکل همینه دیگه
زاکانی : آقا می دونی طرح هدفمند چیه؟ نه!پس چرا اظهار نظر می کنی
زاکانی : آقا می دونی طرحی که تصویب کردی چی بود ؟ نه!یادم نیست
از زیر دست کروبی انتظار بیشتری نمی ره.همون بهتر که با روان نویس سبز یادداشت برداری کنه :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Iran, Islamic Republic of
بزار خودموني بگم: "دكتر زاكاني پرچمت بالاست"
خدا خيرت بده
احسنت به متانتت
استدلال هاي شما عالي بود و جناب اطاعت متاسفانه در برابر استدلالهاي شما چاره اي جز به انحراف كشيدن موضوع و طرح مسائل مختلف براي پوشاندن ناتوانيش از پاسخگويي نداشت.
ضمنا اونجا هايي كه به مخاطب فهمونديد كه ايشون به برنامه4 ام و نه طرح تحول رو حتي مطالعه نكردند خيلي عالي بود و اونجايي كه گفتند مشكل اونجاست كه ايشون تو راهپيمايي 9 دي حضور نداشتند و از خواست مردم مطلع نيستند.
"بازم ميگم پرچمت بالاست دكتر زاكاني"
Iran, Islamic Republic of
بابا مگه شما هم 7 ماهه که همش حرف تکراری میزنید .
حی میگید انقلاب مخملی .
پس قبول کردید که شما هم مثل حکومت شاه ظالم هستید و باید انقالب بشه تا از شر شما راحت بشیم
.وقتی ندا را می کشید و به گردن بیگانه می ندازید . وقتی در اثر شکنجه سه نفر را می کشید و می گویید مننژیت گرفته اند . وقتی در شب 22 خرداد خبرگذاری فارس احمدی نژاد را ریسس جمهور کرد وووو

پس اینها جنایت نیست اقای زاکانی مغلطه کار
United States
بابا به قران مثل ( ) دارید دروغ میگید
بابا ملت به خاطر همان تهمتها ( اشوبگران. رسانه میلی 25 خرداد)
به اعتراضih ادامه دادند
Iran, Islamic Republic of
این آقای اطاعت داره از مقام صم بکم عمی فهم ... میگذره و درجات واترقیدن را تا اولئک کالانعام بل هم اضل طی می نماید.اربابان فتنه هم فهمیدن چه غلطی کردن و دارن واسطه میتراشن واسه برگشتن(البته زهی خیال باطل)اونوقت یک به اصطلاح استاد دانشگاه از اونها دفاع میکنه!اعضای حزب اعتماد ملی در استانهای مختلف دارن ابراز برائت میکنن و جدا میشن اونوقت این مثلا استاد میاد از حزبش دفاع میکنه!من تازه دارم دلیل لبخند مونالیزا رو میفهمم دقیقا از پرروییه این حضراته.از برادر ارجمند جناب زاکانی هم کمال سپاس رو دارم که در کمال متانت و در چارچوب شرع جواب لجن پراکنی های این آقا رو داد.
Iran, Islamic Republic of
در مجموع سخنان زاکانی قانع کننده مستدل و در عین حال کوبنده و به جا بود.
از وی تشکر می کنم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود،ربط دادن نان سنگک و خلوتی صف سنگک در سعادت آباد-گویا آقای اطاعت خبر ندارند که بالاشهر نشینها مدتهاست که نان فرانسوی و تست را به نان سنتی ترجیح میدهند و شاید این هم احتمالا از عواقب بعدا! سعادت اباد نشینی ایشان باشد- و استناد به ماده قانونی که نمیدانند چیست و برخی ادعاهای کروبی نشان! که طبق گفته خودشان از ارادت زیادشان لابد نشات میگیرد و نوشته های تهیه شده احتمالا به کمک اقای انصاری دیروز ملاقات کرده شان! که به سان دست و پایی برای مطرح نشدن حقایق از زبان آقای زاکانی بود همه منطق مشوش گروهی که بزرگترین افه و پزش منطق! است را نشان میداد هرچند متانت و آرامش آقای زاکانی و پاسخهای مستدل و منطقیشان برنامه را از افتادن به مناظره ای کروبی وار! نجات داد.
امیدوارم افراد صریحتر و باسابقه تری از جریان اصلاحات هم در ادامه دعوت شوند.
متشکرم از صدا و سیما
Iran, Islamic Republic of
از آقاي زاكاني كه در عين متانت جانانه از رهبري و راي ملت دفاع كردند تشكر ميكنم و به آقاي اطاعت ميگويم كه ايشان بهتر است به جاي طرح مباحثي مثل نون سنگك به سران خود توصيه كند تا دير نشده به اقيانوس ملت بپيوندند و الا مردم در برابر دشمنان نظام و رهبري ذره اي از حقوق خود كوتاه نخواهند آمد.
Iran, Islamic Republic of
اربابتون ...، زود اومدین ماله کشی کنین؟! هرچی ارباب تو این مدت جمع کرده بود یه شبه دود شد شما ناراحتین؟! خوب بالاخره سوختن هم داره، منم بهم میگفتن به ضرب نظارت استصوابی و دوپینگ ... وارد مجلس شدی ... میسوخت!
Iran, Islamic Republic of
از کامنت منتشر کردن شما معلومه که یک احمدی نژادی واقعی یعنی دروغگوی واقعی هستید !
Iran, Islamic Republic of
همین که آقای زاکانی از پرت و پلا گویی های طرف مقابل که با بعضی کنایه های سعی داشت ایشان را عصبانی کند ، عبور کرد خود افتخار بزرگی هست.خدا صبر و متانت و آرامش را به هر کسی نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
واقعا منطق در بین اصلاح طلب های فتنه جو تعطیل است اینها فقط باید محاکمه شوند امروز هم دیر شده
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه آقای زاکانی بدجور به حطام دنیوی دلبسته شده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقاي زاكاني واقعا عالي صحبت كرد من كه لذت بردم
Iran, Islamic Republic of
دم زاكاني گرم
خوب و با منطق
اينقدر منطقش بالا بود كه اطاعت آخراي مناظره بدجوري قاطي كرده بود و هوچي گري ميكرد
Iran, Islamic Republic of
اين جواد اطاعت از رد صلاحيت مجلس هفتم سوخته بود.هي ميگفت شما هستي ما نيستيم پس اوضاع چنين و چنان.
يك مطلب جالب ديگه اين كروبي چقدر ....شيخ ... ميگفت من حداقل 100 هزار نفر راي حزب اعتماد ملي داشتم. ... نميدونه كه چه ركبي از ... و موسوي و .. خورده... همه جمع شده بودن دورش تا يه يار اغتشاش براي موسوي بسازند.
با همه اي حرف ها دم دم دم دم عليرضا زاكاني گرم.
خدا حفظش كند.
يا علي
Iran, Islamic Republic of
من دورا دور نسبت به اقای زاکانی شناخت داشتم. ولی این برنامه علاقه زیادی در من نسبت به ایشان ایجاد کردو متانت، ادب و استدلال ایشان بسیار ستودنی بود. ای کاش دیگر سیاست مداران نیز مانند ایشان بودند.
آقای اطاعت هم مطابق انتظار بودند. جملاتی که دیکته شده به نظر میرسید رو بیان میکردند و مطابق خصوصیت دیگر اصلاح طلبها، با صدای بلند سخن میگفت،در میان کلام ظرف مقابل میپرید،از چارچوب اصلی بحث خارج میشدکه این خروج از بحث تعمدی به نظر میرسید. ایشان در برابر ابهاماتی که خود ایجاد میکردند،وقتی با پاسخ منطقی آقای زاکانی مواجه میشد،و خود را در برابر سواات آقای زاکانی می دید، جواب بی ارتباط میداد. به هر حال هر دو طرف مطابق انتظار بودند.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره دانشجویان علوم سیاسی دانشگاهی که این آقا اطاعت درسشان می دهد.
این بنده خدا با خودش هم مشکل داشت!
Iran, Islamic Republic of
من از طرفداران موسوی بودم( تا کید میکنم بودم). مناظره را که دیدم به ادب و متانت آقای زاکانی باید اعتراف کنم . بسیار به دلم نشستند ایشان. امیدوارم دیگران از ایشان الگو بگیرند و فارغ از جو سازی و توهین، به سوالات پاسخ بدهند.
Iran, Islamic Republic of
ایول آقای زاکانی خوب جواب این دنیا پرستها رودادی
Iran, Islamic Republic of
ايول به صدا و سيما. خيلي از رفقام كه سبزي بودن از بعد از اين مناظرات ، صبح به صبح يه جورايي نرم تر ميشن و حتي به موسوي خرده ميگيرن، اي كاش اين مباحث از چند ماه قبل بود تا ذهن ملت روشن ميشد وكساني مثل آقاي زاكاني كه از حق و حقيقت دفاع ميكنند را براي تبيين مسايل مي آوردند. معلومه كه اطاعت و امثالهم هيچ منطقي ندارن و سرانجام يا تسليم حقيقت ميشن و يا به هوچي گري ميپردازن.
Iran, Islamic Republic of
شخصیت هایی مثل شریعت مداری و زاکانی رو فقط با نوشته هاشون و سایت جهان و روزنامه کیهان می شناختم ... واقعا تحت تائیر آرامش و منطقشون قرار گرفتم.. چه خوبه صدا و سیما این کار رو ادامه بده تا ما بیشتر خواص رو بشناسیم .. همینطور آقای اطاعت که فقط اسمشون رو شنیده بودم و دیدم هصبی بودن و بی منطقیشونو
United States
سلام
پول بیت المال حرامتان باد اگر از دولت دفاع کنید و برعلیه مردم ستمدیده بنویسد
Iran, Islamic Republic of
سلام ! درود بر آقای زاکانی عزیز که با حام و بردباری و با استدلال و منطق در مناظره حضور یافتند و مشت این طرفدار دروغین حقوق مردم و آزادی و دین ...باز کردید آـقای اطاعت !! جز یک سری مطالب تکراری که هم حزبی های ایشان مدام بلغور می کنند چیزی برای گفتن نداشت ایشان بارها و بارها رشته کلام شما را گسیختند منطق این جماعت زورگیری از نوع سیاسی ...است ندیدید که میر حسین موسوی معبود اینها مثل زورگیرهای چاله میدانی می خواست بزور خودش را رئیس جمهور کند خداوند این تشنگان قدرت و ثروت را خوار کند .
Iran, Islamic Republic of
از آقای زاکانی بسیار ممنونم با متانت و استدلال پاسخ طرف مقابل را دادند. خدا خیرتان دهد
Iran, Islamic Republic of
درد فعلی مردم همینهاست که آقای اطاعت گفتن. باشکم گرسنه که نمیشه انقلاب جهانی کرد معلومه که شما هم زیاددردمردم رونمیدونیدکه به حرف حساب انتقاد میکنید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با اینکه اطاعت حرف های بی ربط زیاد می زد اما اگر فرد با مهارتی در مناظره در جلوی او بود می توانست جواب بهتر و محکمتری بدهد متاسفانه زاکانی که سایت جهان نیوز هم متعلق به اوست بسیار ضعیف ظاهر شد
Iran, Islamic Republic of
این آقای اطاعت با سفسطه گری و چرب زبانی مردم داراب را فریفت و وارد مجلس شد بعد از آن اگر مردم حوزه انتخابیه اش پشت گوششان را دیدند ایشان را دید او جذب بده و بستانهای سیاسی شد و با رانت تحصیلات اش !!! را انجام داد و همانطوری که خودش اعتراف کرد مقیم شمال تهران و سعادت آباد شد و سرمایه ای بهم زده است که بی شمار ..او نان این سیاست بازی ها را می خورد بیچاره از مردم هم دم می زند آیا فرزندان مردم داراب که او را به مجلس فرستادند همچون فرزندان ایشان به بیست سالگی نرسیده دارای خانه های صدها میلیونی در فرمانیه شدند ؟؟او عار دارد که در میان مردم زیست کند مردم درجه دوم و چندم در شان او نیست!!!خداوند مردم ایران را از شر این منافقان حروم خور نجات دهد..
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد زاکانی !
آقای اطاعت همچون اربابانش کروبی و میر ح...ن موسوی هذیان می گفت یک مشت لاطائلات را حفظ کرده بود خیال میکرد که مردم فریب این شعارهای توخالی او و اربابان کله پوک فتنه گرشان را می خورد . طوطی وار به تکرار اراجیف فتنه گران پرداخت خوار و رسوا باد منافقین فتنه گر حرام خوار کج اندیش مزدور..
Iran, Islamic Republic of
از متانت آقاي زاكاني تشكر مي كنم ...
خيلي خوب و اصولي بحث را آغاز كرد و البته آن را به اتمام رساند .
...
متاسفم حداقل براي خودم كه يكي مثل اطاعت را جزو خواص محسوب مي كنند .
Iran, Islamic Republic of
طاعت باید از مردم داراب خجالت بکشد او مردم داراب را پله قرار داد و با شارلاتانی به مقام و ثروت رسید ننگ بر تو باد مزدور.
Iran, Islamic Republic of
این آقایون (طرفداران جریان موسوی) حتی خودشون هم نمی دونن مشکلشون چیه! از یه طرف میگن تقلب شده، وقتی میگی دلیل بیارید، میگن سهام عدالت پخش شده، راه آهن نیمه کاره افتتاح شده، شب انتخابات پول دادن و ... که همگی ـ البته اگه درست باشن که اکثراً هم نیستن ـ مصادیق تخلف هستن نه تقلب! این آقای اطاعت که به کل از ماجرا پرته و علت آشوبها رو گرونی نون سنگگ اعلام کردن! ایشون حتی یک دلیل هم برای تقلب در انتخابات یا تهمتهای کروبی به نظام و ... نداشت. واقعاً با وجود امثال اطاعت (که حتی اطاعت از اربابانش رو هم بلد نیست!) در بین اصلاح طلبان، خیالمون از بابت حفظ نظام باید راحت باشه چون امثال این مخالفا که بی منطق هستن خودشون باعث نابودی خودشون می شن.
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی از انقلاب و اسلام در برابر ضد انقلاب و منافقین دفاع کرد دفاع ایشان از ارزشها بود اما آقای اطاعت از نفس خود و خواسته های خود و اربابانش البته خواسته های نامشروع با عصبانیت و متناقض می گفت .چنته آقای اطاعت خالی بود و بی مقدار ..
France
ببین آقای زاکانی
من واقعا به شما علاقه دارم چرا که حس می کنم شما نیت پاکی داری و اما واقعیتش اینه که حقیقت تلخه .

بعد از 7 ماه کوبیدن جنبش معترضین و دستگیری و زندانی کردن بسیاری از اصلاح طلبان و تهمت ها و هجمه های سنگین به آنها بالاخره به یکی از نیروهای آنها فرصت اظهار نظر دادید و دیدید که کم آوردید . به خدا این را نه بخاطر طرفداری از موسوی بلکه با وجدانم دارم می گم .

من فکر می کنم که صدا و سیما نتواند این وضعیت را تحمل کند و همان ترجیح بدهد که مردم بی بی سی نگاه کنند . البته باید ببینیم که آنها این وضعیت را ادامه می دهند یا نه !!

البته سعه صدر و ادب شما هم قابل تحسین است و ثابت کردی که اخلاق اسلامی در وجودت هست .
Iran, Islamic Republic of
آقای اطاعت اصولا در میان مردم زندگی نمی کند تا بداند درد مردم چیست برای او مردم فقط به خاطر آرایشان به حساب می آیند همانطور که موسوی و کروبی هم بدنبال ارای ملت بودند و وقتی مردم آرا خودشان به این اشراف قدرت طلب ندادند به فکر انتقام از مردم افتادند حرفهای اطاعت از روی سیری است او فقط اهالی سعادت آباد و فرمانیه و ..را آدم میداند و بقیه را ...
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم کلی به اراجیف اطاعت خندیدند این یک لاقبای دیروز از روستای محروم حومه داراب با رای مردم وارد مجلس شد و با رانت خواری و سیاست بازی پایتخت نشین سد و حالا از مردم دم می زند.
Iran, Islamic Republic of
آقای اطاعت از مردم خیلی وقت پیش بریده است حرفهای او را باور نکنید.
بیچاره شب پرستان با سلاله خورشید و نسل ایمان چه خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
در جواب كسي كه مي گويد درد فعلي همين هاس ... بايد بگويم سخت در اشتباهي .
خيلي از مردم حاضر نيستن به خاطر رفاه و زندگي بيشتر پا زير عقايدشون بگدازند ... با عقل و تدبير از نوع اصلاحاتي با آمريكا و انگليس ارتباط دوستانه برقرار كنند و خروس قندي بگيرن و ...
خيلي از اونا مردمي هستن كه به نون شب شون محتاجن ولي تا آخر پاي رهبر انقلاب ايستاده اند .
Iran, Islamic Republic of
با سلام.

من به قول خبر 20 و 30 جز گروه به اصطلاح سبز هستم

من می خواهم از اقای یامین پور به خاطر عدالت هر چند کمی تا قسمتی ابری که در این مناظره داشتند ، تشکر کنم . واقعا روزهای اول همش یک جانبه معترضین رو می کوبید ، واقعا اعصابم همه رو خراب کرده بود .
امیدوارم این رویه ادامه داشته باشد
در پایان هم میگویم که بابا به قران اگر سبزها که شما به انها یه روز می گید اشوبگر . یه روز می گید منافق . یه روز می گید کودتاگران مخملی . یه روز می گید پیاده نظام امریکا . بهتون بگم که اگر بیشتر از اقتدارگرایان دلسوز ایران نیستند به خدا کمتر هم نیستند.

رضا از بندر امام خمینی
Iran, Islamic Republic of
یه سند جالب از این برنامه درومد.
اون هم اینکه اطاعات جزو تیم اعتماد ملی و کروبی بوده ولی به میر حسین رای داده.
دلم برا کروبی می سوزه.
همینجوری بوده که شده نفر پنجم
Iran, Islamic Republic of
سلام. درود بر آقای زاکانی. متانت ایشان ستودنی است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
هر کس که ریش نداشت
یا اگر توی راهپیمایی 9 دی حضور نداشت که نمیشه بهش انگ ضد انقلاب بودن رو بهش زد.
خب اگه از اقای جواد اطاعت ناراضی هستید اقای بهزاد نبوی رو دعوت کنید .
اصلا اقای خاتمی رو دعوت کنید
ایا اینها هم معاند هستند .
اگر هستند پس چرا اعدامشون نمیکنید
اگر نیستند چرا بهشون تهمت میزنید
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی عزیز

شما گفتید و میگویید که صف معترضین از اشوبگرها جداست و 25 خرداد معترضین به خیابان امدند.
سوال این است ایا در همان روزهای 25 خرداد تا 28 خرداد همین حرف را میزدید
. بروید ارشیو صدا و سیما رو نگاه کنید
به خدا یه کلمه نگفتید اینها معترض هستند./
گفتید عده ای اشوبگر شهر را به هم ریخته اند .
هزاران گزارش و مصاحبه و خبر هم در این مورد پخش کردید .
حتی یکی از شعارهای اساسی روز 25 خرداد هم این بود

احمدی به هوش باش ما مردمیم نه اوباش
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظر من را بگزارید ...
اول اینکه تشکر ویژه از رسانه ملی ..
حرافه گویی بس است جواب سوالات را با منطق درست و محکمه پسند بدهید ..
آقای زاکانی اگر خروش 25 خرداد را که نزدیک به 3 میلیون نفر آنهم خودجوش و با سوکوت برگزار شد 9 دی را از خاطرات فراموش میکردید .
جناب آقای زاکانی چرا به اصل 27 و 31 قانون اساسی عمل نمی کنید ؟
چرا با دولت متخلف برخورد نمی کنید ؟
دلیل این همه شبهات را باید در کجا جست ؟
دلیل این همه بی منطقی و دفاع 1 طرفه چیست ؟
چرا صدای مردم را نمی شنوید ؟
دلیل گرانی چیست ؟ دلیل هین همه افزایش تورم در کالاهای اساسی که در این 4 سال دولت نهم و دهم چیست ؟
چرا رقم اصلی تورم کالاهای اساسی را که در زیر پوسته 360 قلم هست پنهان
میکنید ؟
دلیل این همه توقیف روزنامه های منتقد چیست ؟
چرا به بیت حضرت امام توهین مکنند و شما ها دم نمی زنید ؟ آیا این از پاره کردن عکس حضرت امام که آن هم بدست مزدوران حاکم بوده است کمتر است ؟ و چرا این را محکوم نمی کنید ؟
دلیل این همه بیکاری جوانان و از هم پاشیدگی زندگی آنها چیست ؟
دلیل این همه بازداشتهای یاران دلسوز امام و انقلاب که خدمت گزاران مردم بوده اند و خاطرات خوبی از آنها دارند چیست ؟
جواب غیر منطقی و دروغ پراکنی و آمار نادرست و غلط جواب این همه سوالات نیست ؟
مردم هوشمند ما خود بهتریت قضاوت را خواهند کرد ...
نظر مرا حتما بگزارید
Iran, Islamic Republic of
نکته ای را که آقای زاکانی فراموش کرد بگه این بود که اتفاقا عمده افراد آشوب طلب از قشر مفرحین بوده اند و فقط مختص مناطق خاص شهر تهران بوده و به عکس اتوده های ضعیف مردم مدافعین نظام و ...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به بهترین شکل ممکن خواسته های گروهی را که نه در تلویزیون حتی در سایتتان نیز اجازه بیانشان را نمی دهید بر زبان آورد!
صدالبته بنده زاکانی را شخصی واقعا فرهیخته دیدم.
ادبیات توهین آمیز کیهانی در سخنان ایشان نبود!
بیان ایشان هر چند خاص طرفداران دولت بود ولی جدا از هرگونه توهین و بی احترامی بود. امیدوارم منش جهان نیوز نیز اینگونه باشد. واقعا طرفداران جنبش سبز کم نیستند . طرفداران زوال نظام هستند که اندکند!! اینها را تفکیک قائل شوید و بدانید کسانی زوال نظام را می خواهند که اجازه نقد نمی دهند . کسانی که به پیغمبر و امام و ... نقد وارد می کنند ولی اجازه نقد دولت نمی دهند!! افراد آشنایی هستند!
Iran, Islamic Republic of
آقای ذاکانی خیلی کم آورد آبروی اصولگراها را برد.
می دونم این کامنت را منتشر نمی کنید.
اول مناظره فکر نمیکردم زاکانی بتونه جواب تندروی اطاعت رو بده اما وقتی با متانت خاص خودش همه رو جواب داد واقعا کف کردم.
درود بر این مرد اصولگرا
Azerbaijan
درود بر دکتر اطاعت با شهامت
Iran, Islamic Republic of
اقای اطاعت راه را گم کرده یا ما اشتباه کردیم ایشان گفته اند اعتراضات 7 ماه اخیر برای گرانی نان سنگ در سعادت اباد بوده
دلیل خلوتی صف نانوای هم برای این بوده که مردم در حال اعتراض به گرانی نان. در خیابانها سطل زباله اتش می زده اند
Iran, Islamic Republic of
ماشاا... به کروبي و اين همه ياران و دوستان وهم حزبي هاي باوفا!!!!!
بااين وچود پيرمرد!! ادعاي تقلب در انتخابات را داره.
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم آقای زاکانی مثل بقیه تندروها ساده هست یا خودش رو به سادگی زده چون جواب نداره یا مردم رو خیلی خل و ساده فرض کرده از ریزش معترضان میگه اول 100هزار بعد شدن ده هزار و.. و پیوستن به جمعیت 9 دی ماه ! ولی نمی گه اون جمعیتهای قبلی رو گرفیم ، شکنجه کردیم ، با باتوم تو سرشون زدیم ، تیر زدیم و با ماشین نیروی انتظامی پرسشون کردیم ، 9 دی هم دستور دادیم بخشنامه محرمانه صادر کردیم ، کیک و ساندیس هم دادیم و... خودمن 120 دانش آموز و 14 معلم را در کمال نارضایتی برای 9 دی آوردم چگونه توجیه می کنید؟ حضور 85 درصدی را هم به نفع خود صادر می کنید به خدا قسم با این کارها ریشه های بی اعتمادی به انقلاب را بیشتر میکنید . راستی مگه نگفتید بسیجی ها مسلح نیستند ؟ پس انبار اسلحه توی یک پایگاه مقاومت بسیج چکار داره ؟
Iran, Islamic Republic of
اوج منطق!! تخصص!! و نظر كارشناسان آقاي كروبي!! در اين مناظره براي هر ايراني منصفي كاملا مشخص بود. آقاي اطاعت اين بود آن حرفهايي كه مرتب ميگفتيد كه نمي گذارن ما حرفمان را بزنيم!! آيا اصلا حرف حسابي و منطقي بين صحبتهاي شما بود؟! آخه استاد متخصص در همه چيز!! بهتر نيست قبل از مناظره لااقل يك كم مطالعه كني بعد وارد مناظره شوي تا اينقدر سوتي ندهي!! آقاي اطاعت در اين مناظره نشان دادي كه رد صلاحيت شما درست بوده. مسلم است افرادي با منطق و تخصص شما!!! نبايد زمام امور اين كشور را بدست بگيرند.
در ضمن از نماينده واقعي مردم آقاي زاكاني واقعا بايد تشكر نمايم كه كاملا منطقي و مستدل صحبت ميكردند. بله آقاي زاكاني شما درست گفتيد مردم به راه واقعي امام و انقلاب و اسلام راي دادند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مناظره خوبی بود. اما!!!
آقای زاکانی در جایی از صحبت های خو گفتند که در پایگاه بسیج تعداد زیادی سلاح نگهداری می شده است و با تهاجم عده ای ...
سوال من از آقای زاکانی این است که در پایگاه بسیجی که اکثر فعاالان آن جوان و احساساتی هستند سلاح برای چه نگهداری می شود؟
اگر بحث ایجاد امنیت است آیا شایسته است بسیج برای حفظ امنیت از سلاح استفاده کند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا با تمسخر از ریل قطار و قیمت نان و بنزین و ...صحبت کرده اید ؟ مگر شما برای همین لقمه نان که به شما مفت می دهند تا شکم گنده کنید و زور بگویید ناحق نمی گویید و ناحق نمی نویسید گه خودتان هم می دانید برای این است که نانتان آجر نشود
Iran, Islamic Republic of
تا كنون به عنوان يك دارابي اقاي اطاعت را از افتخارات شهرستان مي دانستم اما در برنامهرو به فردا از دروغهاي اقاي اطاعت و سفسطه گري هايش خجالت كشيدم اي كاش اقاي اطاعت دارابي ها را سر به زير نمي كرد////////
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر زاکانی باید بهتر دفاع می کردند. آقای اطاعت خیلی از ملت دم زدند لازم بود می گفتند که فقط 13 میلیون ملت نیستند 24 میلیون هم ملت هستند. بهتر بود آقای زاکانی به دلایل رد صلاحیت این آقا هم اشاره می کردند. در کل به نظرم آقای ذکتر می توانست بهتر دفاع کند.
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شد چرا آقای کروبی نفر پنجم شد. چون هم حزبی های خودشم بهش رای ندادند. کرباسچی و اطاعت از اعضای مرکزی حزب اعتماد نیز به آقای موسوی رای دادند. خدا تمام دورغگوهای عالم رو اینجوری رسوا می کنه. خودشون در حضور مردم اعتراف می کنند به کروبی رای ندادند ولی اگه یادتون باشه در روزهای اول روی پنجم شدن کروبی خیلی مانور دادند. صبح بخیر آقای کروبی امیدوارم یک مقدار کم هم که شده دلتون برای ایران بتپه البته نه فقط برای رئیس جمهور شدنش
Iran, Islamic Republic of
از آقای زاکانی برای دفاع از انقلاب و رهبری تشکر می کنم. این آقایون مدام تو حرفاشون تو مجالس خودشون انقلابیون را آدم های بی منطق معرفی می کردند آما منظره دیشب نشون داد که کدوم طرف با ادب و منطقی و کی بی ادب و دروغگوست.
آقای اطاعت مدام می گفت ملت! در حالیکه ملت تو انتخابات 22 خرداد و 9 دی حرف خودشون را جاناننه و قاطعانه زدند
Iran, Islamic Republic of
از دید جریان معاند 24.527 هزار نفر رای دهنده به احمدی نژاد و ده ها میلیون شرکت کننده تو تظاهرات ملت نیستند.
در ضمن تو کلیپی که جدیدا منشر شده و پرس تی وی هم پخش کرده مشخصه که ندا رو کی کشته. مراجعه کنید به WWW.mobarezclip.com
Iran, Islamic Republic of
این مناظره ها اولش است ، انشاءالله با ادامه این برنامه ها و گفتگوهای بیشتر هم برای رشد فکری مردم خوب است و هم برای تکمیل ظرفیت طرفین سیاسی . امیدوارم 90 سیاسی هم ، مثل 90ورزشی چندسالی ادامه پیدا کنه. خود کامنتهای دوستان نشان از شروع رشد فکری ماست . خوشحالم که همه دوطرف دعوا در چند مورد باهم متفق الفکر هستند مثل ولایت فقیه ، جمهوری اسلامی ایران، ولی نعمت بودن مردم ، استکبارستیزی و... فقط دعوای ما در شیوه انجام آن است . دوستان جامعه زنده یعنی همین . این نشان می دهد که حکومت با مردم و مردم با حکومت هستند و خود را صاحب این حکومت می دانند .
Iran, Islamic Republic of
شاید بهتر باشد خبرنویسان ما تجدید نظری در نگرش خود به خبرنگاری داشته باشند.
خبرنگاران ما هر کدام عقیده و طرز فکر خود نسبت به یک موضوع را نوشته و آن را به اسم خبر به مرد قالب میکنند.
البته منظورم فقط این خبر و این حزب نیست بلکه همین قضیه در طرف مقابل نیز دیده میشود. و متاسفم که بگم هنوز یک سایت خیری خوب و بیطرف ندیدم و سایتهای خبری ما همگی به دلنوشته تبدیل شدن.
 
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
متانت آقاي زاكاني ستودني است وهمين باعث شده عده اي از طرفدارا ن آن جريان به جاي منتقي برخورد كردن ناسزاگويي كنند خدا همه كساني را كه قابل هدايتند هدايت فرمايد در غير اين صورت .....
Iran, Islamic Republic of
این اولین قسمت از این برنامه بود که من مشاهده کردم. به نظر من این مناظره نتوانست حقیقت را نمایان کند. نگاهی به نظرات منتشره در همین سایت نشان می دهد که طرفداران (قبلی) آقای زاکانی «دمت گرم» به ایشان می گویند و مخالفان «تهمت» های همیشگی.
جناب دکتر زاکانی سفسطه می فرمودند، آن هم سفسطه من قال که هر بچه دبیرستانی باطل بودن آن را در مناظره می داند.
منطقی ترین فرد در این مناظره مجری بود، این طعنه نیست، واقعا عالی بود
Iran, Islamic Republic of
عجب رویی دارد آق جواد !! ایشان تمام توان نداشته اشان را در داراب صرف کردند تا ارا مردم را به کروبی جذب کنند با هزاران وعده و وعید و تطمیع حدود 500 رای برای کروبی نابغه !جمع کردند درجه محبوبیت آق جواد اطاعت در میان مردم این حد است وقتی که دید حساب ضایع شده است اینبار از اردوگاه شکست خورده کروبی داعیه هواداری از میر حسین شد .
Iran, Islamic Republic of
سلام . من همين چند نظر رو كه خوندم باز هم تفاوت بين مطانت انقلابيون و اصلاح طلبها رو متوجه شدم چه برسه به اقاياني كه به برنامه دعوت ميشه. يه نكته هم به اقاي اطاعت عرض كنم كه بابا جان من تو ماهشهر زندگي ميكنم كه با وجود اينكه خودش يه قطب اقتصاديه ولي مردمش از شما فقيرترن با وجود اين نونوايي كوچه ما هميشه شلوغه بطوريكه من هيچوقت نرفته ام نون بگيرم و معمولا از سوپر ماركت محل ميخرم در صورتيكه بعد از گراني نان باز هم رد ميشم بسيار شلوغه و فكر ميكنم اقاقي اطاعت و اهالي محترم بالا شهر سعادت اباد كمي خسيس تشريف دارن كه نونواييشون خلوت شده شايد هم بقول اون دوستمون ديكه نوناي سنتي رو تحويل نميگيرن در ضمن اقاقي اطلاعت چرا ملت ايران رو فقط چند نفري ميبينيد كه هميشه براي خواسته هاشون اغتشاش ميكنند مگه چمعيت ميليوني 9 دي رو نديديد البته كه شما تو راهپيمائي شركت نكرديد و مطمئن هستم عشق بي بي سي هم نگذاشته تظاهرات مردم رو ببينيد .جمله اخر اخه مرد مومن كسي كه به كروبي ديوانه ارادت داره ميشه اسمش رو بذاريم سياست مدار .
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی خراب کردی!!! تو جواب بچه هایت و نسل بعد را با دفاع از دولت جهالت پرور و ... احمدی نژاد چگونه میدهی !من فکر میکردم تعدادی از اصولگراها لااقل درد دین دارند ولی حالا یقین کردم که اصلا همه مست قدرت شده اید !ترابخدا به اقای خامنه ای بگویید از این ... (احمدی نژاد)جدا شود قبل از انکه دیر شود!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی درشرح وب سایت جهان نیوز(وابسته به شما) :
خود گویی وخود خندی
عجب مرد هنرمندی!
Iran, Islamic Republic of
آقای اطاعت نشان دادند که اصلاح طلبان چگونه می خواهند اطلاحات خود را پیش ییرند.فقط با تهمت و افترا زدن به نام نقد و دریغ از یک راه حل کوچک.ایشان با قلدری هرچه می خواست گفت و آقای زاکانی با آرامش پاسخ بخشی از اتهامات ایشان را دادند و سوالات اساسی تری از آقای اطاعت پرسیدند که یا با نه مواجه شد و یا بی پاسخ ماند.
Iran, Islamic Republic of
جناب زاكاني
با سلام
خيلي از متانت و تسلط شما در مناظره لذت برنم
واقعا عالي بوديد
من كه در خوابگاه هستم با منظاره شما متوجه شدم كه خيلي از اين فتنه گرها كم آوردن و عصباني اتاق رو خالي كردن
افرين بر شما قهرمان
Iran, Islamic Republic of
من نسبت به آقای زاکانی آنچنان شناختی نداشتم ولی آرامش استدلال و منطق ایشون تحسین برانگیز بود... اطاعت یکبار دیگه نشون داد که استدلال اصلاحات صدای بلندشه و بیشتر از منطق اهل اس ام اس خوندن هستن
United Kingdom
من که از اطاعت خوشم اومد
واقعا متاسفم برای مجلسی که نماینده هاش اینقدر نوکر دولت اند
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این برنامه بجهت کمی وقت .و جواب ندادن به همه اظهارات مخالفین نظام و دولت و جدا شدهای از مردم در این مناظرها برای بعضی از افراد که قدرت تحلیل ندارند یک سری تبعات نا خوشایندی در بر دارد. با توجه به اینکه بعضیها هم از دروغ هم پروائی ندارند هرچی به ذهن منجمدشان می رسد می گویند. در مجموع من از ادب و متانت اقایان شریعتمداری و زاکانی تشکر می کنم در مقابل مغلطه کاری و هوچی گری اصلاح طلبها برایشان متعصفم .
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی متانت ، ادب و منطق انقلابیون رو به رخ همه کشیدند، در مقابل اقای اطاعت هم چهره واقعی ضدانقلاب رو به خوبی به مردم نشان دادند که ازشون متشکریم!
Iran, Islamic Republic of
جانباز 70 درصد هستم و در جناح معترضین هستم. شما هفت ماه تمام تریبون ها در اختیارتان بود و هر تهمتی که خواستید به معترضین زدید. حال پس از 7 ماه انتظار دارید نمایندگان جنبش سبز پراکنده گویی نکنند. آقای زاکانی و دوستان شما می گویند جنبش سبز ریزش داشته ولی نمی گویند در روزهایی که جنبش سبز می خواهد اعتراض خود را نشان دهد خیابان های تهران پر ار پلیس و بسیجی می شود. همین دیشب شما باز با نشان دادن راهپیمایی 9 دی مخالفان را تحقیر کردید. کاش تیکه هایی از 25 خراد را هم نشان می دادید. کافی است یک اجازه راهپیمایی به جنبش سبز بدهید بدون این که اتوبوس از مساجد و ادارات مردم را به راهپیمایی بیاورد و یا ادارات را تعطیل کنند. آن موقع معلوم می شود جنبش سبز ریزش کرده یا نه. واقعاً از استدلال های آقای زاکانی متاسف شدم که ما چقدر نمایندگان ضعیفی داریم. ایشان می گفت اگر اجازه بدهند اغتشاش می کنند مگر نیروهای لبلس شخصی همین اغتشاشات را در دفتر دستغیب و صانعی و صدوقی و بیت امامایجاد نکردند چرا به جرم انها رسیدگی نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
حرفهای آقای طاعت نه بر اساس استدال بود نه منطق ولی آقای زاکانی خیلی عالی و با متانت فوق العاده جواب کوبنده ای بهشون دادن که دیگه آخرهای مناظره معلوم بود که آقای اطاعت کم اورده بود .
حرفهایی هم که آقای اطاعت میزد همش همون حرف هایی بود که BBC و VOA هر روز دارن تکرار میکنن نه دلیلی دارن نه منطقی
Iran, Islamic Republic of
این حکایت نمک خوردن و نمکدون شکستنه1 آدم پول کروبی رو بگیره، بعد به موسوی رأی بده . آقا شما که به دبیر کل حزبتون اعتماد ندارین! معلومه که به حکومت هم اعتماد نداری و بحث تقلب رو مطرح می کنی.
میشه بگی شما چکاره هستی که وضع موجود رو قبول نداری.
درود بر دکتر زاکانی
Iran, Islamic Republic of
اطاعت : من امضا نکردم و انتقاد دارم به این کار
1 دقیقه بعد : من امضا کردم و افتخار میکنم
Iran, Islamic Republic of
سلام
قبلا گفته بودم دوباره مي گويم:
شما توقع نداشته باشيد مناظره خيلي شسته و رفته انجام شود و در انتها هم دست برنده را بالا ببرند، همين پراكنده گويي و انسجام در بحث برنده را در اذهان عمومي كه به قضاوت نشسته اند، را مشخص مي كند.
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی شما هم مثل رئیس جمهورتان درمناظره باآقای موسوی قصد داشتید طرف رابا اشاره به سابقه اش عصبانی کنید تا از اب گل الود ماهی بگیرید آیا این رسم فتوت است ؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای زاکانی و پاسخهای مستدل و منطقی شان
این آقایان سعادت آباد نشین که میلیاردها به جیب زده اند فقط کسب قدرت را می خواهند نه برای مردم ارزشی قئل هستند نه آرمان و هدف و اسلامی -انسانی دارند
Iran, Islamic Republic of
درد مردم فهمیدن رو می شه از زندگی در سعادت آباد (زندگی متوسط به بالا!!!!!!!!!!!!) متوجه شد.
ظاهراً آقای اطاعت مردم فهیم و ولایتمدار ما رو با حیوون ها اشتباه گرفتند که فقط از نون سنگک و گوشت حرف می زنند. آقا جون مردم از جنس شما نیستند.
Iran, Islamic Republic of
همه شما که سنگ مردم مستضعف رو می زنید شکمهاتون پره پس لازم نکرده حرف مفت نزنید
Iran, Islamic Republic of
این اقای اطاعت جه جوریی تورم 13.5 درصد را 30 درصد می گوید دیگه نمی دونم.............
حتما از ننه جون کروبی گرفته.
والا به خدا که ما تو مشهد رون گوسفندی که در حد اعلا هست را از بازارهای شهرداری کیلویی 12500 تومان می خریم. حالا ایشون در سعادت آباد تهران کیلویی 18000 تومان می خرند دیگه به تورم کل کشور چه ربطی داره......
هرکی هم باور نمی کنی به روزنامه شهرآرا ارگان رسمی شهرداری مشهد بره یا از دوستای مشهدی اش بپرسه .
Iran, Islamic Republic of
تفاوت لحن اطاعت در هر بند از مناظره و کلی گویی و تند گویی مسائل کلیشه ای حاکی از شتابزدگی - بی پاسخ بودن مستند و منطقی او بود -حتی از طرح و قوانین مصوب مجلس ششم و هدف رایانه ها هم بی اطلاع بود
Iran, Islamic Republic of
سلام
به هر حال نباید از پخش شدن این قبیل صحبت ها(صحبت های آقای اطاعت) کوچکترین نگرانی به آدم دست دهد. هر چند که واقعا در بعضی اوقات احترام بیننده ها رو هم نگه نمی داشت.
چیزی که در اینجا مهمه اینه که اغلب حامیان اصلاحات می خواهند با فریاد زدن جوسازی کنند و بگند چون داد می زنیم پس حق با ماست.
این موضوع رو مردم فهیم ایران به خوبی درک می کنن.
جو سازی رو قبلا هم با صحبت های تند و به دور از ... آقای موسوی و کروبی نسبت به دکتر احمدی نژاد و مجری مناظره ها شاهد بودیم.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
مرسی اقای زاکانی من لذت بردم صدا سیما شما هم همینطور
Iran, Islamic Republic of
نکته ی بارزی که در اطاعت هویدا بود این بود که بر خلاف شعارهای دروغ مردمی و سنگ مردم را به سینه زدن فقط درد "من" داشت و نهایت خود محوری بود این آقا که اصلا نمیفهمید واژه ی ملت که ازش استفاده میکرد به معنی خودش و مرفهین بی درد اطرافش نیست ملت همان هایی هستند که 9دی اعلام وجود کردند و جالب اینکه بر خلاف گفته های ایشان غالبا قشر متوسط و متوسط پایین جامعه بودند و کسانی که خودشان را ازین ملت واقعی دور نگه داشته اند و به این بی خبری میبالند امثال بی دردانی مثل ایشان هستند که دغدغشان نه دغدغه ی مردم که دغدغه های سیاسی حزبی و گروهی و روزنامه های کذاییشان است.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
صرف نظر از نام دو طرف چند موضوع جالب بود:
1- كم اطلاعي قانون گزاري كه از قانون مصوب خود هيچ نمي داند.
2- عدم انسجام فكري و پراكنده گويي
3- اوج استدلال در نان سنگك و ناتواني مردم سعادت آباد در خريد نان
4- سكوت در مقابل تقلب به عنوان همان ريشه و علت و فرار به معلول ها براي عدم پاسخگويي به علت
5- راي ندادن حتي سران اعتماد ملي به شيخ كروبي
6- اوج هنر اصلاح طلبان در ورود به تمام مباحث و باصطلاح همه فن حريف بودن
7- درشت گويي و در حرف ديگران پريدن و زياده طلبي در حقوق و بلند صحبت كردن
8- اما انصافا اوج استدلال ايشان براي محبوبيت اصلاح طلبان :
پيامك فرستادن در حالي كه 7 ماه پيش در كشور رفراندم انقلاب برگزار شده و 40 ميليون راي داده اند و از طرفي معلوم مي كرد اين ايده از كدام قوطي درآمده است
9- توهين به مردم ( پول دادن به مردم ! در شب انتخابات)
آقاي اطاعت اگر اكثريت مردم ايران از نظر شما به اين اندازه جاهلند و لياقت شهروند درجه 1 را ندارند آنها را به حال خود رها كنيد .(خلايق هر چه لايق ) به ياد آقاي تاج زاده كه در مناظره مي گفتند اگر اكثريت مردم با راي به اصلاح طلبان اشتباه كردند
خلايق هر چه لايق
Iran, Islamic Republic of
جای شکی نیست که مسایل بعد انتخابات در جریان شناسی های قبلی جای نمی گیرد اما اینکه حضرت آقای اطاعت می گفتند که راهپیمایی 9 دی به جناح خاصی متعلق نیست اوج جهالت و یا پررویی سیاسی اینهاست لابد ادعا دارند متعلق به سبزها بوده شعارهای مرگ بر... راهم که کر بودن و نشنیده اند
Iran, Islamic Republic of
اندر اوصاف شیخ اصلاحات همین سخن حضرت امیر (ع)کا فی است:

اگر جاهل ساکت می ماند
مردم دچار اختلاف نمی شدند.
بحار الانوار
ج 75 ص 8
Iran, Islamic Republic of
می خواهم این متن انتشار نیابد و حتما آقای زاکانی آن را بخواند .
1- آقای زاکانی عزیز - اینکه برخی اصولگرایان در مقابل برخی اقدامات مانند کهریزک و ... سکوت می کنند به علت نگرانی از سوء استفاده دشمنان است . اما شما متاسفانه مدام و بیش از حد روی این مسائل مانور می دهید و حتما می خواهید بگوئید منصفید . حالا رئیس جمهور مثلا آقای رحیمی را برای پستی در نظر گرفته است . اما اینکه تمام مسائل را رها کنیم و مدام آب به آسیاب دشمن بریزیم کاری از پیش نمی رود . من فکر می کنم خود شما دیشب باطل را لمس کردید و دیدید چگونه حق را وارونه کرد . به خاطر حضور همین افراد است که نباید مدام تو سر نیروی خودی زد .
2- تفاوت مناظره آقای شریعتمداری با شما این بود که آقای شریعتمداری از خود و کیهان گذشتند و به دفاع از انقلاب پرداختند اما شما بیشتر سعی در دفاع از مجلس و مصوبات آن داشتید تا مظلومیت نظام .
3- متاسفانه جاهایی که آقای احمدی نژاد و سیاست هایش تخریب می شد شما واکنش قاطعی نشان نمی دادید اما همین که از مجلس انتقاد می شد سعی در دفاع داشتید . به عنوان مثال چرا در جواب راه آهن شیراز نگفتید که خاتمی هم پتروشیمی تمام نشده را افتتاح کرد تا مردم بفهمند که تمام این حرف ها بهانه است . یا چرا نگفتید که در دولت اصلاحات نرخ بیکاری 2 رقمی شد و یا وضع مسکن در سال 80 و 81 اینگونه شد و یا چرا وقتی که می گوید غربی ها به خاطر دموکراسیشان سرانه بالایی دارند چرا نگفتید که این به خاطر چپاول ملتهاست نه دموکراسی و اگر به خاطر دموکراسیشان است پس چرا امروز اینقدر وضعشان خراب است .
متاسفانه سنسور شما فقط در برابر عملکرد مجلس هایی که خود در آن بودید حساس بود اما در مقابل سایر مسائل از خود غیرتی نشان ندادید و این دقیقا عکس رفتار آقای شریعتمداری بود .
حال انشاءالله که دیشب فهمیده باشید که مودب بودن صرفا خوب نیست و در مقابل باطل بایستی روشن گری کرد حتی اگر متهم به تندروی شویم . امیدوارم قدری مشی شما تغییر کند و محکم تر بایستید .
اساسا یکی از مسائلی که باعث پیش آمدن فضای پس از انتخابات شد این بود که جریان فتنه 4 سال فکر می کرد آقای احمدی نژاد تنهاست در صورتی که اگر در مقابل تخریبات ، امثال شما دوستان محکم می ایستادید قطعا این تلقی غلط که باعث پر رو شدن دشمن و جریان باطل شد پیش نمی آمد . نه تنها دفاع جانانه نشد بلکه بسیاری از اوقات خودی ها زمینه تخریبات را فراهم کردند . اگر شما به دوستان دیگر هم دسترسی دارید خواهش می کنم این منطق را انتقال دهید که نبایستی یک رفتار باطل کوچک از جریان حق را آنقدر بکوبیم که جریان کاملا باطل جان بگیرد . این کار خدا بود که جریان فتنه به امام و انقلاب و اهل بیت و امام حسین توهین کردند که این باعث شد تا امثال شما دوستان به خروش بیایید وگرنه اگر توهین ها متمرکز روی احمدی نزاد می ماند بعید می دانم که شما دوستان تکانی به خود می دادید . خواهشم این است که اشتباه 4 سال گذشته را تکرار نکنید و مظلوم را در میان نا محرمان تنها نگذارید .
Iran, Islamic Republic of
اسف آور است در کسانی که خود را رجل سیاسی میدانند به تعداد انگشتان دست هم شاید سیاستمدار جامع نگر نه در اصلاح طلبها نه در اصولگراها نداریم ازمتولیان خواهشمند است دیگر زمان تشکی اموزشگاه پرورش سیاستمدار جاع نگر خیلی دیر شده باید به این مساله فکر کنیم سیاستمداری که هنوز تشخیص تیتر این برنامه را با نقد دولت نمیداند (که اینجا از صدا وسیما خواهشمند است حتما برنامه نقد دولت هم گذاشته شود)دوستان عزیز (اگرهستند) لطفا نفرمایند در دوره اقای احمدی نژاد 300 میلیارد خرج شد هیچ کاری هم صورت نگرفت این حرف وجدانان خود گوینذه هم قبول دارد لطفا به این باشید که شنوندده افراد خاص اند یا خاص وعام موافق ومخالف دشمن داخلی وخارجی .البته هر کسی میتواند به روشهای اذاره کشور وهزینه های انجام شده وسود حاصل نقد داشته باشد وقص علی هذا .......لطفا به اطلاع کلیه کسانی که خودرا سیاسی میدانند ومدعی حفظ منافع ملی هستند از تمام جناح های معتقد به نظام از اصول گرا(همه نوعش )تا اصلااح طللب (همه نوعش) خط 3و4 و5..................لطفا اگر این نظر را چاپ نکردید بهتر اما صلاح دانستید اول خودتان عمل کنید بعدا به عنئان درد نامه به اقایان وخانمهای ذیربط برسانید .والسلا م علی من التبع الهدی.
Iran, Islamic Republic of
1-کدام استلال در کلام زاکانی بود؟
2-شیوه تحقیر ادبیات جناح راست دهه شست واصول گر ای فعلی است آن زمان ک هدیدگاهای شهید مطهری را تحت عنوان "یاداشت رد دمی کردند "اکنون واؤهاه عوض شده
3- اگر این نامه جام زهر است پس نامه جناح راست در مورد نخست وزیری موسوی به امام که "نود.... پوزبند به ما به دهید چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
آقا این را جزو نظرات بالا بگذار:

این آقای دکتر اطاعت اولا که مثل احمدی نژآد خودش را دانای کل و متخصص همه امور می دانست ثانیا بدون اطلاع در مورد همه چیز نظر می داد
اصلا متن لایحه را نخوانده بود که هیچ زمان تصویب آن را هم بلد نبود
بعد داشت آن را نقد و بررسی می کرد
Iran, Islamic Republic of
شما واقعا عقده ای هستید!
البته اینکه کامنتهای علاقه مندان به خودتون رو برای آسایش روح خودتون در سایتتون بیارید بحثش جداست ولی برید نتایج مناظره تون رو در بین مردم نگاه کنید بعد اینطوری متوهم گونه صحبت کنید.
دوباره یک مشت نفهم رو اینجا ریختید که شروع به توهین کنند به موسوی و کروبی و اصلاح طلبها! ولی مناظره عالی بود جناب زاکانی!
کیش و مات!
Iran, Islamic Republic of
طرف اصلاح طلب را متهم به پراکنده گویي کرده اید
من هم قبول دارم پراکندگویی شد
حق اين است یک کانال تلویزونی 24 ساعته درست بشه و سالها توش برنامه بزارن و فقط سر تیتر ندانم کاری و ظلمها و بي لياقتیها و رانت خواری ها و تقلبها و ...... حکومت را در آن عنوان کرد تا پراکنده گویی نشود
Iran, Islamic Republic of
البته یک نکته است که باید ذکر بشود. اگربه این آقایان فرصت بیشتری داده شود تا در تلویزیون صحبت کنند، دیگراین مسائل پیش نخواهد آمد. این آقا فکر می کرد مردم هیچ نمی دانند و باید همه را خود به گوش آنها برساند، در حالی که ملت با همه ی این مشکلات و آشنایی با تمام آنها (و با دانستن این موضوع که منشا این مشکلات به دوره هایی برمی گردد که خود آقایان در سر کار بودند) به احمدی نژاد رای دادند، حالا آقا می گوید بگذارید ملت بیایند بیرون اعتراض کنند. به چه اعتراض کنند، اعتراض کنند تا شما بیایید دوباره شروع به چاپیدن ملت کنید. خیر آقا از این خبرها نیست. من مانده ام کسی که نماینده ی مردم داراب بوده،‌حالا توی سعادت آباد چکار می کنه!!! اون وقت می گه هیچ کاری نشده!!!
به نظر من آقای اطاعت هر دل مردم رو گفت . و آقای زاکانی اصلا به سوالاتش پاسخ نداد.از قبیل:
1- در مورد راه آهن اصفهان شیراز
2- در مورد بازداشت ها
3- در مورد رتجمعات اصل 27 قاون اساسی یک جواب خنده اور گفتند و فرمودند چون قرار است در اینتجمعات به مبانی اسلامی توهین شوهن مجوز نمی دهیم یعنی قصاص قبل از جنایت؟؟
4- در مورد رد صلاحیت های گشترده
5-حمله به سخنان آقای خاتمی در شب عاشورا
6- بستن مسجد آقای دستغیب
7- دادن مبلغ پول به روستاییان شب قبل در ایام تبلیغات انتخابات
ودهها سوالی که آقای زاکانی هیچ پاسخی به آنها نداد
Iran, Islamic Republic of
جزو نطرات بالا قرار بده:

دکتر زاکانی یادش رفت از آقای اطاعت بپرسد که شما که اینقدر از رد صلاحیت می گویی ؛ در انتخابات مجلس هشتم که رد صلاحیت نشده بودی، برای مردم بگو که در انتخابات نفر چندم تهران شدی؟
می دانید نفر چندم شده؟ چهل و پنجم
خوب مردم به آنها رای نمی دهند
بقیه باید تاوان چه را پس بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی مثل ایام دانشجویی متین و سنجیده و مختصر صحبت کرد و لازم نیست همه از صحبتهای ایشان راضی باشند !!! مهم اینه ایشان با صحبتهای اطاعت حریفش رو زمین گیر کرد و به اصطلاح خودشون از صحبتهای اطاعت بهترین استفاده رو کرد.
موفق باشی دلاور
Iran, Islamic Republic of
سلاموديشب هر كسي كه ذره اي انصاف داشت بدور از تعصبات جناحي ديد كه دكتر ذاكاني عزيز چه خوب از منطق اصولگرايي دفاع كرد و طرف مقابل جز بيان يك سري مطالب تكراري چيزي براي گفتن نداشتند ولي كاش آقاي ذاكاني به آن آقاي اصلاح طبل مي گفت اگر مردم به گراني و ... ناراحت بودند چرا 24 مليون به دكتر راي دادند چرا در انتخابات شركت كردند مردم ناراضي كه معمولا در انتخابات شركت نمي كنند در مجموع همه ديديند طرف مقابل دكتر ذاكاني هيچ حرفي براي گفتن نداشت
برنامه روبه فردا برنامه ايست كه بايد قدرش را دانست كاش ضرغامي از 6 ماه پيش اين برنامه ها را مي گذاشت كاش...
Iran, Islamic Republic of
طرفداران اصلاحات فقط با هوچی گری و داد و فریاد می خواهند جوسازی کنند، منطقشونم که صفره!البته وقتی متفکرترینشون هنوز به تعصبات قبیله ای (موسوی پسرترک و داماد لر) اعتقاد داره از بقیشون نباید انتظاری داشت!
دیوانه اگر در شهر رها بشه خطرناکه باید در جای مخصوص خودش باشه.
Iran, Islamic Republic of
ما نفهمیدیم اطاعت کارشناس چیه ؟ مذهبی ؟ سیاسی ؟ اقتصادی ؟ جامعه شناس ؟ یا فرهنگی ؟ در همه امور انتقاد کرد ! البته خوب به نظر من خوب تونست با انتقادای پراکنده توپ رو بندازه تو زمین حریف و دیدیم که بحث رو اصلا به بیانیه ها و حرکات برخی هواداران تندرو و اشتباهات جریان همفکرش نکشوند.
آقای زاکانی هم خوب و با دسته بندی و با خونسردی جواب داد ولی خوب سخته جواب دادن به کسی که آکادمیک برخورد نمیکنه و عوام پسند میاد جلو !
Iran, Islamic Republic of
آفرين به زاكاني،آفرين به اين منطق ،آفرين به اين قدرت چاش كشيدن ،آفرين به اين اقدرت بيان،طرف مقابل،پيشنهادم اينه كه حتما فيلم اين مناظره رو روي سايتتون بگذاريد و يه جوري امكان دانلودش رو فراهم كنيد كه همه بتونند ازش استفاده كنند،پيش بيني من اينه كه ديگه اصلاح طلب ها در اين برنامه شركت نمي كنند!!
Iran, Islamic Republic of
سلاموديشب هر كسي كه ذره اي انصاف داشت بدور از تعصبات جناحي ديد كه دكتر زاكاني عزيز چه خوب از منطق اصولگرايي دفاع كرد و طرف مقابل جز بيان يك سري مطالب تكراري چيزي براي گفتن نداشتند ولي كاش آقاي زاكاني به آن آقاي اصلاح طلب مي گفت اگر مردم به گراني و ... ناراحت بودند چرا 24 مليون به دكتر راي دادند چرا در انتخابات شركت كردند مردم ناراضي كه معمولا در انتخابات شركت نمي كنند در مجموع همه ديديند طرف مقابل دكتر زاكاني هيچ حرفي براي گفتن نداشت،درباره شركت نكردنش توي راهپيمايي نه دي و بند 3 قانون چهارم و اينكه قانون هدفمند كردن يارانه ها همين ديروز تصويب شده !! و آقاي انصاري همين ديروز توي بنياد براشون توضيح داده !!كه ديگه حرفي براي گفتن ندارم!!
برنامه روبه فردا برنامه ايست كه بايد قدرش را دانست كاش ضرغامي از 6 ماه پيش اين برنامه ها را مي گذاشت كاش...
Iran, Islamic Republic of
نماینده مجلس ششم شهرستان داراب در استان فارس در سعادت آباد تهران زندگی می کنند!!
غرور و تکبر و خودشیفتگی و اهانت در صحبت های ایشون موج می زد
Iran, Islamic Republic of
مثل مناظره‌اي كه در دانشگاه شريف انجام شد، اطاعت شروع به ياوه‌گويي كرد...
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک کارشناس ارشد روان شناسی هوشمندی درایت و متانت جناب اقای زاکانی را تحسین کردم دنیای از بلاهت را در طرف مقابل دیدم چطور واقعیتهای هر روز تکرار میشود اینقدر اقایان را بفکر وا نمیدارد که مردم میفهمند عقده های خور بزرگ بینانه تنها بوی تعفنی است مردم حق پرست را از انها بیشتر فراری میدهد من تنها این سایت رو امروز سرچ کردم تا از هر دو طرف تشکر کنم که واقعیت مسیر و مرامشون رو نشون دادنند چه کسی ایران و غرور مردمش رو به حراج گذاشت ؟ حس برتر بینی در این حد که دکتری سیاسی معنیش همه چیز دانی بشود و مابقی همه نادان و کم فهم؟ خوب ما که داریم با دهان بسته و چشمان دقیق نگاه میکنیم چه؟ رییس جمهور در یک موضع واقعی هست که ما مبینیم پیشرفتهای و کاستی های و تا حقیقت که شان ملت باشد فاصله هست و همین انگیزه ای برای جلو رفتن میشود اما اینها چه کسانی هستند که ما را از همان موضع واقعی که بودیم عقبتر بردنند؟ وقتی بخاطر اغتشاشات صنعت توریسم عملا به زانو درامده و عده بیکار شدنند چه کسی متضرر میشود؟ وقتی اموال عمومی به بیماری "وندالیسم" در اتش میسوزد اقتصاد و ارامش و موقعیت ایران به جلو میرود؟ الحمد الله که هر روز چهره فتنه اشکار تر میشود و امور مملکت به دست چند بیمار با عقده های حقارت نیفتاد
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان خدا و مومنینی که در کمال شجاعت و متانت و استوار از حق وحقیقت که همان اسلام ناب محمدی وامامت و ولایت است دفاع میکنند همانند اقایان زاکانی و شریعتمداری .
خوب از آنجایی که هر 100 سال یکبار اتفاق می افتد ، که در رسانه ی ملی صدای مخالف شنیده شود !

آقای اطاعت سعی کرد از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنه ! و شاید همین باعث شده برخی فکر کنند پراکنده گویی کرده است.

حرف جالب اینجاست که برخی حرف ها را تکراری میدانند ! نکند شما هم بی بی سی میبینید؟! چون از صدا سیما تاکنون این حرف ها پخش نشده است
Iran, Islamic Republic of
کدوم متانت رو می فرمایید ! پوزخند توهین آمیر به جای جواب به سوالات آقای اطاعت رو متانت می گید . آخر سر
هم نگفت چرا انقدر قانون رو نقض می کنند و فقط گفت ما پیش بینی می کنیم اغتشاش میشه ! ما پیشگو نمی خواهیم سیاست مدار می خواهیم .
Iran, Islamic Republic of
چند نکته ار مناظره دیشب به نظرم می رسد:
1)ژست سیاسی اطاعت و مشخص کردن خط واقعی خود با به کار بردن الفاظی مانند :"افتخار" میکنم به موسوی رای دادم،کمتر کسی مثل خاتمی "متدین" است،کاملا با دولت "مخالفم"،"توفیق" خواندن نامه رضایی نصیبم شد و...(البته به این موارد میتوان استفاده از خودنویس سبز رنگ یونی بال هم اضافه نمود)؛خود حاکی از نارضایتی شدید طرفداران جنبش سبز از مواضع خاکستری کواکبیان در مناظره قبلی بود.
2)در طی سوالاتی که ار اطاعت در خصوص تقلب در انتخابات یا تجاوز در زندانها پرسیده می شد،ایشان به فرافکنی وپرداختن به موضوعاتی مانند قیمت گوشت و تورم و... که سابقا کاندیدای محبوبشان در مناظره با احمدی نژاد آنها را مطرح میکرد ؛مشغول شد و بحث این آقا سر اینکه احمدی نژاد "چگونه وچرا" 24 میلیون رای آورده است (مانند ادعاهای آقای کواکبیان) بود؛گویی که خود این آقایان بر واهی بودن ادعای تقلب واقفند.
3)اگر به گفته ایشون آقای احمدی نژاد مهندس بوده(که دکترای ترافیک دارد) و حق اظهار نظر در مسائل مختلف را ندارد باید گفت که خاتمی هم لیسانس فلسفه و موسوی لیسانس معماری دارد پس چرا ایشون دروس مربوط به علوم سیاسی را تدریس میکند؟
4)ایشون میگن چرا به حرفای آدمایی مثل کیسینجر اعتنا میکنید؟اولا امام خمینی فرمودند که اگر استکبار از اعمال شما احساس خزسندی کرد بدانید که کار نادرستی انجام داده اید،بعدشم اگه اینطوریه چرا محسن رضایی که ارادت خاصی بهش داری حرف از حمله آمریکا میزد مگه حرف آمریکا حجیت داره؟
5)در قرآن سوره بقره آیه 191 در انتهای آیه اینگونه آمده است که (.... الفتنه اشد من القتل).
نتیجه گیری:در کل میتوان گفت که اطاعت جز پراکنده گوبی های تکراری و سیاه نمایی علیه دولت فارق از پرداختن به ادعای واهی تقلب که سابقا نیز تکرار شده یود صحبت دیگری نکرد.
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار اطاعت وزاکانی و احزابشان نیستم اما طرفدار جمهوری اسلامی هستم مردم برای گرانی و ارزانی انقلاب نکرده اند ، (هرچند بهبود معیشت مردم از وظایف اصلی حکومت است ) مردم برای ازادی بیان ، این که کسی فکر نکند اربابشان است ، و انقلاب کرده اند ، آقای زاکانی ایران جمهوری اسلامی است و تو ارباب ما نیستتی آقای زاکانی چرا روزنامه های طرف مقابل را بسته ای سایت هایشان را نیز و رهبرانشان را زندانی کرده اید؟ چرا اجازه سخن گفتن را به مقالفانتان نمی دهید؟ چرا هرکسی که مخالف فکرشما ست را نزد مردم ترور عاطفی و فکر می کنید وبه آنان لقب خوارج ومنافق و ... می دهید ؟ دوم خرداد ی ه حداقل با هر کسی که می خواستند بر خورد کنند می گفتند که شما پیام دوم خرداد را درک نکرده اید اما شما و حزب تان با هر کسی که خواستید بر خورد کنید به تسویه حساب حزبی کنید نه تنها او را ضد انقلاب ، ضد رهبر معظم می کنید به تسویه حساب خود رنگ ولعاب دینی هم می دهید و او را مخالف دین هم می کنید ... و کاری می کنید و تمام تلاش خودتان را به کار می برید تا برای اثبات حرف شما که سرانجام یکی از این ها بشود لطفا فقط به یک سوال پاسخ دهید که روح الامینی چرا کشته شد؟ معاند بود؟ محارب بود؟ مخالف بود؟ یا فقط معترض ..........
Iran, Islamic Republic of
تشکر از آقای زاکانی :
هرچند که بخشی از سخنان ایشان مورد انتقاد من بود که قبلأ مطرح کردم ولی بی عدالتی بود که به خاطر آرامش خاص و برخی سخنان برحقشان از ایشان تشکر نکنم . متشکر .
Iran, Islamic Republic of
میدونین ما به یه منطق اصولگراها خوب پی بردیم!
اونم اینکه ایران با خاک یکسان بشه احمدی نژاد باشه و رییس جمهور باشه!بیکاری و تورم و... مهم نیست توسعه مهم نیست فقط احمدی نژاد رییس جمهور باشه!
در ضمن به این مجری رو به فردا بگین این ابروهاشو یه کم مرتب کنه خدارو خوش میاد!
ضرغامی خوب میدونه کی رو مجری کنه که رو اعصاب ملت باشه!
Iran, Islamic Republic of
جالبه كه بدونيد اين آقاي اصلاح طلب در انتخابات سال 76 در شهر داراب براي آقاي ري شهري تبليغ مي كرد.
بعد از آن مشاركتي شد.
در انتخابات قبل از كروبي حمايت كرد و اين بار هم عليرغم ارادت به كروبي ؟ با افتخار ؟ به موسوي راي داد.
در يك كلمه : بستگي داره باد از كدوم جهت بوزه
به اميد روزي كه ايشون در ليست اصولگرا ها قرار بگيره !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطرح کردن شبهات فراوان کاری آسان است ایشان 20 شبه که انصافا" همگی سخیف و کم ارزش بودند مطرح می کردند که آقای زاکانی برای پاسخ منطقی به آنها نیازمند وقت بیشتری بودند نکته خیلی مهم که وجود دارد بی تربیتی این آقایان نسبت به شعور مردم است اینها مردم را انقدر بی شعور میبینند که فکر میکنند مردم برای سهام عدالت و امثالهم به آقای احمدی نژاد رای دادند بعد خود را مدافع آزادی های مدنی میبینند ....!! از آقای زاکانی بدلیل متانت وصبرشان در مقابل این بی تربیت تشکر میکنم
Iran, Islamic Republic of
جالبه تمام نظرات خوانندگان .... شما رو خوندم گویی یک نفر تمام این نظرات را با عناوین مختلف داده بود . حالا دوست داری این نظر رو هم در دید مرد قرار بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشی خدمت عزیزان جهانی من یک پیشنهادی دارم که دوست دارم آن را از این طریق به برگزار کنندگان مناظره ها ارائه کنم و آن این است که در مناظره ها از آقایانی مثل عطریانفر و ابطحی و شریعتی و.... که در این آشوبها حضور داشته وبه آنها اعتراف کرده اند را در مقابل حامیان و طرفداران فتنه قرار بدهند تا بهتر جریان فتنه برای مردم بصیر ایران روشن گردد.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد زاکانی...
من فقط نمی دونم که چرا در سرچ کلمه اطاعت چرا فقط این سایت فیلتر نشده و بقیه فیلترن
از سیاست میاست هم چیزی سر در نمی آرم